Concertentopic

Nee, ik luisterde vroegere mega veel naar z’n muziek en had het ticket overigens al voordat hij weer werd opgepakt. Gelukkig ben jij en de rest veroordelend over mij! 🫠

Maar eerlijk, judgen op bezoekers aan Lil Kleine en Marco Borsato doe ik ook, dus dat is wat hypocriet. Ik schaam me er alleen niet voor dat ik het ga verbergen dat ik er naartoe ben geweest, dat zou nog triester zijn.

2 likes

Wtf, wat een train wreck deze post

12 likes

https://people.com/chris-brown-arrests-controversies-11736267

je moet doen wat je wil maar zijn laatste arrestatie is natuurlijk niet de eerste keer dat hij mensen en zijn partners (seksueel) heeft mishandeld en beschuldigd is van verkrachting.

22 likes

Je zegt het nu alsof je geen ticket had gekocht als hij toen al opgepakt was. Maar deze gast is zo vaak opgepakt wtf =’).

4 likes

2025:
Getdown Services
Olly Alexander
Thomas Azier
Sugababes
Me First & The Gimme Gimmes
Alanis Morissette
Getdown Services
Meute
Duckwrth
Getdown Services

Voor 2026 nog niets vast gepland buiten The United Kingdolls (Drag Race UK queens), maar waarschijnlijk:
Fatboy Slim
Lily Allen (op Lollapalooza Berlin, weet niet precies wat er verder komt, maar aleen voor haar wil ik iig al gaan)
en ik duim nog steeds dat Oasis dit jaar naar het Europese vasteland komen :crossed_fingers:t3: En verder zal er vast ook nog wel hier en daar wat bij komen :grin:

2 likes

2025
concert alleen Mereba @ Bird, was :hearts: :hearts:
op festival Morgan Heritage ( :hearts:), Capleton en Beenie Man. helaas Shenseea en Alpha Blondy gemist op dat festival :frowning: En lokaal nog veel livemuziek gezien met als uitschieter Wild Rooster waar ik the Velvet Candles (50s & 60s r&b en doowop), Mariachi Tierra Caliente (ja mariachi dus), Natty Bo & the Savoys (ska), en Leadbeaters (americana, bluegrass, cajun) het vetste vond

2026 gelukkig meer concerten gepland!!
Durand Jones & the Indications, J.I.D (met als support act Mick Jenkins), Sublime (!!! !!!), Rosalía.
en waarschijnlijk een reggaefestival waar nu Richie Spice, Christopher Martin & Glen Washington voor bekend zijn. hopelijk meer festivals maar dat zie ik volgend jaar wel. hoop iig Sierra Ferrell ergens te zien want die zag ik op de lineup van DTRH staan en hoop dat ze ergens nog een NL festival doet waar je wel dagkaarten voor kunt kopen. of gewoon een EU tour aankondigt.
en dan sowieso St Patricks dayyyy heb ik vorig jaar gemist & 2 keer Wild Rooster, wintereditie erbij, dus ben daar weer benieuwd naar, vorig jaar heeft me echt zo gelukkig gemaakt.

heel verhaal ik vond een droog lijstje saai srry

6 likes

Concerten waar ik dit jaar geweest ben:

Usher
Marina Mena
Arrested development
Simply Red
Naaz

Volgend jaar:
Raye
Evanascense
Sef
Miguel

5 likes

Aaah hoe was Maria mena?

2025
The wombats
Royel Otis
Sylvie kreush
Jamerioquai

2026
Eefje de visser
Florence & the machine + Paris Paloma

En eindelijk The XX live zien maar dat is op een festival.

2 likes

Ja was mooi! Leuke vrouw, goede zangeres en de muziek en teksten zijn natuurlijk prachtig.

Vond wel dat ze iets teveel over het moederschap praatte, daar was ze als nieuwe moeder nogal vol van :smile:

1 like

Afgelopen jaar niet zoveel ivm zwangerschap en new born. Ben alleen naar The Vices geweest!

2026
Paceshifters plays Nirvana
Deadletter
Snow Patrol met White Lies als voorprogramma 🫶🏼
Mumford & Sons

Kan nog wat bij :heart_eyes:

3 likes

Ik ben dit jaar volgens mij maar naar 2 geweest:

Einaudi in Ahoy
Nas in San Francisco met een symfonie orkest, was echt top! AZ was er ook.

