Caronatopic #14

De discussie wordt voortgezet vanaf Caronatopic #13 - #5220 door nello.

Eerdere discussies:

5 likes

Had al eerder gepost over m’n positieve zelftest na contact met iemand met corona, maar heb nu ook een positieve GGD-test. :tired_face:

Helaas ondanks 2x gevaccineerd en 3 weken geleden geboosterd te zijn. Vooralsnog geen tot milde klachten, hopelijk blijft dat zo…

9 likes

Mijn geboortejaar is aan de beurt om een afspraak te plannen en ik kan vanavond al terecht :partying_face::open_mouth:

27 likes

Ik vraag me af of ik nog een aparte uitnodiging / oproep krijg… Ik werk in de zorg en er is bij ons op het werk geboosterd, maar ik mocht toen nog niet omdat ik nog niet 3 maanden geleden corona had gehad. Nu zou ik vanaf 3 januari wél prik mogen. Zou ik dan toch moeten wachten totdat mijn geboortejaar aan de beurt is denken jullie?

1 like

Ja ik ken ook iemand die bij de GGD werkt en op instagram allemaal wappie berichten deelt.

2 likes

Jezus inderdaad zeg

3 likes

Ik word echt gek. Ik heb pauze en ik bevind me tussen collega’s die ongevaccineerd zijn en/of anti Coronamaatregelen zijn. Letterlijke quote van wat er zojuist gezegd werd: “Nu met omikron, dat is minder heftig in verloop. Dus gooi alles open en laat iedereen Corona krijgen en natuurlijke antistoffen krijgen. En diegene die het niet redden, ja sorry, jammer dan.”. Ik heb er gewoon echt geen energie meer voor om me te mengen in dit gesprek en te zeggen hoe fucking egoïstisch deze gedachte is en uit te spreken dat je andermans levens gewoon waardeloos vindt.

4 likes

Wow wat snel! Ik mocht ook vandaag plannen en kan op 2 januari terecht (wel stukje rijden maar je moet er wat voor over hebben), dat vond ik al snel. Maar jij slaat alles haha :smiley:

Verbaasde mij ook! Ik kon kiezen uit 2 locaties en op 1 locatie 2 tijden, allemaal voor vandaag. Het is in Apeldoorn trouwens, mocht iemand benieuwd zijn waar het zo snel kan.

2 likes

Oh wow, wat goed zeg! Ik baal echt dat ik mijn booster pas eind januari krijg, ze houden hier minimaal 6 maanden tussen 2e en 3e prik aan :cry:

1 like

Nooo mijn vriend heeft waarschijnlijk corona (positieve zelftest, straks nog naar de GGD). Ik vind het echt zo kut voor hem, hopelijk heeft hij niemand aangestoken en wordt hij niet erg ziek. Stiekem baal ik ook wel een klein beetje voor mezelf, want we hadden afgesproken de komende dagen samen te zijn (wonen niet samen en hadden elkaar al een tijd niet gezien) en daar trok ik me echt aan op, want het gaat met mij mentaal niet zo goed. Maar het zal wel goedkomen. Iemand nog leuke ideeën om iemand de quarantaine door te slepen? Ik ga denk ik zo in ieder geval een stapel kaartjes kopen die hij elke dag kan openmaken, en die afleveren als ik hem boodschappen kom brengen.

6 likes

Als je spelletjes allebei leuk vindt, betaald account op boardgamearena aanmaken en dan samen spelletjes doen en videobellen. Via Chrome kan je ook Netflixparty doen en dan kan je samen een serie of film kijken en pauzeer je dus ook tegelijk waardoor je synchroon blijft lopen.
Ik vond videobellen terwijl m’n vriend stond te koken ook heel leuk, had echt het gevoel dat we het daardoor samen deden.

2 likes

Ik had dit ook, zondag positieve zelftest zonder klachten, pcr uitslag maandag ook positief. Ben een maand geleden geboosterd (werk in de zorg) en daarvoor 2x gevaccineerd.

Heb ook milde klachten gekregen (verkouden, beetje hoofdpijn) en voel me vandaag weer beter, dus hoop dat die stijgende lijn doorzet.

Maar halve kerst en o&n in quarantaine is wel een beetje zuur (en saai).

Sterkte voor jou en hopelijk valt het mee!

3 likes

Hoera voor Jul :christmas_tree::confounded: Bijna 11.000 positieve tests hier vandaag :sob:

2 likes

Ja ik heb gelukkig (nog) niet veel last. Droge mond, loopneus en een beetje duf, maar dat laatste kan ook komen van het binnen zitten niksen haha. Hoop dat de booster in die zin zijn werk doet en het bij milde klachten blijft.

Fijn dat het bij jou in ieder geval weer de goede kant op lijkt te gaan!

2 likes

Leuke tips, dankjewel! Samen koken vinden we altijd leuk, dus dat videobellend doen is echt een goed idee :blush:

2 likes

Zelfde hier (in het noorden). Eerst zag ik volgende week als opties, toen ging ik nog een keer zoeken op een postcode van buiten de stad waar ik woon, en toen stond vanavond er ineens bij. Helemaal blij mee!

1 like

Ik heb gisteravond m’n booster kunnen halen (werk in de zorg) en het was echt super druk op de priklocatie. Er waren amper vrije stoelen in de wachtruimte. Deed me wel goed. Gisteravond was ik heel moe en vandaag zweet ik als een otter haha. Gelukkig duren de bijwerkingen niet zo lang. Ik heb nu AZ + Pfizer gehad.

Laatst zag ik hier een schema voorbijkomen met hoe hoog de bescherming is na de combinatie van verschillende vaccins. Weet iemand welke ik bedoel? Ik kan hem niet meer vinden en wilde het nog bekijken.

1 like

Wordt een saaie o&n voor mij :sob:
Collega is positief getest en heb dinsdag samen gewerkt met haar en over de gehele dag langer dan 15 min dichter bij elkaar.
Dus ik ben in quarantaine.
Tot nu toe nog negatief getest.
Al irriteer ik me erg dat ik 1 van de weinige op me werk ben , die ĂĽberhaupt zich nog een beetje aan de regels houd.

1 like

Haha geeft niet. Goed om te horen dat combinaties beter werken. Hoop dat snel iedereen die wil geboosterd is. Zal vast niet heel lang meer duren.

Iets anders: ik zag op Twitter voorbijkomen (ja goeie bron, I know) dat met een zelftest alleen een neusswab niet meer voldoende werkt bij de nieuwe variant en dat men nu ook keelswabs doet. Ik was een beetje gaan googlen daarop en zag dat men in VK daar al lang en breed mee gestart is. Lopen wij nu in Nederland zover achter of is het overdreven voorzichtigheid? Ik had ook een instructiefilmpje gevonden op de website van de VK overheid. Ik ga het morgen proberen, voor ik naar vrienden ga om oud & nieuw te vieren.

2 likes