Caronatopic #13

Ik vind persoonlijk dat je in deze tijd het aan jezelf verplicht bent dan even te googlen en het niet ongefilterd weer verder te verspreiden.

41 likes

Mijn man is negatief getest en is nu dus uit quarantaine :partying_face:. Ik ben zo trots dat ik m niet heb aangestoken en ons social distancen gewerkt heeft.
Nu nog tot dinsdag volhouden en dan ben ik zelf ook uit quarantaine.

20 likes

Oh wat shit idd, ik moet er niet aan denken dat je zo ziek zijn bewust ondergaat (alhoewel ik ook wel snap dat als je afstand hebt gehouden en alsnog ziek wordt van je huisgenoot je denkt van dan had ik het net zo goed niet kunnen doen, het voelt onvermijdelijk).
Maar mijn man heeft komende week nog 7 rijlessen en dinsdag rij examen, dus daar moet die gewoon bij zijn. Zelfs al was die dus positief getest zouden we afstand blijven houden, want dan mocht die klachtenvrij zondag al uit quarantaine en dan was er niet een kans dat ik hem mijn klachten kon geven.

1 like

O mennnnnnnnn ik ben echt helemaal vĂłl van frustratie deze ochtend. Moet het even kwijt!

Een collega van mij (niet gevaccineerd) is gister opgenomen in het ziekenhuis vanwege Corona. Zegt een andere collega (ook niet gevaccineerd) vanmorgen:
Nou, als’ie er straks uitkomt heeft’ie wel natuurlijk immuniteit.

Ik zei dat ik dat een heel ongepaste opmerking vond. Vraagt’ie; waarom?

JA WAAROM HENK.

Natuurlijke immuniteit ten koste van onze over de kop gewerkte zorgmedewerkers.

Natuurlijk immuniteit op (hoge!) kosten van de staat.
Die je niet genoeg vertrouwd om gewoon even een vaccin in je arm te rammen zodat je hoogsteigenlijke persoonlijke immuniteitssysteem zich vast kan voorbereiden, maar wél genoeg vertrouwd om als je misschien wel doodgaat van jouw domme keuze naar het ziekenhuis te willen en daar dagelijks weetikveel hoeveel medicatie in je mik geschoven te krijgen die je echt niet allemaal op ingrediënten of bijwerkingen hebt gecheckt.

Natuurlijke immuniteit ten koste van al die patiënten die dan misschien wel minder acuut doodgaan, maar in the end zeker ook doodgaan door al die uitgestelde zorg.

DAAROM HENK. Fuck off met je natuurlijk immuniteit.

Nou, dit zei ik natuurlijk allemaal niet. Ik zei dat het een beetje te vroeg in de ochtend was om deze discussie te hebben.

Dusja, nu kom ik maar even hier ranten.

Ugh. Bleh. In the end ben ik natuurlijk gewoon hardstikke bang dat die collega straks doodgaat.

27 likes

Oh ze gaan wel hard. Voor mij nog 40 jaar te gaan, dat is dan half januari ofzo*. Ik heb m’n prikken vroeg gehad, dus dat zou mooi zijn.

Edit: *Er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze uitspraak.

3 likes

In België doen ze het wel zo begreep ik, maar goed, in Nederland vinden we het al snel ingewikkeld.

Het uitwerken van het vaccin is vooral een probleem bij ouderen. Omdat zij een minder goed immuunsysteem hebben, maken zij een minder sterke immuunrespons en werkt het dus ook sneller uit. Je ziet ook dat zij ondanks volledige vaccinatie nu alsnog in het ziekenhuis belanden .

Van de risicogroep (griepprik groep) is als mensen niet oud zijn nog een normale bescherming tegen ernstige ziekte te verwachten. Dus is er ook geen reden om ze nu eerder te vaccineren. Want de eerdere vaccinaties zullen nog voldoende bescherming bieden.

4 likes

Dit ging online neem ik aan? Kon je ze dan tegelijk (of net na elkaar dan. Maar ongeveer zelfde tijd en locatie) inplannen? Ik moet mijn opa en oma ook helpen met een afspraak maken maar ik dacht dat ze beter de brief konden afwachten zodat we konden bellen en ze dan dezelfde locatie+tijd konden.

