Coronatopic #5

Dat Malieveld is nog nooit zoveel gebruikt.

Ik zou een mobiele patatkraam en ijscowagen neerzetten.
Meteen win win voor die horeca branche :grimacing:

32 likes

Volgens mij moet de horeca vooral protesteren tegen alle mensen die op het terras komen zitten en schijt hebben. Gister ging ik op het strand wat drinken en de meiden die daar werkte liepen allemaal super oplettend en de hele tijd heel onrustig rond en waren de hele tijd mensen aan het corrigeren. Bijvoorbeeld omdat mensen hun stoelen verplaatste om naast elkaar te gaan zitten zonder dat er afstand was, mensen gewoon gingen zitten zonder zich te melden, niet in de looprichting liepen etc. Ze vertelde dat de dag daarvoor alle horeca ondernemingen in een dorp verderop een boete van 4000 euro hadden gekregen dus ze waren nu super bang de hele tijd. Ik vond het echt sneu. Ze hadden gewoon echt een prima systeem waarbij afstand bewaard kon worden, maar omdat mensen geen zin meer hebben om afstand te bewaren zijn zij de sjaak. En nu moesten kleine kinderen zelfs op hun stoel blijven zitten en mochten ze niet over het terras lopen om naar het strand te gaan om te speken omdat ze anders bang waren dat ze een boete zouden krijgen :sweat_smile:

4 likes

Aan een ijskraam is al gedacht :stuck_out_tongue:

6 likes

Ik ben hier stiekem wel blij mee, ik wil weer met de treeeein!

5 likes

Het is vandaag wel maandag dus dan zijn de cijfers meestal wel laag. Maar vandaag voor het eerst sinds begin maart 0 overledenen

22 likes

Hoezo?!1! Die kunnen toch gewoon werken? Ze mogen juist méér werken!!1!
Zie niet hoe die beperkt worden.

1 like

Nu gaat iedereen weer heeeelemaal los met alles.

Mijn schoonmoeder wordt vandaag getest, heeft lichte klachten (verhoging, keelpijn, diarree) sinds gisteren. Verwacht met deze klachten dat ze het niet heeft, hopelijk wordt ze snel gerustgesteld.

Oh dan heb ik je verkeerd begrepen. Het OMT wordt inderdaad niet opgeheven, alleen de Mccb. Dat gaat verder in ministeriële onderraden totdat het weer nodig is om samen te komen in een Mccb.

1 like

Die Bolsonaro is ook niet echt een helder licht. Afschuwelijke kerel.

2 likes

Ik hoop echt zo dat tieners niet tot september nog afstand moeten houden van elkaar maar dat ook gewoon eerder alweer mag

1 like

Gaat de persconferentie van woensdag nou nog wel door of niet meer?

Hoop echt dat ze zeggen dat je, indien je met eigen vervoer kunt reizen, weer op kantoor kunt werken mits je 1,5 meter afstand kunt garanderen als werkgever. PLEASE

1 like

Ja wel, dit is een wat ouder artikel. Had hem meer gelinkt omdat er informatie in staat over de mccb

1 like

Nouja het ging mij niet om naar het strand gaan, maar dat ik ook weer een keer naar mijn werk kan

überraschung

1 like

Heb je de uitslag al? Hopelijk voel je je snel beter!

Yes uitslag was negatief! Hele opluchting gezien onze vakantieplannen.
Ik ben wel nog ziek, ik hoest vooral echt heel veel.
Dus ik heb me voor morgen ook ziek gemeld op werk en hoop dat het daarna beter gaat en ik weer kan werken :).

2 likes

Gelukkig, beterschap!

1 like