Ik begin het zelf ook wel lastig te vinden. Ik had dan liever dat je niet veel mogelijkheden had om dingen te doen dan hoe het nu is. Ik vind het op zich niet erg om een tijdje wat minder activiteiten te ondernemen, maar mijn vrienden beginnen wel weer hun verjaardag ed. te vieren. Ik denk moet ik dan een jaar (of misschien wel langer) nog zeggen: ik kom niet, want corona. En je kan vaak met 15 mensen echt geen 1,5 meter afstand houden. Maar voelt dan ook wel een beetje raar, want ik ga wel gewoon naar werk + afstuderen + supermarkt waar echt ongeveer niemand zich meer aan de regels houdt. Heb al een paar keer collega’s ed. er op gewezen om echt afstand te houden, maar zij geven zelfs aan gewoon naar werk te komen als ze verkouden zijn? Dan denk ik soms echt waar doe ik het nog voor
Knuffelen en kussen doe ik echt nog niet, maar die 1,5 meter blijven behouden is wel echt lastig. Het helpt wel als je klachten krijgt, want ik dacht gisteren als ik nu corona heb dan zijn er ook hoogstwaarschijnlijk wel anderen besmet geraakt, dus ik ga nu ook echt weer strenger zijn. Maar zelfs op een werkplek waar ik kom, waar meerdere collega’s doodziek zijn geweest van corona, familieleden zijn overleden worden de regels gewoon niet nageleefd…