Coronavirus #2

Vriendin van mij werkt in de zorg (in brabant) met mensen die niet meer thuis kunnen wonen door een lichamelijke handicap maar verder we relatief gezond zijn. Hun baas heeft ze met klem en zeer dringende ondertoon verzocht buiten werktijd thuis te blijven en aan sociale onthouding te doen, ook als ze zich goed voelen. De twee zestienjarige stagiaires zeiden toch te gaan stappen “want dat mag gewoon van Rutte als je gezond bent”. Waarop hij zei; het boeit me niet hoe het juridisch zit maar ik wil het niet hebben (ala rutte tijdens zn persconferentie donderdag). Als je gaat hoef je hier niet meer terug te komen”. Haha, held.

58 likes

Ik was vooral verbaasd toen ik vanochtend wakker werd en buiten (slaapkamerraam open) niets hoorde. In mijn straat komt best veel voet/fietsverkeer langs en dat was vandaag echt anders, helemaal voor een zaterdag. Heb afgelopen nacht ook niets gehoord, terwijl je dan meestal wel een paar stappers hoort.

Aan de andere kant waren er wel weer veel mensen op terrasjes :roll_eyes: Zag ook een paar mensen ramen wassen etc. onderweg.

1 like

Niet geverifieerde informatie verspreiden is super normaal in deze tijd. Meestal bedoelt om anderen te waarschuwen Ik doe het soms ook omdat ik dan iets lees waar ik bang van wordt. We moeten elkaar en anderen op de juiste manier informeren de komende tijd dus de mods doen het goed!

2 likes

Heb je een linkje van de redditpagina?

Same! Hoefde niet veel te hamsteren want thuisgym had ik al en heb een paar maanden geleden al lekker gehamsterd op de kreadoe. Vanmiddag begonnen aan een borduurwerkje🥰

2 likes

Friesland gooit al een deel van z’n scholen dicht, ben benieuwd hoeveel er gaan volgen.
Lees net dat de oppositie morgen bijeen wilt komen om de sluiting van scholen af te dwingen. Normaal komen ze op zondag (in het weekend?) niet bij elkaar. Maar dit gebeurt alleen met kamermeerderheid en die is er (nog) niet.

Ik denk dat morgen het openbaar leven platgelegd gaat worden. Ik hoop het tenminste echt.

21 likes

Mijn onkruidtuin ziet er na deze weken fantastisch uit, ik voel het gewoon

16 likes
6 likes

Hahaha same, vandaag maar eens de achtertuin gedaan. Na morgen is onze, dankzij onkruid groene, voortuin niet meer groen😝

Verder loop ik nog 4 vakanties achter met fotoboeken en is het boek van mn zwangerschap nog steeds niet helemaal af. En anders kan ik vast aan de eerste 8 maanden van K.s eerste jaar beginnen. Vierkante ogen zal ik krijgen als de tuin onkruidvrij is.

12 likes

Ik zou begrijpen als de scholen dichtgaan. Wel met de optie voor opvang voor ouders die moeten werken.
De ‘gemiddelde’ Nederlander zal zich wel reden de komende weken als ze binnen moeten blijven.
Maar laten we naast ouderen ook niet een andere kwetsbare groep vergeten. De kans op huiselijk geweld en/ of kindermishandeling zal ook toenemen omdat je verplicht bent op elkaars lip te zitten.

Ze hebben hier in de straat een partytent opgezet want bewoners verderop houden een feestje. Krijg ik ook nog een appje in de groepsapp met: ‘iedereen is welkom om langs te lopen voor een drankje’
Ehh how about no :roll_eyes: Echt, die geluidsoverlast boeit me niet eens maar ik vind dit zo dom he. Echt zin om overdreven te gaan hoesten op m’n balkon

24 likes

Dit is echt fijn om te lezen. In andere landen werden er ook feestjes gegeven en een hoop andere dingen. Volgens mij zitten we redelijk goed op weg als we binnenkort op slot gaan. Alsof je het midden van een boek leest eigenlijk.

Ik werk in het onderwijs en na schooltijd op BSO.

Ik wil zo graag weten waar ik komende week aan toe ben (als in sluiten de scholen). Ik ben voor de kinderopvang op onze locatie ook de meewerkend coördinator die roosters moet maken. :frowning:

Ik heb momenteel gewoon stress of ik stress moet hebben haha.

7 likes

21 likes

Hoe werkt een lockdown eigenlijk? Ik werk in het onderwijs en geef les aan eindexamenklassen, dus ik acht de kans vrij groot gewoon te moeten werken ondanks alles. Maar de school is 30 minuten verderop… Mag je gewoon de stad in en uit rijden met een lockdown of staat er dan politie bij de snelwegen of zo :sweat_smile:

2 likes

Maar wie of wat fixt dat papiertje dan?

3 likes

Zorgmedewerkers moeten sowieso gewoon werken als ze ziek zijn totdat ze koorts hebben. Beetje stom om te zeggen dat ze geen fuck geven? Moeten wij dan preventief in quarantaine en dan alleen eruit om te gaan werken ofzo?

6 likes

Kan nu al niet wachten op de filevorming in de ochtend om m’n papiertje te tonen…

5 likes

Maar als ze in lockdown gaan gaan de scholen ook dicht en zullen de eindexamens uitgesteld worden.

2 likes