Coronatopic #5

Ja echt goed dat daar aandacht voor is… In mijn omgeving wordt zo makkelijk gedaan ook, en ik ben zelf echt niet altijd heilig want soms gaat het qua afstand even mis als ik aan het werk ben, maar ik doe wel echt m’n best.

Merk echt in mijn omgeving dat mensen zo makkelijk gaan doen nu, mijn vrienden doen bijv. ookalsof ik gek ben dat ik niet met OV op vakantie wil gaan nu, terwijl ik dan denk dat is echt niet noodzakelijk, en er zitten nog zoveel mensen gedwongen thuis. Als de gezonde mensen dan helemaal los gaan qua contacten maken we het hen echt nog veel lastiger?

1 like

Wij hadden afgelopen weekend een borrel van vrienden voor hun trouwjubileum en opzich hadden ze dat heel netjes geregeld, ze hadden het van 13.00 - 01.00 uur gedaan en van te voren gevraagd of iedereen aan wilde geven hoe laat ze ongeveer wilde komen zodat het een beetje gespreid kon. Toen wij er waren waren er met hun erbij 8 mensen en het was buiten en je kon onderling redelijk afstand houden dus prima. Alleen dan kom ik daar de tuin in lopen en wil die vriendin knuffelen? En dan denk ik wel even okeeeee. Ik heb ook meteen een stap terug gedaan en gezegd dat wij dat niet doen. Ik snap heel goed als je vrijgezel bent dat je dat heel erg mist, maar zeker op zo’n dag waar je wel 30 verschillende mensen ziet ga je toch niet iedereen knuffelen en kussen?

Ik begin het zelf ook wel lastig te vinden. Ik had dan liever dat je niet veel mogelijkheden had om dingen te doen dan hoe het nu is. Ik vind het op zich niet erg om een tijdje wat minder activiteiten te ondernemen, maar mijn vrienden beginnen wel weer hun verjaardag ed. te vieren. Ik denk moet ik dan een jaar (of misschien wel langer) nog zeggen: ik kom niet, want corona. En je kan vaak met 15 mensen echt geen 1,5 meter afstand houden. Maar voelt dan ook wel een beetje raar, want ik ga wel gewoon naar werk + afstuderen + supermarkt waar echt ongeveer niemand zich meer aan de regels houdt. Heb al een paar keer collega’s ed. er op gewezen om echt afstand te houden, maar zij geven zelfs aan gewoon naar werk te komen als ze verkouden zijn? Dan denk ik soms echt waar doe ik het nog voor :sob: Knuffelen en kussen doe ik echt nog niet, maar die 1,5 meter blijven behouden is wel echt lastig. Het helpt wel als je klachten krijgt, want ik dacht gisteren als ik nu corona heb dan zijn er ook hoogstwaarschijnlijk wel anderen besmet geraakt, dus ik ga nu ook echt weer strenger zijn. Maar zelfs op een werkplek waar ik kom, waar meerdere collega’s doodziek zijn geweest van corona, familieleden zijn overleden worden de regels gewoon niet nageleefd… :exploding_head:

2 likes

Ik denk dat vooral mensen die het in hun omgeving niet merken onvoorzichtiger zijn. Gelukkig denkt mijn familie en vriendenkring er allemaal hetzelfde over. Ik heb gelukkig niemand in mijn omgeving die besmet is geraakt. Wel werk ik in een apotheek die ook medicatie levert aan veel verpleegtehuizen. In veel van die tehuizen is ook Corona uitgebroken. Ik vond het echt verschrikkelijk om te zien hoeveel mensen daar overledenen zijn. Iedere dag kregen we berichten dat er weer meerdere mensen overleden waren. En natuurlijk gebeurt dat daar vaak, maar de wetenschap dat een groot deel nu door Corona kwam doet wel pijn. De tehuizen waar het heerst worden wel steeds minder nu gelukkig

2 likes

Op de basisschool van mijn dochter is een leerling positief getest op corona en is nu in thuis-isolatie natuurlijk. Maar schrik er wel van. Kind zal vast getest zijn omdat een ouder corona heeft en wellicht er zelf weinig van merken maar toch voelt het weer even onveilig of zo. Hopelijk blijft het hierbij.

