Dit had ik ook! De vorige test vond ik echt heel naar. En vandaag had ik weer een test en vond het dit keer echt heel erg meevallen.
Ik had vandaag dat rapport van RIVM bekeken en idd ongeveer 60% was in thuissituaties, en dan 5% horeca, 5% sport, 5% onderwijs.
Zou het ook als een klap zien voor de horeca als zij weer als enige water bij de wijn moeten doen.
Ik heb trouwens ook zoān medelijden met filmhuizen en theaters, worden zij nog wel gecompenseerd? Want de bios waar ik morgen heen ga heeft normaal 96 stoelen en nu 21. En als mensen dan voor 1 persoon een kaartje kopen dan kan die stoel ernaast ook gelijk niet meer verhuurd worden.
En ik heb komend weekend bestuursweekend ergens waar afstand houden niet gaat met 9. Ik had mn zorgen erover aangegeven (al eerder ook), maar werd laconiek op gereageerd. Maar nu heeft de voorzitter gezegd dat als mensen afstand willen houden we er allemaal rekening mee moeten houden en ik een goede oplossing had bedacht (andere locatie huren).
Ben echt zo opgelucht want dat weekend kon ik niet afzeggen maar ik wilde ook echt niet gaan vanwege afstand houden.
Ik vind ook niet dat ze de tent meteen moeten sluiten, dan krijg je idd meer feestjes thuis. Maar als ze strenger controleren en sneller boetes geven, denk ik wel dat kroegen en clubs stoppen met van die stiekeme feestjes.
Jaa dat begreep ik idd, alleen⦠dan gaan we van 3000 besmettingen naar (zeg dat die 5% dan halveert naar 2.5%) 2925 besmettingen, ik denk niet dat dat het gaat doenā¦
Maar elke besmetting is er een natuurlijk!!
Alleen zou een oplossing (geen idee wat) voor al die thuisbesmettingen meer doen.
Ja ik weet wel wat; gewoon weer de ICās vol en veel overledenen. Dat schudt een aantal mensen weer wakker vrees ik. Maar dat moeten we niet willen 
Nee want die ICās liggen helemaal niet vol. Dat zeggen ze alleen om je bang te maken. De mensen die op die afdelingen werken zitten ook in het complot en de bedden zijn leeg.
En de overledenen zijn overleden aan andere dingen, maar krijgen covid als doodsoorzaak.
Zo willen ze ons zo bang maken dat we chips laten inspuiten
OJA.
Ik was vergeten dat het een stunt was van het zorgpersoneel om meer salaris te krijgen.
En dat die huilende familie op die nep begrafenissen acteurs zijn.
Moet je nagaan: onze overheid is zo overtuigend, ik tuin er telkens weer in! Wat een schaap
ben ik ook.
Dat was natuurlijk ook niet voor niks heel lang mijn onderschrift: arm schaap.
Ik vind het lastig. Ik mag gewoon weer sporten. Ik doe aan volleybal. We mogen wedstrijden spelen e.d. maar toch voel ik me er niet geheel fijn bij. Ik vind dat het klote. Ik wil nog 2 wedstrijd aankijken en dan maar ik een keuze.
Kunnen namelijk in het veld geen afstand houden.
De macht van de overheid dien je niet te onderschatten. Zelfs op dit forum zetten ze bots in die zogenaamd in het ziekenhuis werken. Niemand is te vertrouwen.
Ik heb het inmiddels maar opgegeven en alvast besloten dat ik mijn chips met paprikasmaak wil
Joh na een dag werken op de IC zie ik mn tikfouten niet meer hoor.
Ja natuurlijk zou een oplossing voor thuissituaties meer doen, maar dat dat lastig te handhaven is lijkt me duidelijk. Het blijft een moeilijke situatie, want je weet ook niet of die stiekeme feestjes in clubs stoppen weer zorgt voor meer thuisfeestjes.
Maar er wordt nu zo weinig gehandhaafd, dat mensen vanzelf lakser worden. Triest, maar blijkbaar is het nodig. Als we buiten de deur ons meer bewust zijn / bewuster worden gemaakt van de basisregels en dus handhaving als we ons er niet aan houden, zou het dan weer meer in ons systeem komen en we ons er wellicht ook thuis beter aan houden? Dus niet 30 man thuis uitnodigen zeg maar. Wellicht niet voor iedereen, maar voor een deel wel.
Ik denk dat handhaving op openbare plekken het enige is wat je een beetje makkelijk kunt doen en wat voor wellicht wat bewustwording weer zorgt. Maar dan ook wel echt handhaven naar de mensen toe die de regels overtreden en niet meteen een horecatent sluiten (tenzij ze zelf natuurlijk dingen organiseren die niet mogen etc, tafels te dicht op elkaar hebben etc) Als jij je gasten 6x vraagt om afstand te houden, stoelen niet te verzetten etc en het gebeurt toch op het moment dat jij er even niet boven op staat, wie moet daar dan voor worden gestraft?
Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten.