Wat sneu :(… heel veel sterkte!
@wompie, nee we mogen ook niet op bezoek. Hij gaat zo meteen waars in isolatie totdat de testresultaten binnen zijn. Sowieso is nu de regel max 1 persoon bezoek per patiënt.
Goede nieuws is wel dat zijn koorts nu weg was en de extra zuurstof natuurlijk heel fijn is. Hij was ook veel rustiger zei mijn moeder, en gelukkig ook nog gewoon aanspreekbaar. Hopelijk is het een ‘gewone’ longontsteking en gaat de antibiotica en alles nu eromheen snel z’n werk doen!
Ik vind dat je gelijk hebt maar dan nog kun je een beetje rekening houden door de manier waarop je die activiteit invult. Met iemand buiten een wandeling maken lijkt me een stuk minder risicovol dan naar een volle kroeg gaan.
Headspace is vast een fijne app ook hiervoor
Op spotify vind je al hele goede speellijsten op podcasts. En ik gebruik headspace.
Misschien nog een tip: ik ben gisteren (en straks weer) de hele dag offline geweest: dus telefoon weg en tv uit en ik heb bijv lekker gesimst. Alleen netflix en videoland mocht ik kijken. Het gaat overal alleen maar over Corona en ik werd er heel onrustig van en het gaf heel veel rust me ervan af te sluiten.
Miss lekker een disneyfilm kijken met de kids, spelletjes doen, pannekoeken maken en een fort van dekens bouwen of iets?
Ten eerste zou ik dit topic op negeer zetten. Het gaat hard hier en het is daardoor makkelijk in er de hele dag mee bezig te zijn.
Voor ademhalingsoefeningen kun je misschien Headspace (is echt meditatie mat vind ik zelf erg fijn) of calm of wellicht dat YouTube ook ademhalingsoefeningen heeft. Je zou ook wat bedtime yoga kunnen proberen.
En leg dan je telefoon weg en ga even iets leuks doen Netflix/lezen/puzzelen om je gedachten even ergens anders te brengen.
Ik vind die polls hier steeds zo vreemd, het is toch totaal niet informatief om te weten hoe de gemiddelde forummer denkt dat het verder gaat?
Jeetje, wat vervelend. Ik duim heel hard voor je dat het “slechts” een gewone longontsteking is en hopelijk duren de resultaten niet te lang.
ik duim voor jullie dat hij zich gauw beter voelt en opknapt!
Podver! Sterkte voor je papa en jullie😘
Headspace is een hele fijne meditatie-app. Daarnaast: wellicht moet je je focussen op het positieve. Er zijn ook verhalen over mensen die spoedig herstellen en er niet zoveel van merken. Zou eventueel dit topic ook uitgaan als je merkt dat het je te onrustig maakt, want er komt hier dagelijks we een bericht voorbij dat je gemoedsrust niet helpt.
Als mensen binnenzitten lastig vinden: ik heb een lange lijst aan dingen die je zou kunnen doen, waarvan mensen doorgaans ontspannen/energie krijgen, maar die vaak ook vergeten zijn.
Hele lange spoiler vol activiteiten
Borduren | |
---|---|
Boetseren | |
Met de computer werken/internetten | |
Breien | |
Naaien | |
Beelden maken | |
Tekenen | |
Een probleem, puzzel of kruiswoordraadsel oplossen | |
Foto’s maken | |
Fotoboeken maken of bekijken | |
Een schilderij maken | |
Verhalen vertellen | |
Verhalen of gedichten schrijven | |
In uw dagboek schrijven | |
Hout bewerken | |
Ontwerpen of tekenen | |
Spelletjes doen | |
Iets maken om te verkopen of weg te geven | |
Iets voor uzelf kopen | |
Lekker koken | |
Picknicken (Binnenshuis) | |
Een nieuwe vriend(in) leren kennen (Denk aan het forum, of bumble | |
I | goed gesprek met familie/vriend |
Eens uitzoeken hoe het met een oude vriend/vriendin gaatIi | |
Discussiëren | |
Iets aardigs voor iemand anders doen | |
Een warm bad / douche nemen | |
Uw nagels lakken | |
Je haren eens in de krul doen | |
Klussen in en om het huis | |
In de tuin werken | |
Een achterstallig klusje doen | |
Iets repareren | |
Het huis veranderen of opknappen | |
Uw financiën bijhouden | |
Een boek lezen | |
Een tijdschrift lezen | |
De krant lezen | |
Een Digitale cursus gaan volgen | |
Wetenschappelijke artikelen lezen | |
Lezen van verhalen, gedichten of toneelspelen | |
Iets nieuws leren | |
Een buitenlandse taal leren of spreken | |
Zingen | |
Naar muziek luisteren | |
Dansen | |
Muziek maken | |
Zelf liedjes schrijven | |
Een muziekinstrument bespelen | |
Naar een bloeiende plant of bloem kijken | |
Naar de geluiden in de natuur luisteren | |
Naar een zonsondergang kijken | |
Lachen | |
Even helemaal niets doen | |
Een ontspanningsoefening doen | |
Goed slapen | |
Vrijen | |
Mediteren of aan yoga doen | |
Over religie of God praten | |
Bidden of mediteren | |
Over filosofie of religie praten | |
De bijbel of andere heilige werken lezen | |
Schaken | |
Dammen | |
Naar de radio luisteren | |
Naar de televisie kijken | |
Naar een sportwedstrijd kijken | |
Naar een documentaire kijken | |
Naar een goede film kijken | |
Uzelf goed verzorgen | |
Uw kracht gebruiken | |
Iets op uw eigen manier doen | |
U verder ontwikkelen | |
Een origineel idee hebben | |
Denken aan mensen die u aardig vindt | |
Denken aan iets plezierigs in de toekomst | |
Gewoon zitten en nadenken | |
Seksueel aantrekkelijk zijn | |
Iets moeilijks afmaken / een taak afmaken | |
Aan iets goeds in de toekomst denken | |
Mijn gezondheid verbeteren | |
Brieven of kaarten krijgen of sturen | |
Denken aan mensen die u aardig vindt | |
Kledingkast opruimen en uitzoeken | |
Grote voorjaarsschoonmaak houden | |
Pinteresten | |
Uren wegdromen op funda |
‘Naar een bloeiende plant of bloem kijken’ is m’n lievelings
Zijn er hier ook mensen die morgen hun kids thuishouden? Ik neig nu echt naar thuishouden.
Ik was hem aan het doorlezen en alle buiten dingen aan het verwijderen (hij is eigenlijk nog veel langer) en dacht bij deze ook: ja ik ga zo al mijn plantjes eens een goede verzorgingsbeurt geven. Dode blaadjes weg, goede sproeibeurt. Helemaal zin in.
Die van mij zit op psz en ik hou hem thuis
Ik heb ook geen kinderen maar werk in het onderwijs. Als het niet goed voelt zou ik ze sowieso thuis houden. Mijn directeur wil eigenlijk ook dicht maar doet het niet vanwege Rutte. Hoe minder kinderen, hoe minder risico. Heb je al werk voor thuis ontvangen van de school?
Als je even zin hebt in wat “luchtigs” lees de comments bij tui nederland op FB… die laten hun reizen vandaag nog gewoon vertrekken (ondanks dat corendon, prijsvrij, sunweb én tui belgie dat niet meer doen) zolang er geen negatief reisadvies is voor een land. Maar dan zitten er dus pareltjes tussen van mensen die afgelopen vrijdag nog heel last minute hebben geboek en nu boos zijn dat ze niet kosteloos kunnen annuleren? Goud dit. Wat een plaat heb je dan voor je kop.
Ik leg je helemaal geen woorden in de mond. Je benoemt je eigen situatie in je reactie op mij: ik geef aan dat iedere situatie anders is.
Je benoemt in één regel dat het vervelend is voor mensen met psychische klachten - ondernemers en mensen die gaan trouwen. Ik geef aan dat ik dat niet hetzelfde vindt (en daarmee bedoel ik dus: in deze context irrelevant).
Ik reageer op wat je zegt.
En verder heb ik enkel nog te zeggen dat ik zou werken aan je interpretatievermogen, als je echt vindt dat mijn genuanceerde post over ‘oog voor mentale gezondheid’ over komt als een betoog ‘voor mensen die alles onderhoesten op een feestje’.
Heb daar echt niets meer op te zeggen.
Niks gehoord nog maar dat ga ik dan morgen gelijk vragen. Ik heb nu gewoon het gevoel dat we achter de feiten aanlopen en de scholen wel ergens deze week dichtgaan en dat ik haar maar beter gelijk morgen kan thuishouden.
Hebben jullie die filmpjes gezien van een Nederlandse dame op het account van Bas Smit? Ze waarschuwde dat we het te licht opvatten en vertelt hoe het daar nu gaat. 1 persoon per keer in de supermarkt en rijen van 800/1000 meter en ze zei er nog bij dat ze niet zou overdrijven. Kan toch niet anders dat het dan ook hier zo gaat worden? God ik word ook helemaal opgeslokt door alle info. Bijna obsessie.
Zou dat ook niet best fijn zijn voor de school? Misschien kunnen mensen die op een school werken hier inzicht in geven maar het lijkt mij dat er ook veel leerkrachten ziek thuis zijn. Misschien denken scholen ook wel: ‘Hoe minder kinderen, hoe beter’ ondanks dat ze niet dicht gaan.