Hoe bedoel je? Ken je alleen maar 2 personen uit je omgeving met Corona?
Sorry niet duidelijk: maar twee die er echt heel ziek van waren. De rest had inderdaad lichte klachten
Oh best weinig… Als ik nadenk zijn er afgelopen 20 maanden er 5 kennissen gestorven op de IC. 2 uiteindelijk op de afdeling overleden. En heel wat opgenomen geweest maar hersteld. Misschien komt het doordat ik in Rdam woon.
Hier ook. Ik ken wel 30-40 mensen die het gehad hebben, maar echt maar 1 die er mee in het ziekenhuis kwam (& die was 50+ en wappie en dus ongevaccineerd). Ken ook geen mensen met langdurige klachten, ook niet “ouders van collega’s” of andere indirecten ofzo…
schrijf jij dit soort dingen in je dagboek?
Huh mijn winkel denkt half 2 dicht te moeten. Hoezo kom ik dan en waar halen ze dit vandaan
ik moet straks reizen en kon hier (denemarken) gewoon bij de reguliere testcentra testen
maar die lopen nu zo erg achter met testuitslag dat ik vanavond 239 euro moet dokken voor een spoed PCR:sob:
In mijn omgeving hebben wel zeker 40 mensen Corona gehad (waar ik het van weet), geen van hen is ernstig ziek geworden, moest naar het ziekenhuis of heeft long covid. Iedereen is er vanaf gekomen met een verkoudheid en niet veel meer eigenlijk.
Ik vind dat overigens geen excuus om er niet in te geloven hoor, ik weet dat Corona heel naar kan aflopen dus ik houd me gewoon netjes aan de maatregelen. Maar om even aan te geven dat er vast meer mensen zijn die van dichtbij niet hebben meegemaakt hoe ernstig het kan zijn.
Als ik in mijn omgeving kijk heeft iedereen idd enkel lichte verkoudheidklachten gehad en thankgod niks anders. Nu is echt iedereen die ik ken wel gevaccineerd dus dat scheelt natuurlijk ook. En vooral in de eerste twee golven kende ik echt niemand met covid. Woon overigens wel in de randstad
Oh huh wat vreemd inderdaad
Maar ja dit id toch een hele andere setting. Je gaat vast naar de bouwmarkt ofzo waar je voldoende afstand kunt houden. Vind dat anders dan nu nog kerstshopping doen. Meestal kleine winkels, niemand houdt zich aan 1,5 m.
Hahah hier had ik het gister ook over, een soort aura of een rood uitroepteken boven je hoofd. Hoe makkelijk zou dat zijn? (En dan het liefst ook bij toxic personen etc gege)
Ik denk nu ook echt van shit. Maar meer omdat ik al 2 weken pakketjes thuis heb die nu echt teruggestuurd moeten worden en ik eindelijk uit quarantaine kan. Gelukkig hoef ik niet naar een hele drukke plek om dat te doen maar wil eigenlijk nu niet echt mensen zien. Ik probeer maar te bedenken dat ik nèt besmet ben geweest dus dat herbesmetting vast niet zó snel gaat… Toch…?
Vriend en ik zijn ook gevaccineerd, met het viel ECHT tegen om corona te hebben. We konden amper onze kleuter verzorgen, zo beroerd dat we met moeite een boterham gesmeerd kregen voor haar. Ik vraag me wel af of we meteen de jackpot hebben gehad met omicron.
Meer mensen trouwens hier met een activity tracker en corona? Ik heb een fitbit en ben gisteren positief gezet en mijn hartslagvariabiliteit (hoe hoger hoe beter eigenlijk) is vannacht echt draaastisch gezakt. En mijn hartslag in rust is de afgelopen dagen van 59 naar 68 gegaan. Ben benieuwd wat de grafiekjes de komende dagen gaan doen haha
Hopelijk voel je je nu weer wat beter! Maar vanwege wat jij zegt hou ik me dus ook aan alle maatregelen, ik vertrouw echt niet op mijn immuunsysteem waarschijnlijk hebben al deze mensen gewoon heel heel veel geluk gehad
Wat bedoel je hiermee? Hartslag varieert namelijk in slaap juist niet zoveel meer. Je voert namelijk geen fysieke activiteit uit. Alles gaat op een laag pitje.
En dat het overdag in rust nu hoger is, is hartstikke normaal. Heb je iets van verhoging of koorts? Of pijn?
Ik ken heeeeel veel mensen die corona hebben gehad maar niemand die er ernstig last van heeft gehad, in het ziekenhuis is beland of is overleden. Niemand die ik ken kent ook zo iemand.
Geluk, denk ik.
Mijn hartslag was ook veel hoger (68 ipv 56) maar dat is altijd zo als ik ziek ben dus ik was niet verbaasd.
Mijn hartslag is ook veranderd! In rust was hij veel hoger dan normaal en als ik iets deed in huis (bv kerstboom versieren of wat opruimen) dan was hij ook veel hoger. Kanttekening; ik ben hartpatient dus mijn hart is sowieso raar haha.