Dit is echt een ontzettend interessant artikel, bedankt voor het delen!
Op basisscholen mag sowieso geen gym gegeven worden. Is dat op het VO nog niet het geval? Lijkt mij toch dat LO het eerste vak is dat in deze situatie uitvalt…
Zo lief van je. Doe er anders een kaartje bij met een 'virtuele knuffel '!
In onze gemeenten zijn alle gymzalen gesloten dus… daar wordt Sws geen gym gegeven haha …
Wij moeten gewoon nog door en hebben al aangegeven dat we eigenlijk liever stoppen. Het idee is nu om buiten te gaan gymmen. Maar dan heb je alsnog het probleem dat steeds de hockeysticks/knuppels/rackets ed door andere leerlingen aangeraakt worden
Zeeuws Vlaanderen kwam er tot nu toe goed vanaf maar zo natuurlijk niet
Wij hebben mail van zwijsen gehad, maar niks concreets van directie over thuiswerken…
Wij hebben afgelopen week veel groepen naar huis moeten sturen en hebben half lege klassen gehad.
Ik vind vooral deze onduidelijkheid vervelend.
Respect voor alle kinderen en collega’s bij ons (en overal) die het allemaal maar oppakken en doen, roeien met de riemen die er zijn, leerlingen opvangen, leerlingen uitleggen waarom we ze geen handjes mogen geven bij het naar buiten lopen, uitleggen waarom hun vriendjes thuis zitten, waarom we iedere dag het programma maar aanpassen en ze andere leerkrachten voor de groep hebben. En ze doen het allemaal maar gewoon!
Hoezo niet? Ik heb gewoon nog gym gegeven hoor (inclusief tikkertje… kwam pas halverwege de les erachter dat dat niet handig was heb ze na de les hun handen laten wassen geen paniek)
Ik las in meerdere berichten ook dat er vooral zorgen zijn om de examenklassen en groepen 8 als de scholen sluiten. Zelf werk ik in groep 8 en snap dus echt totaal niet waarom groep 8 zo belangrijk is. Alle kinderen hebben al een advies en als we met z’n allen bijv. de eindtoets dit jaar even niet te serieus nemen of niet doen, is er toch niet zoveel aan de hand? De stof in groep 8 is vooral herhaling. Ik vind een groep 7 dan veeeel belangrijker.
Misschien klinkt het een beetje stom om dit over mijn eigen werk te zeggen maar mijn ervaring is toch echt dat ze na hun eindadvies vaak minder gemotiveerd zijn en je vanaf mei sowieso veel bezig bent met musical, kamp, etc.
Wij hebben vanuit zuluconnect informatie gekregen en gynzykids schijnt voor iedereen nu gratis te gebruiken zijn.
Wij hebben ook niks gehoord over geen gym meer mogen geven?
Bij ons bestuur mogen we geen gymles meer geven. De lessen worden alleen nog maar beperkt tot in de klas. Dit is wel pas vrijdagmiddag aangekondigd.
Mijn dansschool heeft besloten de komende drie weken alle lessen te schrappen. Verstandig wel… Vond het al vreemd dat het donderdag na al die nieuwe maatregelen nog door ging.
Mee eens! Kinderen van groep 8 hebben bijna allemaal al een plekje en kunnen voldoende om het daar te redden, het zijn de puntjes op de i. Ik denk meer aan groep 7 of groep 3!
Haha zie net een story van iemand die de verjaardag van haar kindje viert.
‘Ondanks dat X wat ziekjes is, heeft ze toch een leuke dag gehad met jullie!’
En dan een groepsfoto waarbij dat kind met een snottebel tussen allerlei familieleden inclusief oude oma en opa staat.
but why tho
Ja ik vond dit van groep 8 ook raar. Die hebben hun schooladvies al binnen bijvoorbeeld (wil niet zeggen dat het niet belangrijk is he, maar belangrijkste). Wat denken ze van groep 3/4 die altijd na een vakantie terugzakken wat betreft lezen, omdat ze dat niet bijhouden, daar liggen mijn zorgen meer eerlijk gezegd.
Maar goed wie ben ik (ja juf van groep 3 die bang is dat ze over een x aantal weken in korte tijd alles moet rechttrekken
Mijne ook
Ik moet morgen werken en word er toch een beetje kriebelig van. Best bijzonder hoe snel je je aanpast aan alle maatregelen.
Ik moest vandaag bij het postkantoor tekenen voor iets nadat ik me best had gedaan niets aan te raken, was daar opeens zo bewust van haha. Goede maatregel wel.
Ik wil maandag eigenlijk niet werken, maar wij hebben geen Corona policy en ik heb ook niet de mogelijkheid om thuis te werken.
Niet omdat ik op locatie moet zijn maar vanwege alle bestanden op de server en dat de organisatie mijn mail beheert en ik daar alleen op m’n werkcomputer toegang toe heb.
Maar voelt ook zo stom om de baas te appen dat ik niet kom. Heb namelijk nergens last van behalve geen behoefte aan. Als iedereen (die dat kan) nou twee weken thuis blijft…