Haha #fangirl. Als wij ooit meeten gaan we voor de webcam zitten en meedoen aan Even tot hier, stel ik voor.
Ik dacht dat ik het verkeerd begreep en dat de hartslagvariabiliteit niet alleen over de slaap ging maar een gemiddelde van de dag aangeeft. Maar nu ik weer kijk naar de eerste screenshot van @Tamara staat er wel specifiek dat het om slaap gaat denk ik.
Als het om een gemiddelde van de dag gaat dan is een grotere variabiliteit toch inderdaad goed, want in rust is je hartslag laag en bij inspanning groot. Ben je niet fit dan is je rusthartslag hoger en vaak zie je bij sporters als ze vermoeid zijn dat hun hartslag niet eens echt hoog kan worden. Dus een kleinere variabiliteit.
Dus ik vraag me af of de HSV van Tamara in het grafiekje niet ook de hele dag gemeten wordt zeg maar.
Wel interessant om het bij te houden. Ikzelf schrik ook wel eens als mijn hartslag 's ochtends wat hoger is, maar het is gelukkig tot nu toe steeds vals alarm.
Ik hoop zo niet dat vanavond weer de pleuris gaat uitbreken uit protest.
Ik werk zelf in een kapsalon en wij kunnen morgen tot 17:00 echt niet al die mensen kwijt die er tot en met vrijdag op staan. Ik had vanmorgen een huilende eigenaar aan de lijn die hoopt morgen nog net wat extraâs te kunnen verdienen voor we weer een paar weken/maanden dicht moeten. Dit wil niet zeggen dat wij ons dan niet meer aan de regels houden. Ruim anderhalve meter, mondkapjes en ventileren. Het is niet dat hier morgen 100 mensen tegelijk binnen zitten zonder verdere regels.
Hoewel ik mezelf echt weer even bij elkaar moet rapen, ben ik ergens ook wel blij dat er nu zo proactief wordt opgetreden. Komt natuurlijk ook doordat het eerder juist wat (te) terughoudend was en ze nu wel moeten, maar toch. Liever het zekere voor het onzekere.
Ik snap niet wat het nog voor zin heeft om âIk ken niemand die er erg ziek van is geworden of dood gingâ te roepen als je dondersgoed weet dat er veel mensen WEL heel ziek van zijn geworden en doodgingen.
De dag dat ik ziek werd en positief testte had ik ook een veel hogere rusthartslag en hoger stress-niveau (waarschijnlijk hierdoor), je zag het de dag ervoor al aankomen (toen mân zelftest nog negatief was). Maar op zich logisch ook als je koortsig bent.
Ze hebben begin dit jaar al ontslag genomen
Ik ga mijn IKEA bestelling straks ophalen ipv even in de winkel snuffelen morgen (op een rustig moment). Maar er was nog een onderdeel die we niet online konden bestellen maar wel op voorraad was. Mijn man is snel de winkel ingegaan en het was echt mayhem, normaal wel op zaterdag maar echt megalange rijen.
En ja we zijn onderdeel van het probleem maar ik heb geen zin om nog een maand met een halve kledingkast te zitten.
Ik vraag me of op de kdv nu ook dicht moetâŠ
Daar moest ik ook meteen aan denken. Ik vrees het ergste
Gevolgd door âja maar ik moest wel echt iets essentieels hebben hoor!â
Ze had het over de slaap. Ze zegt âhartslagvariabiliteit S nachts gedaaldâ. Daar reageerde ik op. Het is logisch dat overdag de variabiliteit hoog moet zijn. Je bent dan namelijk fysiek actief. En idd bij extreme sporters is dat anders.
Ooh ik hoop het nietâŠhier in de stad was het ook heel eng met de avondklokrellen in januari
Echt?
Wat wilt je oom? Persoonlijk zie ik toch veel Onco pt doodgaan aan Corona terwijl ze bv zouden starten met 2/3/4e chemokuur. Vind dat persoonlijk sneu. Potentieel zou je er nog maanden ofzo erbij hebben zonder Corona. Maar is natuurlijk een persoonlijke beslissing want noch jij of ik kunnen bepalen wat voor iemand kwaliteit van het leven geeft. Voor de een is het ondanks alles samenzijn op kerst. Misschien wel de laatste kerst.z Voor de ander bv juist rust id feestdagen en genieten van het extra tijd.
Staat nog nergens, alleen scholen en andere onderwijsinstellingen worden genoemd. Maar kdv zou me ook niet verbazen, zie het alleen nog niet vermeld.
Edit: dat staat gewoon op de nieuwssites. Denk niet dat hier mensen zitten die meer weten dan dat.
Kan me dat bijna niet voorstellen met de hysterie die nu gecreëerd is, zag dat in Utrecht al flinke rijen voor winkels staan en dat zal in andere steden niet anders zijn. Als winkels dan toch niet dichtgaan heb je massadrukte gecreëerd voor niks.
Vaak zien we het OMT advies pas achteraf en dan zie je wat voor afwegingen de politiek heeft gemaakt en ook welke maatregelen ze dus niet genomen hebben. In dit geval is dat nog onduidelijk denk ik
Dat weet ik echt niet, ik spreek hem niet. Ik heb ook geen idee of hij bij ons aan de tafel komt zitten of in bed blijftâŠ