Caronatopic #13

Ja hier ook. Als het in dit tempo doorgaat, zijn we volgende week dicht.

1 like

ik mag zelf morgen dus wie weet kan ik woensdag wel ja antwoorden :thumbsup:

1 like

Sorry als dit al eens gevraagd is, maar ik kon het zo niet terugvinden. Ik test op verzoek van mijn uni regelmatig met een zelftest, zo ook vanavond. Leek zoals altijd gewoon negatief na een kwartier, helemaal mooi, maar toen heb ik hem op tafel laten liggen en na ik denk een uur of twee was er ineens toch een (vaag) teststreepje. Ik wist niet zeker wanneer dat streepje erbij was gekomen dus heb nog een keer getest, en het eerste uur was er geen streepje te bekennen (behalve de controle) maar nu na ongeveer 1,5 uur, misschien een kwartiertje langer, is er toch weer een wazig tweede streepje. Ik weet dat ze zeggen dat je zo’n test na een uur of 2-3 echt niet meer kunt vertrouwen, maar over die soort van tussenperiode (dus langer dan een half uur maar korter dan 2 uur) kan ik nergens echt wat vinden.

Ik heb verder geen klachten en normaal had ik die test na een half uur weggegooid en dus ook niks gezien, dus twijfel nu een beetje of ik vervanging moet gaan regelen voor mijn werk morgen en een ggd test moet plannen of dat dat niet nodig is. Weet iemand hier toevallig iets meer over?

In de test die ik had mocht ik niet meer dan 15 min aflezen. Dus vervaging tegelen lijkt me niet nodig.

5 likes

Ik weet dat ik lichtelijk heftig op dit alles reageer maar zou jij als licht risico geval (dik, verder niks) nog in de ochtend gaan winkelen?
T plan is kruidvat bij opening, kringloop bij opening/eerste uur, en misschien nog blokker/xenos. Aan de ene kant denk ik extra risico aan de andere kant zit ik dit weekend weer 2 dagen in de hema te werken waar 100x zoveel mensen komen.

• Ja natuurlijk
  • Nee is toch een extra risicomoment

0 stemmers

2 likes

Ik zou de Kruidvat en Xenos dingen online regelen en de kringloop laten voor wat het is

2 likes

Duidelijk, dankjewel!

1 like

Zijn er een aantal van jullie afgelopen week getest? Ik ben wel benieuwd hoe lang het nu duurt voor je een uitslag hebt? Ik ga morgenochtend testen en hoop dat ik snel de uitslag heb ivm een klas die thuis moet blijven

Ik heb donderdagochtend om 9.30 een test laten doen op een locatie zonder afspraak en had om 21.00 dezelfde dag een mail dat mijn uitslag er was! Een afspraak maken was op de een of andere manier onmogelijk maar de uitslag was er dus wel heel snel.

2 likes

Ik heb me afgelopen zaterdagmiddag laten testen en had zondagochtend om 7 uur al de uitslag!

2 likes

Eind van de middag getest, vroeg in de ochtend uitslag.

1 like

Gisteren om 15:30 getest, vanochtend om 5:00 de uitslag (was geen sneltest)

2 likes

Gister om 13.30 uur getest. Vannacht om 5 uur de uitslag. ( negatief :partying_face: )

2 likes

Ik denk dat dit vrij weinig met domheid en niet weten hoe je 'm moet dragen te maken heeft.

5 likes

Ze weten dondersgoed hoe ze hun mondkapje correct moeten dragen, maar ze zijn “zo benauwd!!!” Of trekken hen snel omhoog als er controle is. Ik loop op mijn werk de hele dag met een mondkapje op en ik heb nog nooit last gehad van (extra) benauwdheid, ook niet in combinatie met mijn kortademigheid door long covid.

Ik werk in een apotheek en ik zie zo vaak patiënten die hun mondkapje op hun kin trekken zodra ze gaan praten, omdat dan schijnbaar bang zijn dat ik ze niet kan verstaan ofzo. Maar het raarste was nog steeds de patiënt die zijn mondkapje af deed om een croissant te gaan eten tijdens het wachten in de wachtruimte. Ook mogen patiënten graag huh mondkapje aftrekken tijdens het niezen/hoesten. Thank God voor spatschermen

10 likes

Ja dit bedoelde ik ook haha

4 likes

Ik heb aan het begin wel gehad dat ik die medische mondkapjes verkeerd droeg, als in op zijn kop. Was dat een een vriendin die in de zorg werkt het zei maar anders :joy:

1 like

Haha of binnenstebuiten, zie ik ook weleens. Maargoed, je kan ook een theedoek ombinden volgens mij heeft dat nagenoeg hetzelfde effect als een stoffen mondkapje. Als het maar neus en mond bedekt en je het vooral bij niezen/hoesten ophoudt ipv naar beneden trekt.

1 like

Hé bah, in de familie hebben we nu de eerste positief geteste persoon. Was voor ons allemaal sowieso heel spannend de afgelopen periode want mijn tante werkt in de zorg en mijn oma is al jaren heel erg ziek en heeft ook al wat uitgestelde operaties gehad door het tekort aan IC bedden. Maar nu is mijn tante dus via het werk besmet geraakt, mijn oom en de kinderen zijn tot nu toe nog negatief met de zelftesten maar komen er gewoon niet doorheen om een test te laten doen. Mijn tante kreeg voorrang dus dus wist het binnen een dag. Gelukkig heb ik haar de afgelopen tijd niet gezien. Wel sneu ook voor mijn neefje want die is vrijdag jarig maar dan zitten ze nog in volledige isolatie.

4 likes

wandelwagen met regenkap erover?

1 like