Caronatopic #14

Ik kan nu in die vasco-studie naar de werking van de vaccins uitslagen zien van bloedprikken vorig jaar.

Ik blijk dus voordat ik gevaccineerd ben al corona gehad te hebben. Mijn eerste buisje heb ik ingeleverd vlak voor mijn eerste vaccin namelijk (dat maakte toen bij de start van het onderzoek niks uit werd gezegd) en in de uitslag staat dat ik toen al antistoffen had. Heel bizar, want ik heb niks gemerkt dus.

En in december had ik vlak voor de booster nog steeds antistoffen. Best een geruststelling dat die prikken zo lang blijven doorwerken blijkbaar.

Maar wel gek dat ik het dus heb gehad zonder te merken. In maart dit jaar heb ik het ook gehad en toen was ik er iig wel ziek van.

6 likes

Ik heb ook zoiets gehad, gek idee hĂš! Ik had meegedaan als gezonde controle voor een studie van het instituut waar ik zelf werk, bleek ik ook al nucleocapsid antistoffen te hebben. En daar kwam ik toen ook nog achter op dezelfde dag als ik (dacht ik voor het eerst) positief testte voor een tweede infectie.
Ik denk zelf achteraf dat ik eind februari/begin maart 2020 al covid heb gehad. Had een behoorlijk fikse verkoudheid en ook daarna nadat het over was weken niks geroken. En achteraf was COVID natuurlijk al eerder in NL aan het verspreiden dan we op het moment door hadden.

1 like

Altijd JA op de vaccinatie. Die menstruatie bijwerking als die al bewezen is is een maand wat later of eerder zijn, niet zo druk maken. Wie dan leeft, wie dan zorgt en geen corona krijgen lijkt me belangrijker.

9 likes

Het is sowieso tijdelijk. En niet voorspelbaar, mijn cyclus werd zelfs beter na m’n eerste vaccinatie (zal totaal ongerelateerd zijn maar toch). Ik ben zwanger geworden in de maand van m’n booster en zo zijn er nog veel meer verhalen hier op het forum. Maar er zullen ook mensen zijn hier die zeggen dat hun cyclus compleet over hoop ligt sinds de vaccinatie dus tsja :woman_shrugging: Gynaecoloog gaf in ieder geval aan dat er echt geen enkel bezwaar was om de booster te nemen en wij zaten op dat moment al in een traject.

4 likes

Nee joh, aan anekdotes heb je niets en maken alleen maar bang. Wetenschap is wat je nodig hebt, geen n=1 verhalen

27 likes

Ik heb de week van 26 september de brief al gehad en vorige week de prik. Werk in de gehandicaptenzorg

1 like

Mijn cyclus is altijd hetzelfde qua lengte ook na vaccinatie en alleen de hoeveelheid was anders. Maar geen ervaring met langer/korter/wegvallen van menstruatie

2 likes

Als je helemaal nog niet gevaccineerd bent hoef je niet te wachten op een uitnodiging, je kunt gewoon een afspraak maken. Die uitnodigingsbrieven zijn alleen voor de tweede booster die je binnenkort/nu (afhankelijk van je risicogroep) kunt halen.

3 likes

Oh, dan moet je wel wachten ja! Ik dacht dat je helemaal niet gevaccineerd was omdat je zei dat je niet van plan was de prik te nemen maar kan natuurlijk ook alleen op deze booster slaan!

1 like

Ik alle keren alleen S antistoffen. Dus dat kan door zowel vaccinatie of besmetting komen haha. Maar ik miste een prikmoment heb ik ‘t idee.

Same. Mn laatste bloed afname was een maand voor m’n besmetting dus ik hoopte eigenlijk nog op een afname voor de booster (om te checken of het nog detecteer wat is na een paar maanden) maar dat zal wel niet meer lukken.

Overigens had ik gehoopt op een grafiek :grimacing: Toch jammer

1 like

Mijn vriend is net voor het eerst positief getest en we hebben gisteren nog een uitgebreide zoensessie gehouden dus ik denk dat ik het nu waarschijnlijk ook wel krijg. Voelt wel gek na 2,5 jaar de dans te zijn ontsprongen.

Mijn moeder heeft een zeer kwetsbare gezondheid dus ben blij dat ik gisteren niet bij haar langs ben gegaan zoals ik in eerste instantie had gepland.

1 like

Echt heel kut, mijn ouders hebben Corona. M’n vader slikt sinds z’n transplantatie nog steeds weerstand verlagende medicatie (en nog heeel veel andere dingen) dus ik maak me behoorlijk zorgen. Hier vreesden we al 2.5 jaar voor dus fingers crossed dat z’n lichaam geen rare dingen gaat doen.

8 likes

Ik had corona en heb toen seks gehad met mijn vriend. Maar hij bleek hartstikke imuun en terwijl ik ziek lag te zijn is hij wederom de dans ontsprongen. Dus het hoeft niet zo te zijn haha

Ik ben weer aan het werk sinds mijn besmetting, maar jeetje wat valt me dit tegen. Ik zou jullie toch ongevraagd advies willen geven, doe echt rustig aan!

8 likes

Ik test net ook positief
 meehhhh!

Zwanger geraakt in de cyclus waarin ik de booster kreeg. Nu ligt er een klein meisje bij mij aan de borst te drinken.

1 like

O ja, logisch om eerst te wachten tot de najaarsgolf is losgebarsten want voor hetzelfde geld was corona ineens magischerwijs verdwenen. Snap echt niet waarom die 2e booster zo traag op gang komt. Maar ja what’s new
 Verder ben ik ook gewoon zuur omdat ik al een week ziek ben door die klotekutcorona.

6 likes

Ik heb nog nooit een vaccinatie gehad. Wél twee keer corona. Krijg nu alleen een brief met een uitnodiging voor herhaal prik, wat moet ik herhalen? Omdat ik onder een risicogroep val, sinds wanneer en waarom?

2 likes

Hoe durven ze, ik zou een klacht indienen

10 likes