#vergeetonsniethugo is trending. Gaat over de kwetsbare doelgroep <60 jaar. Ondanks dat ik niet de behoefte voel om mee toen, snap ik het als kwetsbare wel goed. Ik dacht dat we met name nu gericht vaccineren om de druk op de ic etc zo laag mogelijk te houden (daarom ook ic personeel eerst etc) maar waarom worden dan eerst de alleroudsten gevaccineerd? Snap dat zij qua leeftijd het meeste risico lopen op een slechte afloop maar zij komen over het algemeen niet meer op de ic? Ik snap niet dat als ze per se willen beginnen met die 60+ dat ze dan niet beginnen met de 60 jarigen? Deze mensen werken nog en wonen vaker nog met een gezin samen (die ook gewoon wellicht naar buiten moeten voor werk) en zijn naar wat ik hoor van personeel echt wel oververtegenwoordigd in het ziekenhuis�
Ik hoop iniedergeval dat de kwetsbaren < 60 snel aan de beurt zijn. Ik zit braaf thuis maar iedereen om mij heen heeft een vitaal beroep dus komen met anderen in aanraking. Duimen dat het vaccineren allemaal wat sneller gaat