Ik doe weer eens een zelftest, maar dat vakje kleurt dan langzaam aan, maar aan de voorkant van het “lopende” kleurtje is het altijd iets donkerder.
Altijd weer een hartverzakking als ik zie dat ie donkerder is bij de T
Vind het wel kut om te horen dat iemand, die hetzelfde heeft als ik, er nu slecht aan toe is. Met het enige verschil dat ik mij wel heb laten inenten en niet morbide obesitas heb. En ik ben een tijdje geleden nog met die persoon het gesprek aangegaan dat je een groot risico neemt om je niet te laten vaccineren.
Begrijpelijk als je ver moet reizen, dat is niet zo chill. Nou als iemand anders behoefte heeft eraan, stuur maar een PM
Vind dat zo onbegrijpelijk he. Dan heb je al iets, en heb je zwaar overgewicht en dan niet vaccineren. En tegelijk zo confronterend. Heb ook zwaar overgewicht, licht gekke longen maar niks officieels. Maar zodra t kan maak ik die booster afspraak. Ben van alle mensen die ik ken het meest voorzichtig.
Ik snap gewoon niet dat je na bijna 2 jaar deze ellende er nog zo licht over kan denken.
Mocht je meer in het noorden wonen ben je hier ook welkom als je dat wil.
Begrijpelijk. Maar preventie werkt niet snel. Dan denk je al gauw weer aan over tien jaar. En ik vraag mij af bij wie de preventietaak dan komt te liggen. Huisartsen spelen daar een hele belangrijke rol in, maar die staan ontzettend onder druk door de huidige pandemie. Het is niet dat ze even per cliënt 30min vrij kunnen maken om naar het profiel te kijken en bedenken op welke manier preventie geboden gaat worden. Sportscholen zijn wel sneller effectief maar ja die worden ook om de haverklap gesloten en zijn voor de laag SES duur, terwijl preventie in dat groep heel belangrijk is.
Politiek heeft altijd van de mooie doelen maar in praktijk is het toch wel lastig
Ik zie dat onze directie om 2:30 vannacht nog gemaild heeft over het sluiten van VSO naar ouders en leerkrachten. Lekker op je Zaterdag avond met alle directieleden vergaderen tot in de nacht en er een mail uit gooien
Preventie is niet (juist niet) noodzakelijk mensen weerhouden van bepaalde dingen niet te doen, zoals bijvoorbeeld middelen te gebruiken. Als je bv naar drugsgebruik onder jongeren/jongvolwassenen kijkt zijn preventiemaatregelen juist gericht op het verkleinen van risico’s. Dat beleid is juist alles behalve betuttelend want het beleid gaat juist uit van een hoge mate van eigen verantwoordelijkheid. De rol van de overheid hierin is begrijpelijke informatie over veilig gebruiken wijd verspreiden, de mogelijkheid om je drugs te laten testen, een handelingskader aanbieden voor als er iets mis gaat etc.
Nou ik heb maandag tentamen en moet dus van de universiteit nog naar de universiteit fysiek komen. Echt hoor je zou verwachten harde lockdown we zetten alles zo snel mogelijk om naar online
Bij ons is alles nu toch al met open boek en online op de computer in de tentamenhal. Je vraagt je toch echt af waarom die tentamens dan niet weer gewoon vanuit huis kunnen, want dat is hetzelfde principe
Deed jij geen rechten toevallig? Hier zou je toch wel een interessante voorbeeld-zaak van kunnen maken, zou ik denken.
Huh maar er staat scholen en universiteiten zijn gesloten. Hoe kunnen ze dan gewoon tentamens door laten gaan?
Verder vind ik t idee dat alleen obese mensen erg ziek worden of doodgaan ook echt zo stom. Want volgens mij is het ook gewoon niet waar. Maar soms wordt er wel gedaan alsof als je maar niet dik bent en sport je niks kan gebeuren. En ja er lagen veel dikke mensen op de ic. Maar ja die zijn er ook gewoon veel. En denk dat als t echt alleen daar aan lag, die ook wel veel eerder geboosterd zouden worden.
Ben gewoon dat gezeik van sportscholen en mensen zat. Ja als je maar sport ben je gezond hoppa corona opgelost.
Zijn gesloten behalve voor tentamens, dus het mag wel
Held als je dit als bonus nog even neerkladt
Of gewoon als LinkedIn post ofzo
Ik denk oprecht dat bij de uitzondering voor tentamens niet rekening is gehouden met dit soort open-boek/online tentamens en de gebrekkige herkansingsmogelijkheden (dat is in het VO wel anders bijvoorbeeld). Lijkt me niet gek om dat aanhangig te maken bij studievereniging, -vakbond of -ombudsman. En anders kan je ook de NOS tippen bijvoorbeeld. Niemand heeft belang bij onnodige superspread-events.
Ik zie bij reisapp dit staan voor Portugal:
- Het coronabewijs DCC wordt voor iedereen, ook gevaccineerde en herstelde personen, verplicht als toegangsbewijs tot restaurants, toeristische attracties, verblijfsaccommodaties, sportscholen, grootschalige evenementen met vaste zitplaats en in de horeca (behalve op terrassen in de buitenlucht).
- Daarnaast geldt er ook een testplicht voor toegang tot verpleeghuizen,zorginstellingen, discotheken en evenementen zonder vaste zitplaats. Deze testplicht geldt ook als u een vaccinatie- of herstelbewijs heeft
Wist ik niet, dat ze dat daar zo deden. Iedereen moet overal voor testen dus ondanks je vaccinatiestatus.
Ben benieuwd of dit op een gegeven moment ook in NL komt.
M’n ongevaccineerde huisgenoot heeft corona was er al bang voor dat dit zou gebeuren net rond kerst. Nu dus maar op een aparte verdieping bij m’n ouders in quarantaine en hopen dat ik het niet krijg anders zit ik lekker opgesloten met kerst… wat een ellende weer
gatver echt best wat mensen om me heen zijn via hun werk besmet geraakt, en een paar zijn er behoorlijk ziek van (gewoon gevaccineerd). een persoon is zwanger dus hopelijk wordt diegene niet zieker je leest het ook steeds meer hier voorbij komen.
even een poll, ik kies even m 3 maanden omdat er in de afgelopen 3 maanden ineens een omslag lijkt te zijn gekomen in het aantal besmettingen:
*Nieuwe poll hieronder
Oeps ik verander de poll want je kunt dingen ook tegelijkertijd hebben ervaren natuurlijk!
- Iemand in de omgeving heeft de afgelopen 3 maanden Corona gehad en is ongevaccineerd
- Ik heb in de afgelopen 3 maanden Corona gehad en ben gevaccineerd
- Iemand in de omgeving heeft de afgelopen 3 maanden Corona gehad en is gevaccineerd
- Ik heb in de afgelopen 3 maanden Corona gehad en ben ongevaccineerd
0 stemmers
Ik heb t via m’n ongevaccineerde broertje gekregen en m’n ouders en ik zijn wel gevaccineerd.