1 like

Ik heb gister sinds 3 maanden mijn ouders weer op afstand gezien. Mijn vriend zie ik sinds begin deze maand weer omdat hij vanwege zijn werk half bij mij woont. Vriendinnen zie ik pas volgende maand weer op afstand. Dus alles gaat heel geleidelijk bij mij. Ik moet zeggen dat mijn vriendinnen ook erg voorzichtig zijn met alles en dat scheelt natuurlijk heel erg als sociale druk. Ik heb volgende maand wel een verjaardag waar ik mij nu al een beetje druk om maak van ga ik wel of niet en hoe gaan we doen met afstand

Ik heb gisteren met een paar vrienden (gelukkig buiten) afgesproken. Nu appt de vriend van één van de vrienden die er was me net dat hij, mijn vriend dus, gisteravond met 38.5 graden koorts thuis is gekomen, amper de kracht heeft om te lopen en heel erg last heeft van z’n keel. Ik merkte gister al dat hij een beetje raar deed, want hij had het koud terwijl het 25 graden was en was nogal stil, maar hij bleef maar zeggen dat er niks aan te hand was.
Ik ben echt behoorlijk boos nu joh. Dat ik via zijn vriend moet horen dat hij dus redelijk hoge koorts heeft en dat hij dit niet zelf, gelijk die avond, aan de hele vriendengroep heeft verteld?! We hebben allemaal meerdere personen in onze naaste omgeving die in een risicogroep vallen. Ik heb een paar ervan zelf maar ingelicht. Hij gaat zich vandaag laten testen dus ik hoop heel erg dat het negatief is, maar wtf, dat vertel je dan toch. En sowieso had hij gelijk naar huis moeten gaan toen hij zich niet meer goed voelde…

Dat Malieveld is nog nooit zoveel gebruikt.

Ik zou een mobiele patatkraam en ijscowagen neerzetten.
Meteen win win voor die horeca branche :grimacing:

32 likes

Volgens mij moet de horeca vooral protesteren tegen alle mensen die op het terras komen zitten en schijt hebben. Gister ging ik op het strand wat drinken en de meiden die daar werkte liepen allemaal super oplettend en de hele tijd heel onrustig rond en waren de hele tijd mensen aan het corrigeren. Bijvoorbeeld omdat mensen hun stoelen verplaatste om naast elkaar te gaan zitten zonder dat er afstand was, mensen gewoon gingen zitten zonder zich te melden, niet in de looprichting liepen etc. Ze vertelde dat de dag daarvoor alle horeca ondernemingen in een dorp verderop een boete van 4000 euro hadden gekregen dus ze waren nu super bang de hele tijd. Ik vond het echt sneu. Ze hadden gewoon echt een prima systeem waarbij afstand bewaard kon worden, maar omdat mensen geen zin meer hebben om afstand te bewaren zijn zij de sjaak. En nu moesten kleine kinderen zelfs op hun stoel blijven zitten en mochten ze niet over het terras lopen om naar het strand te gaan om te speken omdat ze anders bang waren dat ze een boete zouden krijgen :sweat_smile:

4 likes

Aan een ijskraam is al gedacht :stuck_out_tongue:

6 likes

Ik ben hier stiekem wel blij mee, ik wil weer met de treeeein!

5 likes

Het is vandaag wel maandag dus dan zijn de cijfers meestal wel laag. Maar vandaag voor het eerst sinds begin maart 0 overledenen

22 likes

Hoezo?!1! Die kunnen toch gewoon werken? Ze mogen juist méér werken!!1!
Zie niet hoe die beperkt worden.

1 like

Nu gaat iedereen weer heeeelemaal los met alles.

Mijn schoonmoeder wordt vandaag getest, heeft lichte klachten (verhoging, keelpijn, diarree) sinds gisteren. Verwacht met deze klachten dat ze het niet heeft, hopelijk wordt ze snel gerustgesteld.

Oh dan heb ik je verkeerd begrepen. Het OMT wordt inderdaad niet opgeheven, alleen de Mccb. Dat gaat verder in ministeriële onderraden totdat het weer nodig is om samen te komen in een Mccb.

1 like

Die Bolsonaro is ook niet echt een helder licht. Afschuwelijke kerel.

2 likes

Ik hoop echt zo dat tieners niet tot september nog afstand moeten houden van elkaar maar dat ook gewoon eerder alweer mag

1 like

Gaat de persconferentie van woensdag nou nog wel door of niet meer?