China webshoptopic

Nee, hier gaat het wel vlot eigenlijk!

Ja! Wacht nog steeds op pakketjes uit januari, terwijl ik eerst alles wel na 3 weken binnen had

2 likes

Niet om je bang te maken maar sommige verkopers zetten de status al op verzonden terwijl dat nog niet zo is. Zo voorkomen ze gezeik met de buyersprotection. In sommige gevallen wordt de bestelling na verloop van tijd geannuleerd (hier krijg je geen bericht van en dat moet je dus zelf zien bij de t&t) in andere gevallen sturen ze het wel later op.
Als ze je vragen om extra te betalen moet je dat nooit doen. Ookal gaat het maar om een paar cent. Ze mogen dat niet van Aliexpress en dat weten ze zelf maar al te goed. Ze moeten hun spullen verkopen voor de aangegeven prijs op ali. Als je een verkoper hebt die je dus nog extra om geld vraagt dan moet je daar eigenlijk altijd een screenshot van maken en naar ali klantenservice sturen. De verkoper krijgt dan een sanctie en wordt in het ergste geval van ali verwijderd omdat het dus illegaal en tegen de regels is wat ze doen.

In de app via account -> hulpcentrum -> chat kun je 24/7 met een ali medewerker chatten. Wel in het engels en je moet even je ordernummer noteren en de naam van de shop/verkoper.

Je zou eerst tegen de verkoper kunnen zeggen dat dit niet mag en dat je het gaat melden aan aliexpress. Maar dat hoeft niet per se. Veel verkopers schrikken dan wel en sturen het dan alsnog gewoon op, maar mocht je geen zin hebben in discussie dan kun je ook rechtstreeks contact opnemen met de hulpcentrum chat. Ze weten zelf ook wel dat het niet mag, alleen proberen ze het dus toch omdat veel mensen er in trappen.

1 like

Knipperen bij deze ook lampjes als die verbinding maakt? Dus zeg maar continue als je muziek luisterd? Ik heb dus ook neppe maar mn collega werd gek van het geknipper naast zich haha!

Bij mij ook! Laatst 4 dingen besteld waarvan er 1 binnen is en die andere 3 staan al 2 weken op aangeboden aan bezorgdienst in land van herkomst ofzo.

whooo! misschien ook maar eens bestellen dan!

Aah nog iemand die ‘neppe’ AirPods heeft besteld!

Ik heb de i12 tws besteld en die komen ergens deze week binnen als het goed is! De reviews op YouTube beloven in ieder geval veel goeds haha. Ben zo benieuwd hoe ze zijn :grin:. Kan echt zo blij worden van een kind in de snoepwinkel van dit soort dingen hahaha

1 like

Ik zal hier een review plaatsen als ik ze binnen heb!

1 like

Ik heb het voor het eerst dat iets niet is aangekomen. :tired_face:

Ik had van die takken met katoenbollen eraan besteld. Had ze nu een kleine week in huis en overal vond ik opeens grote muggen terug, die niet leken op onze muggen. Nadat ik er nog een vond, ben ik maar eens gaan kijken naar de advertentie. Blijken het echte katoenen bollen te zijn. Die dingen liggen nu dus in de container. Gadverdamme.

6 likes

Ik heb mijn i12tws AirPods binnen! Volgens de reviews is het een 1:1 clone van de AirPods. Ben ik het niet 100% mee eens maar ze komen in de buurt!

Verpakking kwam gedeukt binnen maar voor de rest zien ze er prima uit. Als ik naar de case kijk zien ze er vrijwel identiek uit, echter staat er achterop niet ‘Made in California’ (geloof zoiets).

De oortjes zelf zien er ook prima uit. Missen alleen het stipje op de voor en achterkant maar verder zien ze er vrijwel hetzelfde uit. Ze voelen alleen wel echt goedkoper aan dan de echte, maar dat is ook niet heel vreemd haha.