Oke top! Dankjewel :blush:

Ik heb een vraagje. Ik stel m hier omdat ik de ggd niet kan bereiken, ik heb een half uur in de wacht gehangen zonder resultaat.

Ik ben positief getest op zondag 28 november. Mijn vriend op 4 december. We hebben nogal tegenstrijdig advies gekregen toen de ggd ons een dag na de positieve test belde.

Tegen mij zeiden ze: je mag na 24u klachtenvrij weer naar buiten. Tegen mijn vriend: jullie mogen na donderdag 9-12 weer naar buiten. Dus dat zou morgen zijn. Maar mijn vriend is nog niet klachtenvrij. Hij hoest nog. Ik ben al ruim een week klachtenvrij.

Hertesten heeft volgens de ggd ook geen zin, omdat je dan vals positief test.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring gehad? En wat deed je toen?

1 like

Ik weet niet hoe de regels nu zijn, maar ik was ook een week later positief getest dan de rest van het huis en ik heb echt vanaf het moment dat ik klachten kreeg 7 dagen + 24 uur klachtenvrij in quarantaine moeten zitten terwijl de rest al weer naar buiten mocht. Waardoor ik uiteindelijk 14 dagen binnen heb moeten zitten.

Op 4 december positief testen en op 9 december uit quarantaine lijkt me wel heel snel. Is dat niet als hij helemaal geen klachten had gehad? Dan is (of was) het iig 5 dagen quarantaine.

2 likes

Ja hij had op het moment van testen geen klachten. Maar nu dus wel. Dus dan zou je idd zeggen die 7 dagen plus 24u klachtenvrij.

Toen de ggd mij belde hebben ze me ook gemaild, in de afsluiting zat een telefoonnummer vd plaatselijke ggd. Is dat bij jou misschien ook zo? Dat je hen kan bellen met je vraag.

1 like

Ja zou dat gewoon doen inderdaad! Volgensmij had m’n neefje ook zo’n situatie. Die was positief getest, maar zonder klachten en toen hadden ze ook gezegd dat 5 dagen goed was en verder heel weinig uitgelegd over wat hij moest doen als hij toch nog klachten kreeg. Toen had ie blijkbaar toch een licht hoestje gekregen, na 5 dagen naar buiten gegaan en op dag 6 z’n vriendin nog besmet.

1 like

Als je vriend toch klachten heeft gekregen moet hij 7 dagen na begin klachten + 24 uur klachten vrij aanhouden. Voor koorts geldt 48 uur klachtenvrij. Dat heeft de GGD gisteren tegen mij gezegd :slight_smile:

4 likes

Ja klopt. Daar heb ik dus een half uur in de wacht gehangen. Ik probeer het morgenochtend wel weer, en dan om 8.00 als ze net open zijn

1 like

Ohja shit dat had ik gelezen idd maar was ik weer vergeten.
Ik sluit me trouwens aan bij @lisaanna, volgens mij mag jij al lang en breed naar buiten en je vriend bij 24 uur klachtenvrij of 14 dagen na de positieve test.

1 like

Ja he dat denk ik dus ook. Ik ga morgen echt los als een koe die voor het eerst in de wei mag.

4 likes

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen.

2 weken geleden is een vriend, zonder klachten, positief getest. Moest van zijn baas laten testen ivm positieve collega, vond dit zelf een beetje onzinnig maar bleek positief.
Wij hebben onze afspraak toen afgezegd.
Voor as zaterdag staat er weer een afspraak en ik twijfel of we moeten gaan. Het is niet duidelijk of zijn vriendin zich ook heeft laten testen. Die vraag ontwijkt hij. Hij geeft wel aan dat ze geen van allen (ook kindjes van 2 en die van 3 maanden) geen klachten hebben (gehad).

Wij zijn beide gevaccineerd. Die vriend is ook gevaccineerd maar van zijn vriendin weten we het niet. Op moment dat zij zwanger was, was t advies eerst ng niet doen. Hij is wel gevaccineerd omdat zn werk dat min of meer vereiste.

Wel of niet gaan?

1 like

Ik zit in de wachtkamer van een gezondheidscentrum. Een persoon met mondkapje onder de kin. Andere heeft hem ij zijn hand.