Ja ik dacht ook meteen: is dit nep? Maar het komt wel geloofwaardig over + wat bereik je ermee om zoiets te verspreiden? Maar misschien ben ik te goedgelovig >< Mensen doen rare dingen.
Ik denk niet dat je je zo schuldig hoeft te voelen hoor. Als iedereen boodschappen zou doen zoals ze normaal ook doen is er niets aan de hand.
Jumbo leidsche rijn is momenteel de complete hel qua bezoekers, maar heeft wel gewoon veel groente en fruit. Tenzij mensen nu ineens weer losgaan
Love it dat we de term “hamster” erin houden in plaats van “hamsteraar”
Ik vind het juist niet geloofwaardig. Geen naam, geen praktijk, geen bronnen, geen verwijzingen naar meer info. Wordt wat met cijfers gegooid die niet overeen lijken te komen met wat tot nu toe bekend is gemaakt.
Ik ben het in grote lijnen wel eens met de inhoud maar dit kan net zo goed geschreven zijn door een slimme puber die op een forum mee leest en geen zin heeft in school.
Ik vind dit soort berichten nogal dubieus. Ook dat ‘van een nuchtere Amsterdamse huisarts’.
Hahah oké goed punt!
Ik had dinsdag bij huiswerkbegeleiding ook een jongen die riep dat hij ‘corona wilde verspreiden op school zodat hij vrij zou krijgen’.
Ik zet ff in m’n bericht dat de bron niet geverifieerd is. Wil niet medeverantwoordelijk zijn voor het verspreiden van hoaxes zonder te benoemen dat het een hoax kan zijn.
Hmm bij die titel dacht ik in eerste instantie: die zal dan wel verkondigen dat het allemaal niet zo gevaarlijk is. Dus misschien is dat juist een manier om sceptici te laten lezen? Maar het is wel apart ja.
Vooral snacks. Mijn vriend over de beschuit met muisjes “hoe lang denk je dat die lockdown duurt?”
Er hing een heel raar sfeertje. Iedereen was heel beschaafd en trok een “ik ben niet aan het hamsteren hoor”-hoofd. Maar de karretjes waren allemaal wel net iets voller ingeladen dan anders. Ik was er om 11.58 en toen stonden er al een stuk of 10 mensen voor de deur. Jongen achter mij kocht alleen een reep chocolade dus die mocht voor. En toen mocht hij van iedereen voor. Was zo mooi om te zien
Misschien iets te ver voor je? Ik zit vlakbij Amersfoort, maar hier Is het nog te doen bij de Plus. (Enige super hier in het dorp) en een dorpje verder had de Turkse supermarkt nog volop groentes.
@Briseis toevallig kent mijn oom deze arts daadwerkelijk en is het inderdaad een huisarts. Maar ben het met jullie eens dat het een stuk sterker was geweest als er enige bronvermelding etc etc bij zou staan. Denk dat deze brief met goede bedoelingen gemaakt is, maar of het écht handig is betwijfel ik ten zeerste ja.
Ik zit enorm in dubio om naar school te gaan. Mijn school vindt het niet nodig om te sluiten, wat ik ook wel begrijp, want we hebben echt kleine klassen. Rond de 8 man ongeveer. Maar voordat ik op school ben, heb ik wel in 2 treinen en een metro gezeten. Helaas is met de auto of fiets ook geen mogelijk. Nu ben ik niet ziek, maar heb ik wel een mindere weerstand (keelpijn door stress) en ik wil niet dat ik misschien als doorgeefluik ga werken. Wat zouden jullie doen? Dit is wel mijn afstudeerproject namelijk
Ik las dit net in een artikel op NOS over situatie in Italië: ‘Stervende patiënten telefonisch afscheid moeten nemen omdat het besmettingsgevaar te groot is’. Ik wist hoe erg het was maar deze gedachte… Echt afschuwelijk dat je geen afscheid kan nemen en bijv. je opa of oma alleen in een ziekenhuis ligt waar geen familie mag komen… Moeilijk te verteren
Ik moet nu zo hard huilen dankzij dit filmpje.
Iets voller dan anders vind ik ook niet zo vreemd als je nagaat hoeveel mensen normaal gesproken op hun werk eten/drinken. Dat moet nu allemaal thuis als ze thuiswerken. Daarnaast is de verleiding/behoefte om te snacken vaak groter als je thuiswerkt i.p.v. op een kantoor omdat je op kantoor vaak te druk bent om er aan te denken/het op te eten.
Maar dat komt ongeveer even geloofwaardig over als verkondigen dat je een nuchtere huisarts uit Amsterdam bent… ik heb nu niet zoiets van, ‘oh, de oom van een forummer die ik niet (in RL) ken is schijnbaar arts en blijkt deze anonieme man te kennen en te bevestigen dat hij inderdaad een arts is, dus dan zal het wel waar zijn!’
Het topic gaat heel snel op het moment. Dus ik kan me voorstellen dat sommigen van jullie dit bericht gemist hebben:
Niemand is gebaat bij negatieve via via verhalen die niet bevestigd worden door bronnen. Wat @monkeyslut al zei: dat is paniekzaaien.
Dus aan een ieder het verzoek het te houden bij feiten en geen vage verhalen die je van de zus van je tante van je vriend hebt gehoord. Ook niet als deze in de zorg werken.
@Briseis daar valt ook jouw bericht met screenshots onder. Haal je het weg. Erbij zetten dat het een hoax zou kunnen zijn, neemt niet weg dat dit alsnog een geheel eigen leven zou kunnen gaan leiden.
Ik erger mij echt aan collega’s die zich super speciaal voelen omdat ze in de zorg werken
Ehm iedereen doet zijn best.
Ja echt holy shit zeg. Iedereen die ik ken die in de zorg werkt is behoorlijk bang of ongerust voor wat er gaat komen. Geen van hun heb ik horen zeggen, nou ja nog even naar de kroeg toe op zaterdagavond. Die werken nu keihard om de grootste klap op te vangen. Wij kunnen alleen totdat het voorbij is binnen blijven en op elkaar passen.