Ik vind het echt een gekke gewaarwording dat het allemaal ‘mee lijkt te vallen’ in vergelijking met mijn eigen doemscenario’s. Ik had in mijn hoofd echt heel 2020 afgeschreven, dacht we zitten tot augustus wel binnen, we kunnen horeca wel vergeten tot minstens de winter. Maar als we straks zelfs alweer op vakantie mogen… Ik had dit echt nooit verwacht.
Ja, dat klinkt wel logisch. Net als wat @HvO zegt. Ben benieuwd hoe het gaat lopen en óf het daadwerkelijk zoveel stijgt
Ik ook niet.
Ik had ook echt horror scenario’s. Overstroomde ziekenhuizen. Tot medio juni.
Scholen dicht, met een briefje naar buiten. In de rij voor je boodschappen. Zorgpersoneel a la Italië overwerkt. Voor weken lang. Nood hospital’s helemaal vol (zoals Ahoy wat uiteindelijk niet gebruikt werd). Lege stranden en campings.
Het lijstje met bestemmingen waar Transavia naar vliegt, wordt vanaf 18 juni flink uitgebreid. Ook zal er weer vanaf Eindhoven en Rotterdam worden gevlogen.
Ik had precies het zelfde. Ik dacht dat word de hele
zomer geen vrienden zien omdat je ook niet naar het park/ strand mag. Allemaal dat soort dingen. Ik had me ook echt ingesteld dat heel 2020 was gecanceld dus nu voelt het heel gek om wel weer dingen te gaan doen
Oh shit, is er nog steeds corona dan? Shook.
Wijs op reis
Wel ontspannen, niet verslappen.
‘in het echie’ hahaha
Maar als je afhankelijk bent van het ov voor je vakantie oid mag je dus niet
Ik moest hier hardop om lachen
Nou ik heb vandaag een kopje koffie gedronken op een terras en ik moet zeggen dat het me echt meeviel. Het was heel duidelijk en goed geregeld en iedereen hield zich supergoed aan de regels. Er hing een heel relaxed sfeertje. Ik hoop dat het overal zo gaat!
Vraag me ook af hoe dat straks met vakanties gaat? Dat antwoord was me niet helemaal duidelijk? Ja ‘meld je bij de lokale GGD’ en ‘we hopen dat de app misschien net daarvoor live is’.
Maar als je nou 15-25 juli in frankrijk was. Lekker lang leven de lol en het stokbrood en de kro-sants. En op 26 juli ben je thuis en voel je je niet goed en bel je de GGD, je test; CORONA.
Gaan ze dan alle campinggasten bellen? Alle restaurantjes waar je bent geweest in die laatste 3-4 dagen? Dat is al geen doen in NL, maar met nog een landsverschil lijkt me dit helemaal geen doen haha?
Wat ik me dus de hele tijd afvraag… heeft de GGD mijn telefoonnummer dan?
Je mag me hierover een DM sturen als je wil, ik werk voor de Belgische variant hiervan maar wil niet alles open en bloot op internet hebben
Is er al een bel-me-niet-register voor de ggd
Ik zat gistsren op een terras in zaandam en ik vond het opvallend om te zien hoe niemand zich aan de regels hield. Bij binnenkomst werd er ook helemaal niets gevraagd, we mochten zo gaan zitten. Het was ook heel lastig om afstand te houden tot andere gasten. En er zaten groepen van wel 20 man. Die werden vrij lam en toen ontstonden er halve polonaises en flessen gingen van tafel naar tafel.
Ik lees dit nu pas dus beetje late reactie. Hoop dat ik niet meteen met de grond gelijk gemaakt wordt hier. Maar ik lees dus op meerdere plekken dat mensen inderdaad zeggen ja over die demonstraties doet iedereen moeilijk, maar mensen liggen wel op het strand/terras/park en bezoeken de bouwmarkten.
Maar, alle mensen die dat doen worden door een hele grote groep toch ook scheef aangekeken en daarop aangesproken? En als diezelfde groep nu baalt omdat er in Amsterdam en Rotterdam ruim 4000 mensen hutje mutje gestaan hebben dan is dat toch ook wel terecht? Vind het anders wanneer je zelf schijt had en nu gaat bashen op die demonstraties, maar als je zelf als kluizenaar geleefd hebt? Of een risicogroep bent? Of familieleden verloren bent? Dan snap ik best dat je beelden van duizenden mensen samen niet zo positief kunt opvatten. Ondanks dat je de boodschap die ze uitdragen 1000% ondersteund.
Ik merk dat ik het zelf super dubbel vind, ben het helemaal eens met dat deze samenleving zo niet meer kan en dat er alle reden is voor demonstraties. Maar het zou toch ook gewoon heel erg zijn als er nu een nieuwe golf uitbreekt? In Brabant is duidelijk dat carnaval een grote aanstichter is geweest, en daar stonden niet zoveel mensen bij elkaar als tijdens die demonstraties. Dus ik houd eigenlijk mijn hart echt wel vast voor de gevolgen.
Oh oké dankje! Ga ik dat even terug zoeken. Ik vroeg het me namelijk echt oprecht af, omdat ik ergens de angst van mensen wel kan begrijpen. Maar ook het belang van de demonstraties zie en voel en ik zie dat veel mensen die daar hetzelfde over denken juist de verontwaardiging over die grote samenkomsten achterlijk vinden.