Verbinden gaat snel, voor je het weet zijn ze weer verbonden. Er brand dan een ledje en met een paar seconden zijn ze verbonden.
Geluid is goed, niet exact zoals AirPods (niet vreemd voor de prijs) maar ik vind het goed genoeg. Wanneer het geluid harder wordt is er wel een lichte ruis te horen, maar voor mij staan ze dan echt veeel te hard. Helaas zijn ze niet ideaal voor filmpjes (Netflix/YouTube etc) want het geluid lagt, oftewel loopt achter. Vind ik wel echt jammer want daar wilde ik ze graag ook voor gebruiken.
Edit: op de laptop heb ik hier geen last van, hij loopt helaas dus niet synchroon met de iPad/iPhone.

Opladen gaat zo te zien ook prima rood is geloof ik aan het laden, blauw is vol. Het groene lampje geeft aan hoe vol de case is. 1x knipper 25%, 2x 50% etc

Edit: natuurlijk is een prijs en een link dan ook wel handig… slim Taksi… Ik heb er net geen €25 voor betaald en dit is de link: https://www.aliexpress.com/item/i12-tws-Bluetooth-Earphone-Wireless-earphones-Touch-control-Earbuds-3D-Surround-Sound-Charging-case-for-iPhone/32965041028.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dfjmjNf

TLDR: Al met al, goede oortjes voor het luisteren van muziek, fijn dat je geen snoer meer nodig hebt en ze snel verbinden. Zien vrij solide uit en prima voor erbij! Jammer dat het geluid bij filmpjes niet 100% synchroon loopt.

4 likes

Je hebt op alie ook voor 2 of 3 euro de earpod i7S. Is dat ook wat denken jullie? Ervaringen? Ik wil ze alleen voor heel af en toe gebruik. Muziek kwaliteit hoeft ook niet top notch te zijn ofzo. Als ik in de tram zit, dat ik niet iedereens gesprekken hoor bijv.

Nee die zou ik niet kopen als ik jou was. De oordopjes zijn erg groot en er zit een vrij irritante led in die blijft knipperen zolang die aanstaat. Geluid is slecht, gebruikte de mijne alleen voor podcast en nooit voor muziek. Als je een wat goedkopere optie wilt zou ik voor deze gaan.

€ 8,75 50%OFF | I11 TWS Draadloze mini Bluetooth Oordopjes Headsets hoofdtelefoon oortelefoon Niet i9s i10 iFor apple Andorid Iphone

Die zijn vergelijkbaar met de kwaliteit die hier eerder is beschreven.

1 like

Dank!

1 like

€ 0,88 17%OFF | Hot 10 stks Kaars Hout Lont met Onderhouder Tab Kaars Maken Supply 3 Maten W20

Heb houten lonten gekocht omdat ik die knisperkaars van de action heb gekocht, wil kijken of ik zelf kaarsen kan maken van restjes kaars

3 likes

Oeh wil je laten weten of het werkt? Ik heb nog heel wat restjes kaarsvet die ik ooit nog een keer moet omsmelten, maar een houten lont is wel veel leuker dan een gewone.

1 like

Geen idee of andere mensen hier iets aan hebben, maar ik ben er in ieder geval tevreden mee. 2 verschillende soorten boekjes om een andere taal te oefenen. Om zelf in te vullen dus.
€ 2,14 12%OFF | Mini Notebook 64 Sheets Candy Kleur Crown Patroon Papier Woordenschat Woord Notepad Hand Memo Met PVC Boek Cover


Hier kreeg ik er ook nog aparte baby kabouter post its bij haha
€ 1,75 31%OFF | 1 pc Creative Briefpapier Taal Leren Woordenschat Wordbook Compacte Draagbare Spoel Notebook School Kleine Schrijven Pocket Boek

1 like

Deze is onderweg, en onlangs een telefoonhoesje besteld, die kwam 3 weken eerder dan gepland👍

2 likes

Te schattig :sob: