Caronatopic #13

Maar een boosterprik kan alleen een boosterprik zijn als je de 1e prikken al gehad hebt toch?

2 likes

Goed punt

1 like

Ik hoop echt dat vandaag besloten wordt de scholen open te houden… Veel kinderen uit mijn klas (groep 8) zullen anders een eenzame week tegemoet gaan, met werkende ouders die buitenom werk druk met de voorbereiding van de kerstdagen zijn. Kinderen uit eenoudergezinnen hebben het vaak nog moeilijker. Ze werken op school al volop aan het kerstfeest en hebben al recepten gezocht voor de kerstbrunch in de klas. Zelfgemaakte kerstballen langsbrengen voor de kerstboom in het verpleeghuis, vervolgens daar dan ā€˜s avonds kerstliedjes zingen op het binnenplein voor de oudjes. Kaartjes maken met een kerstwens voor elkaar, en van mij krijgen ze altijd een zelfgemaakte gouden ster met een kadootje erin. Deze week die in de media wordt afgedaan als ā€˜de minst productieve’ is voor veel kinderen wel de meest waardevolle. En een deel zal ook opgevangen worden door de opa’s en oma’s, lijkt me juist niet handig.

22 likes

Haha hebben we hier ook deels gehad, geen alcohol in horeca tussen 8 uur 's avonds en voor 11 uur 's ochtends. Vooral over dat ochtendverbod heb ik me verbaasd

Wat naar voor je, ja dan snap ik dat je voor nu twijfelt.

Ons kinderdagverblijf is deze week dicht ivm een paar besmettingen bij de leidsters. Wij moeten gewoon werken dus 't kind is gister bij opa en oma (van 70 jaar) gaan logeren.
Krijg ik gisteravond een bericht dat er nog meer besmettingen zijn en dat de kinderen van de groep per direct in quarantaine moeten en niemand mogen zien en moeten testen.
Ik snap dat ze dat niet eerder konden weten natuurlijk, maar ik denk dat er veel opa’s en oma’s aan het oppassen waren gister.
Zo gaat het wel hard natuurlijk. Ze is uiteindelijk ook gewoon blijven slapen daar, m’n schoonmoeder vond dat ze na de hele dag oppassen toch al besmet zouden zijn als ons kind het door zou geven.

Maar als ze dichtmoeten ivm besmettingen is het toch al niet echt veilig?

1 like

Hooo ik voel me zo verrot, m’n zus heeft zondag een positieve uitslag gehad en ik zat vrijdag 2 uur naast d’r op de bank, sinds gisteravond voel ik me niet zo lekker. Toen gelijk een zelftest gedaan, die was gelukkig negatief maar ben vanochtend wakker geworden met hoest en hoofdpijn dus heb nu voor vanmiddag een testafspraak staan. Kan dit er echt niet bij hebben, heb volgende week gewoon tentamen en moet echt nog megaveel leren :sweat:

Nou er stond in de 1e brief dat er bij geen klachten niks aan de hand was, en het klinkt nu een heel stuk spannender dan eerst.
Maar nu je het zo zegt, de situatie is idd niet heel anders

Weet niet of je al medicijnen hebt, maar ik heb ook enorme prikangst. Vanaf het moment dat ik wist dat de booster prik zou komen dacht ik er zo vaak aan en dacht ik steeds: nee ik ga het niet nemen. Heb toen de huisarts gebeld en het uitgelegd en toen heb ik een kalmeringspilletje gekregen voor de dag van de prik!

1 like

Ahhh wat balen :(. Dan is de stap heel groot ja!

1 like

Weet iemand of er binnenkort nog een persconferentie in BelgiĆ« komt…? Kan geen data vinden, 17 nov was de laatste geloof ik?

En lorazepam? Ik heb vliegangst, oxasepam deed bij mij helemaal niks maar lorazepam vind ik geweldig, heb dan nauwelijks last van mijn vliegangst. Wellicht is dat nog iets voor je om te overwegen. Ik werd daar niet minder helder van, naar mijn idee. Maar je huisarts kan je daar het beste over informeren.

Wat een mooi bericht, van deze kant had ik het nog helemaal niet bekeken.

2 likes

Hoe snel was bij jullie de uitslag er de laatste tijd? Ik heb morgen afgesproken met een vriendin die net haar vader heeft verloren en ben sinds gisteravond heel licht verkouden. Mijn zelftest was negatief gelukkig. Ik heb me vanochtend voor de zekerheid toch laten testen, maar hoop heel erg dat de uitslag er voor morgenochtend is.

Mijn zus had zich zondagochtend laten testen en zondagavond rond 10 was de uitslag er al.

2 likes

Ik ben het helemaal met je eens.
Opvang regelen is, zo kort dag, heel lastig voor veel ouders. Dan krijg je weer van die zielige situaties dat kinderen zich maar een paar uur alleen thuis moeten redden.
Naast de leerachterstand die toch weer ontstaat wordt voor het gemak ook maar even vergeten dat school een grote invloed op het sociale leven van kinderen heeft. Daarnaast vinden de meeste kinderen school stiekem ook gewoon heel leuk.

Het is al een jaar duidelijk dat het begin van de vakantie en Kerstmis dit jaar heel dichtbij elkaar zitten. Ik weet ook niet wat het beste is, maar ik snap deze keuze, (als het doorgaat) vooral op dit moment nog, gewoon echt niet.

Eerlijk, zelf zou ik het wel heel gezellig vinden hoor, mijn kindjes een week langer thuis. Maar ik heb dan ook het ā€œgelukā€ (ik ben chronisch ziek) dat ik altijd thuis ben en mezelf niet in allerlei bochten hoef te wringen om opvang te regelen.

Tijdens de eerste schoolsluiting heb ik 2 klasgenootjes van mijn kinderen thuis opgevangen waarvan de ouders niet in aanmerking kwamen voor noodopvang. Ik vond dat heel heftig en het was een zware lichamelijke belasting voor mij, maar ik zou het nu ook weer doen als het nodig is.

3 likes

Ik heb afgelopen zomer een maand of drie veel last gehad van urticaria. Dat begon na mijn tweede vaccinatie rond de vaccinatieplek, zat uiteindelijk op m’n hele lichaam en ben daar aardig ziek van geweest en heb ook vrij lang prednison moeten slikken om het onder controle te krijgen. Is natuurlijk niet te bewijzen of dat wel of niet door m’n vaccinatie kwam, maar het kan wel dat dat het getriggerd heeft en dan zou dat opnieuw kunnen gebeuren. Er is verder geen grote medische noodzakelijkheid bij mij ook (ben geen risicogroep of iemand met verlaagde immuunrespons) dus vandaar de twijfel. Ik wil dit in elk geval eerst met mijn behandelend arts bespreken voor ik de keuze maak.

1 like

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-beslist-alsnog-basisscholen-krijgen-eerder-kerstvakantie~a64bbf0b/

Ze gaan het dus toch doen…

1 like

Is toch onwaarschijnlijk dat het door het vaccin komt, maar waarschijnlijker doordat je immuunsysteem aan het werk gaat. Je wat koorts krijgt etc. Ik heb ook chronische urticaria en bij elke vaccinatie of verkoudheid vlamt het weer op.

3 likes