Volgend jaar tot nu toe alleen Freddie Gibbs geboekt.

Durf nooit meer veel kaartjes te kopen want 2 jaar geleden moest ik 3 concerten cancelen omdat we onverwachts niet in het land waren (en met verlies moeten verkopen :broken_heart:)en 1 concert werd vanuit de artiest gecanceld haha.

3 likes

Dit jaar maar weinig:
Gregory Porter
Linkin Park

In 2026:
Sombr
Niet echt een concert maar Dita von Teese
The Weekend
The Boxer Rebellion
Dagje Werchter met o.a. Twenty One Pilots, Gorillaz, CMAT, Matt Berninger.

3 likes

2025
The Prodigy
Pendulum
The Royal Hilbilly Club
Silvie Kreusch

En drie festivals

2026, tot nu toe op de planning:
Lionheart
Cmat
Rosalía

En tot nu toe voor 1 festival kaartjes

3 likes

2025
Robbie Williams
Lettuce
Jeugd van Tegenwoordig

2026
Sophie Straat
Tame Impala
White Lies !!! ( & Snow Patrol)

1 like

2025
Edsilia Rombley @ Oosterpoort
The HU @ Oosterpoort
De Niemanders @ Fries Straatfestival
Alledrie was echt top. The HU was nog beter dan verwacht zo goed.

In 2026 nog niets gepland maar als het lukt om nog kaarten te krijgen K3 OG.

2 likes

Ik vind het echt knap dat jullie alles nog weten :sweat_smile: Ik ga mijn best doen.

2025:
DeWolff @ Podium Victorie
Bootleg Beatles @ Podium Victorie
Bizkit Park @ Podium Victorie
Metalconcert met allemaal lokale bands @ Hal25
Robbie Williams @ Cruijff Stadion
Djo @ Paradiso
Dua Lipa @ Ziggo Dome
Royel Otis @ AFAS
The Scratch @ Melkweg
LORDE @ AFAS
John Illsley, bassist van de Dire Straits @ Podium Victorie
En dan als afsluiter het Kerstconcert van mijn moeder :smile:

Dan heeeel veel toffe acts op Rock Werchter, kleine greep uit wat ik heb gezien:

• Lola Young
  • Raye
  • The Scratch
  • Foster the People
  • Wet Leg
  • Broertje van Billie Eilish, even zijn naam kwijt
  • Linkin Park
  • Green Day
  • Nothing But Thieves
  • Iggy Pop
  • Wunderhorse

Ook nog op Liquicity en Tomorrowland geweest, eerlijk gezegd geen idee meer wat ik daar allemaal heb gezien. In ieder geval Oliver Heldens, Martin Garrix, Hardwell en Axwell.

Het was een goed concertjaar!

Volgend jaar nog niet mega veel gekocht, maar dat gaat nog wel komen

• RAYE
  • Olivia Dean
  • The Last Dinner Party
7 likes

Ik heb mijn kalender nagekeken, wist het ook niet uit mijn hoofd

1 like

2025
Papa Roach
Set it off
Train

Ik zou eigenlijk ook nog naar Bad Omens, maar had geen zin 🫣

Voor volgend jaar heb ik Electric Callboy en Sleep Theory gepland.

2 likes

Ik heb ook mn agenda moeten doorspitten hiervoor en zo te zien was 2025 een lokaal jaar voor mij op het gebied van concerten. Ik heb eigenlijk alleen dingen gezien in Rotterdam.
Een aantal concerten in Grounds; Tabanka, Roda da Holanda (hele grote aanrader, super veel enthousiaste Brazilianen) en Samba Toure.
Daarnaast nog naar Eendracht festival en Downtown festival geweest, kan me even de specifieke artiesten niet meer herinneren, maar het was gezellig en leuk verschillende muziek gratis te zien. Ook nog naar Bluegrass festival geweest, dat is altijd top, super goede artiesten en hele leuke sfeer (ondanks de regen).

5 likes

ahhh ik wilde hierheen en toen ben ik het vergeten!! hoe was het?

1 like