Ik ben het helemaal met je eens.
Opvang regelen is, zo kort dag, heel lastig voor veel ouders. Dan krijg je weer van die zielige situaties dat kinderen zich maar een paar uur alleen thuis moeten redden.
Naast de leerachterstand die toch weer ontstaat wordt voor het gemak ook maar even vergeten dat school een grote invloed op het sociale leven van kinderen heeft. Daarnaast vinden de meeste kinderen school stiekem ook gewoon heel leuk.
Het is al een jaar duidelijk dat het begin van de vakantie en Kerstmis dit jaar heel dichtbij elkaar zitten. Ik weet ook niet wat het beste is, maar ik snap deze keuze, (als het doorgaat) vooral op dit moment nog, gewoon echt niet.
Eerlijk, zelf zou ik het wel heel gezellig vinden hoor, mijn kindjes een week langer thuis. Maar ik heb dan ook het “geluk” (ik ben chronisch ziek) dat ik altijd thuis ben en mezelf niet in allerlei bochten hoef te wringen om opvang te regelen.
Tijdens de eerste schoolsluiting heb ik 2 klasgenootjes van mijn kinderen thuis opgevangen waarvan de ouders niet in aanmerking kwamen voor noodopvang. Ik vond dat heel heftig en het was een zware lichamelijke belasting voor mij, maar ik zou het nu ook weer doen als het nodig is.