Ja dat zei de GGD ook inderdaad. Maar ik dacht gisteren de hele tijd dat ik wel iets van symptomen voelde, maar denk dat ik het me ook een beetje inbeeld omdat ik denk dat ik het heb.
Dankje voor verhaal van je eigen ervaring. Stelt iets gerust ook.
Er kunnen officieel 10, officieus 11 vaccins uit een flacon, dus dit zijn 330 doses en dat zijn er voor onze praktijk meer dan genoeg voor de eerste groep!
Mijn jongste collega die nog thuis woont met haar ouders en broer en zus is de enige die niet positief is getest, de rest is om beurten allemaal besmet geweest, dus zij is 4x in quarantaine geweest en 4x getest, maar dus telkens negatief. Hebben als experiment bij haar antistoffen laten prikken, maar ze had ze echt niet! Haha echt heel zuur eigenlijk.
Heel interessant om verder onderzoek te doen naar deze collega. Ze lijkt minder gevoelig om besmet te worden met corona.
Ja wij dachten dus eigenlijk: zij heeft het gewoon als allereerste gehad toen we nog niet konden testen. Maar niet dus. Ze is wel pas 18 jaar, zal wel meehelpen, jong en gezond.
Ik heb deze week mijn eerste prik gehad! Superblij, de dag erna was ik wel echt niet lekker, koorts, moe, hoofdpijn. Maar op dag drie ging het wel weer okee.
Ik was in de naïeve veronderstelling dat milde bijwerkingen een beetje hoofdpijn betekent, maar het omvat dus ook al de bovenstaande dingen. Ach ja, ik ben er nog steeds blij mee.
Mijn vriend en ik hebben het er wel eens over om een nieuw huis te kopen en te gaan verbouwen. We wonen nu 1,5 jaar in ons huidige huis, zijn net klaar en ik vond verbouwen helemaal niet zo leuk Maar dan hebben we weer wat nuttigs te doen in onze vrije tijd. Kom maar door met dat vaccin, ik word blijkbaar langzaam gek.
Wij hebben veel gezinnen in het ziekenhuis gehad waarbij bijvoorbeeld pappa mamma en zoon besmet waren, maar de dochter niet. Ondanks dat diegene dan het dichtstbij stond mbt zorg van haar ouders. Ik heb zelf Corona gehad en m’n zoontje waarschijnlijk ook, maar mijn partner echt niet. Hij is er nog steeds gefrustreerd door. Gek hoe zoiets dan verloopt.
De GGD zat hem dus voor niets op de hielen.
Hahaha
Oohh wat een topidee!
Zo lijkt het net op de pil hahaha, was er maar zo makkelijk aan te komen
Mijn moeder ('57) heeft de oproep van de huisarts binnen voor het vaccin!
Ik snap dat t logistiek lastig is maar vind dit dan zo krom voelen dat iemand uit '57 ongeveer tegelijk aan de beurt is als iemand van 81. Weet niet hoe t beter zou moeten hoor maar voelt gewoon gekkig. Mijn moeder uit '55 heeft nog niks gehoord maar die wordt dan weer via de ggd geprikt natuurlijk.
Hoe groot is de kans dat een test op dag 7 na mogelijke besmetting met lichte klachten vals negatief is?
Ja snap je volledig! Mijn moeder snapte ook niet waarom mijn vader geen brief had, hij is ouder en hartpatiënt. Maar die mag mooi wachten totdat alle oude oudjes eerst zijn geprikt.
Wat fijn! Ik hoop dat mijn moeder (ook uit '57) hem ook snel krijgt en hem ook daadwerkelijk gaat halen… Ze is nogal de wappie kant op geslagen en heeft geen vertrouwen in AstraZeneca dus ik verwacht hier nog wel een paar pittige discussies over te moeten voeren.
Ja precies dan zou je bijna willen dat je t door kon geven maar dat heeft met die astrazeneca niet zoveel zin natuurlijk.
@Disconnected ik vond t eerst ook een beetje jammer om die astrazeneca te krijgen (als ik ooit mn huisarts durf te bellen). Maar inmiddels denk ik beter iets dan niets en hoe meer mensen met iets gevaccineerd word hoe beter.
AstraZeneca? Hoor om me heen ook veel mensen met flink last van bijwerkingen. Heb hem zelf vanochtend laten zetten, ben benieuwd!
Ja ik weet zelf ook nog niet helemaal wat ik van dat vaccin vind, maar iets is inderdaad alweer een stuk beter dan niets. En aangezien we er toch niks aan kunnen veranderen kunnen we hem beter gewoon wel aannemen haha. Des te sneller kunnen we hopelijk allemaal weer leuke dingen doen.