Caronatopic #13

Hahaha :joy: treffend wel ja

Geldt dit altijd? Ik heb nu Corona zonder enige klachten, dus voor mijn gevoel is mijn lichaam nu niet “aan het werk”

Hoop echt dat de regels voor niet-essentiële winkels verlengt wordt. Zowel sluiten om 18:00 als het invoeren van een QR-code. Ik vind het wel prima om geen avonden meer te hoeven werken in deze tijd. Vraag me wel af of die QR-code er komt aangezien ik in een winkel werk met een heel groot oppervlakte. Maar ja, mensen houden echt geen 1.5 meter afstand en zolang mensen I. nog steeds als een uitje zien maakt het oppervlakte van de winkel ook niet meer uit.

2 likes

Dit heb ik precies zo!

2 likes

Dat is ook sneu. De zorgmedewerker zal hoe dan ook nog harder moeten werken, maar vaccineren “nee ho maar”.

7 likes

Nou Oostenrijk heeft een vaccinatieplicht voor alle burgers ingevoerd.

Ben je niet juist klachtenvrij omdat je immuunsysteem goed en hard werkt waardoor je geen ziekteverschijnselen krijgt, omdat je lichaam de ziekteverwekkers al opruimt voordat ze gelegenheid krijgen om je ziek te maken? Geen idee of dit klopt dus de immunologen onder ons hebben er vast een beter antwoord op, maar dat lijkt mij logischer dan andersom.

8 likes

Mensen hebben echt geen enig idee hoe lang een opleiding tot arts duurt of wel? Even laten omscholen. Ja heb je een paar jaar?

Een fietsenmonteur kan ook niet zomaar aan auto’s sleutelen, ondanks dat ze allebei monteurs zijn. En zelfs met een spoedcursusje van een paar weken zit je nooit op hetzelfde niveau als die monteur die het al jaren doet. Je stapt niet in een slecht onderhouden auto, maar schijnbaar vinden we het prima als een plastische chirurg opeens longarts gaat spelen? Aha.

8 likes

Ik denk dat heel veel mensen de ernst niet inzien van de situatie nu. Dat vind ik echt heel kwalijk. En komt deels ook door het gebrek aan maatregelen. Alles is nog open dus is t niet erg.

Misschien als ze weer de hel in gaan van thuiswerken en tegelijkertijd je kind scholen dat ze dan de ernst weer inzien. Maar verder heb ik heeel weinig vertrouwen in een daling van het aantal gevallen.

5 likes

Ik word zo moe van die zelfbenoemde experts die dan een heel pleidooi op LinkedIn knallen over hoe de zorg hervormd moet worden, hoe opleidingen voor artsen anders moeten, hoe we GGD’ers maar gewoon moeten inzetten als verplegers, hoe letterlijk alle systemen even binnen een mum van tijd op de schop moeten als oh zo geweldige oplossing.

En stel dat dit fantastische plan zou werken en je inderdaad een heel opleidingsstelsel in een half jaar kan aanpassen om te zorgen dat artsen op meer afdelingen inzetbaar zijn, dan ben je nog steeds JAREN verwijderd van het zien van deze effecten want het wordt pas zichtbaar bij nieuwe studenten die afstuderen en oh wacht
 dat duurt misschien wel 10 jaar.

Waar waren al die mensen die zich nu opeens zo druk maken over de toestand in de zorg al die jaren toen het zorgpersoneel al stond te demonstreren in Den Haag omdat het niet langer ging? Oh wacht

(Overigens zie ik ook nog niemand van deze vredelievende mensen zelf een sollicitatie insturen als verpleger of arts. Wel hard schreeuwen, maar zelf meehelpen aan daadwerkelijke oplossingen? Ho maar. Vaccineren? Ho maar)

14 likes

Ah dat is goed te lezen, thanks!
Klopt dus @Lemongrab :slight_smile:

2 likes

Dit!
En ik word dan weer zo angstig van die berichten als in Oostenrijk. Als Rutte en De Jonge daar maar geen inspiratie vandaan halen😱

Ben negatief :tipping_hand_woman:. Ofja ik ben altijd negatief maar nu ook corona-negatief.

54 likes

Gelukkig! Misschien moeten die ‘ingewijden’ eens hun mond gaan houden voor een tijdje. Gister hebben ze weer hoog van de toren lopen blazen dat dat vuurwerkverbod er niet komt. Schept alleen maar verwarring en irritatie.

1 like

Boetes of gevangenisstraf las ik

1 like

Ik denk dat sommige mensen nog liever de gevangenis ingaan dan dat ze zich moeten laten vaccineren :laughing:

5 likes

Een beetje de nieuwe dienstplicht van vroeger :sweat_smile:

:thumbsup: Dit maakt echt mijn dag

1 like

Bij mij was Corona een gek verhaal. Het was vorig jaar mei ik was bekaf, verstopte oren en licht hoofdpijn. Omdat ik ook hooikoorts heb rond die tijd (en ik niet de typische klachten had toentertijd) was het beetje vaag allemaal. Tot ik merkte dat huishoud azijn niet sterk rook (ik kon wel gewoon proeven)

Dus hoppa naar de ggd teststraat en de uitslag was negatief. Een maandje later had ik een antistoffen test gedaan, die had mijn moeder meegenomen van haar werk, en daar bleek uit dat ik kei veel Corona antistoffen had.

Moraal van het verhaal je weet het nooit honderd procent zeker of je het wel of niet hebt, dus geef elkaar de ruimte en nies niet in iemands gezicht

4 likes

Waarom word je er angstig van?

Ben erg benieuwd hoe dat gaat met wetgeving. Als leek lijkt mij dat het niet kan zonder dat de staat aansprakelijk wordt voor eventuele schade als gevolg van ernstige bijwerkingen.
De farmaceuten zijn het in elk geval niet.