Caronatopic #13

De discussie wordt voortgezet vanaf Caronatopic #12 - #5151 door Pininhetweb.

Eerdere discussies:

4 likes

Wow, is er nog steeds carona?

27 likes

Alsof hij er voorstander van moet zijn? Als het medisch en wetenschappelijk aangetoond geen kwaad kan maar juist goed doet, who gives a fuck wat zijn mening is. Echt die kerels moeten echt minder praten 🥲 hoeven ze ook op minder zaken terug te komen

11 likes

@all bedankt voor jullie reacties en artikelen, ik ga ze lezen. Stelt me weer wat gerust.

Nee ze bedoelt meer te zeggen, ook al verschillen we fundamenteel van mening hierover dat ze altijd van me zal blijven houden. Ze bedoelt niet dat ik wat verschrikkelijks heb gedaan, maar meer om op haar manier te zeggen dat ze heel veel van me houdt.

3 likes

M’n zoontje van 5 zei vorige week dat hij heel graag de corona prik wil want “dan worden andere mensen niet meer ziek” awwwhhhh

50 likes

Het andere virussen en pandemie topic? :joy: Hou op met me hoor please no

7 likes

Alleen voor gevaccineerden uiteraard. Qr codes via pb.

8 likes

Bijna 2000 patiënten in ziekenhuis, rond de 19000 besmettingen.

Gisteren in een koffiezaakje - geen controle op code, links en rechts van ons hoestende mensen. Maar opgestaan omdat dat niet zo prettig voelde :smirk:

https://www.ad.nl/binnenland/live-kuipers-bijna-2000-coronapatienten-in-ziekenhuizen-en-piek-nog-niet-in-zicht~abcf79c8/

19.000.
Ik schoot gewoon in zo’n zenuwachtige lach toen ik het las.

4 likes

Er zit mogelijk wel veel correctie bij van afgelopen dagen want er is een storing geweest. Maakt t niet minder erg verder

3 likes

Even wat nuance; afgelopen twee dagen was er een flinke onderrapportage, dus het kan zijn (hopelijk) dat hier ook andere dagen in meegenomen zijn!

3 likes

Ben jij de moeder van @Jumpsuit?

11 likes

Waarom? Oja ik zie het. Heel kut. :smirk:

6 likes

Hahaha misschien wel. Is die 7 jaar :wink:

1 like

Ik snap dat niet goed. Ik ken een gezin waar corona was uitgebroken en de enige die super ziek geworden was, was het gezinslid die onder de 12 was en geen vaccinatie had. Lijkt me belangrijk dat ook kinderen gevaccineerd kunnen worden.

8 likes

Ik haaaat het sentiment dat online minder waardevol is. Ik denk echt ja suck it up, als iemand ziek wordt zijn we verder van huis hoor.
Maar ieder overleg tot 5 mensen gaat fysiek door want we kunnen afstand houden (wat een goed verhaal is, maar niet constant gebeurt).

2 likes

Lees net dat de ggd overbelast is en er geen afspraken gemaakt kunnen worden. Denk dat er nu heel veel gevallen gemist worden (afgelopen week al) omdat sommige echt geen moeite zullen doen voor een afspraak.

Iemand wel eens die QCovid risk calculator ingevuld? Vond het wel interessant (is van de university of Oxford).
Ook om het verschil te zien tussen mijn toch wel redelijk gezonde 74 jarige vader en mijzelf.

(Academic Licence | QCovid™ risk calculator)

edit: trouwens alleen dood of ziekenhuis als opties. Geen Long Covid inzichtelijk.
edit2: en zou wel leuk zijn als je ook kan aanvinken: gevaccineerd. Wat dat dan doet.

4 likes

Denk dat veel mensen die zullen gebruiken om zich vooral niet te laten vaccineren.

1 like

Hoezo? :sweat_smile: