Coronatopic #5

Omdat er helaas nog steeds corona bestaat

2 likes

Hey @kika, jij woont ook in Berlijn! Leuk, wist ik niet (meer) :slight_smile:

1 like

Ja, ik wist wel dat jij in Duitsland woonde nav wat andere posts van je, maar niet dat het Berlijn was!

Ik vind het echt van de gekken hoe snel ze versoepelen, ook al valt het hier natuurlijk wel allemaal ontzettend mee qua aantallen. Toch lijkt het me wel heel optimistisch, ben echt bang dat het nu juist mis gaat. Maar we gaan het merken :woman_shrugging:t3:

1 like

En ik vond het ondertussen al bizar dat een vriendin me vroeg om komende maandag te gaan shoppen. Dat voelt dan toch vrij onschuldig aan ivm een technofestival haha

Edit: I said no

1 like

Zien jullie ook zo’n verschil bij terras richting?
Bij ons heeft het terras plein alle terrassen weer uitgezet en letterlijk ieder café kiest voor een andere aanpak.
Sommige hebben lijkt het enkel de tafels uit elkaar staan (dit is helaas het café iedereen die ik ken heen gaat), anderen weer rijen gemaakt en weer een ander heeft alles ver uit elkaar staan.
Nja ik hoop dat het 1e café nog wat gaat verbeteren en ik ga maar een wandelroute bedenken waarbij ik niet langs terrassen loop.


Dat ging heel snel, die plannen, en ook weer heel snel uit gedoofd.

Een vriendin post net een filmpje dat ze op een boot met zo’n 10 anderen lekker karaoke aan het zingen zijn, zonder afstand. Pff, heb wel gereageerd, maar vind het echt zo stom.

Om de zoveel tijd verdient deze cartoon weer een plek:

Inderdaad niet relevant voor de massa, wordt toch enkel fout geïnterpreteerd.

10 likes

Tot 1 juli zijn ze gesloten…

Ja ik merk er hier in de stad ook niet zoveel meer van. Het is in de winkelgebieden gewoon echt druk, mensen houden ook geen afstand. Ik merk het alleen als ik in de rij moet staan bij de supermarkt ofzo, maar voor de rest heb ik ook niet echt het gevoel dat er wordt gehandhaafd.

Zie in mijn buurt ook dat er steeds meer feestjes worden gegeven en dat veel buurtgenoten samen borrelen op straat (zonder afstand).

Je bedoelt dan voor als je daar gaat eten? Ik denk dat ze niet-gasten nu sowieso niet graag laten toiletteren. Normaal zijn ze daar al niet zo happig op.

Ik weet niet of je, als je niet op het terras zit, die wc´s mag gebruiken. Ze zijn natuurlijk wel open voor gasten. Die worden na elk bezoek ontsmet. Stel je zou bij het restaurant waar ik werk vragen of je naar de wc mag, dan denk ik dat er geen probleem van word gemaakt, maar dat zal wel heel erg afhangen van waar je aanklopt.


denken jullie dat de horeca te snel weer opengaat?

Zolang er nog corona is en nog geen vaccin gaat alles te snel open denk ik maar ik begrijp heel goed dat dingen weer open gaan. Ik denk alleen dat als je het puur over het virus hebt, elke heropening risico’s mee brengt en alles veel te snel gaat.

Het is heel druk op straat en overal is weer echt leven, hier zijn de supermarkten gewoon weer zonder schone karretjes beleid en wie hem toch wil schoonmaken mag dat zelf doen.
Ik doe het zelf niet, ik was liever bij thuiskomst goed mijn handen omdat ook iedereen aan die spuitbus zit etc. Ik vind het alleen erg verwarrend allemaal en ik merk aan mezelf dat ik boodschappen met een losser beleid meer stressvol vind dan in een soort van panische mood met een streng beleid. Dit omdat ik bang ben dingen fout te doen of omdat ik merk dat als ik bijvoorbeeld even wacht bij een schap op iemand mensen je al aankijken van je kan er toch gewoon bij? Of als ik dan bij een schap wat pak mensen er toch vlak voor gaan en binnen 1,5 meter afstand dingen pakken. Ik zelf vind het niet erg dat iemand dicht bij mij staat of komt, ben er zelf niet zo bang voor en geloof ook niet dat ik daar corona van zal oplopen maar in mijn hoofd is het erg stressvol.

Nu het zoveel drukker over wordt denk ik dat Nederland sowieso een veel te klein land is om een 1,5 meter samenleving te creëren
Als ik langs mensen fiets kan ik geen 1,5 meter afstand bewaren en ik wil ook niet achter mensen blijven sjokken zonder tempo
Ik hoop dat er snel wat meer duidelijkheid komt over hoe het zich allemaal gaat vormgeven maar zelf raak ik lichtelijk in paniek.
Ik merk dat mijn omgeving ook heel makkelijk is, het is bijna vreemd om verjaardagen af te zeggen en mijn zoon viert morgen zijn verjaardag en ik heb al een paar x de vraag gekregen van mensen hoe laat begint het?

Zelf ben ik echt een voorstander van sociale contacten, ik ga rustig bij vriendinnen op de koffie etc maar voor mijn gevoel hou ik het wel allemaal klein. Ik sta niet de trappelen om 1 juni 12:00 in de startblokken bij een terras te staan, ik ben een onwijze fan van de sauna maar ik zie mezelf daar echt niet zitten tot er een vaccin is en ik snap ook niet wie er naar de sauna zou gaan?

5 likes

In deze stad is geen Corona lijkt het. Ik blijf me er over verbazen. Ik merk wel dat ik daardoor ook wat lakser word met de maatregelen omdat het niet ‘echt’ meer voelt. Op wat stickers en pamfletten na merk je er gewoon bar weinig van.

3 likes

Op campings mogen pas per 1 juli sanitairvoorzieningen open

je verwoordt echt precies wat ik ook zie. Ik woon in het noorden waar corona veel minder een ding was/is. Misschien is het ook wel een beetje de instelling van bewoners, maar het is net zo druk als voorheen. iedereen komt te dichtbij elkaar en als je over bijvoorbeeld een terrasje pakken zegt: ''ik ga dat nog niet doen, want er is corona," of iets in die trant krijg je meteen een half betoog over waarom corona wel zo ongeveer voorbij is.

1 like

Als ik op straat loop en ik passeer 30 mensen/stellen, zijn er hooguit 2 die aan de kant gaan. Echt irritant en het wordt steeds erger.

2 likes

Ik heb precies hetzelfde dilemma. Ben uitgenodigd voor een Franse bruiloft eind augustus. Heel dubbel, want kijk er al maanden naar uit, maar vind het ergens onverantwoord om te gaan :sweat:

@Nefertiti merk dat hier ook. Woon naast een natuurgebied en loop/fiets daar meestal achter mijn vriend vanwege de smalle paden, maar merk echt dat we de enige zijn. Heel frusterend. Soms lijkt het wel alsof alleen de mensen van het forum zich aan de regels houden :crazy_face:

1 like

Maar dit echt. Als ik hier lees, doen nog veel mensen wel hun best om zich aan de regels te houden. In de rest van de maatschappij… not so much.

3 likes

Mijn vader is afgelopen week op de ic terecht gekomen (ook een beetje door uitgestelde coronazorg is overigens weer thuis), maar op dit soort momenten ben je toch wel heel blij dat we allemaal -zo goed als- ons aan de lockdown regels hebben gehouden waardoor er nu gewoon prima ruimte was op de ic om ook dit soort gevallen te kunnen behandelen!

4 likes