Coronavirus #2

En met dat online bestellen bedoel ik: ik zou het gunnen dat mensen die fysiek beperkt zijn, mensen die momenteel overuren maken of gewoon nog aan het werk zijn (zorg, chauffeurs etc) en ouderen juist nu even meer gebruik zouden moeten kunnen maken van het online bestellen.

Maar dat is naïef gedacht van mij, I know.

5 likes

Hoe denken jullie over het sluiten van basisscholen? Ik merk dat ik het een beetje dubbel vind, want niet iedereen heeft opvang natuurlijk maar ik snap het ook als mensen hun kinderen thuis willen houden

• Sluiten
  • Open laten
  • Anders namelijk…

0 stemmers

Hallo maakt toch niet uit joh, voel je je er niet schuldig over en schaam je vooral niet. Ik snap het, maar een week geleden was het allemaal niet zo erg zoals nu he! Dus je kunt jezelf dat echt niet kwalijk nemen.

Zoals Belgie het geloof ik heeft gedaan. Dus in principe sluiten, maar wel de optie als opvang?

2 likes

Je trekt echt hele rare conclusies. Er is een overduidelijke reden waarom er gekozen wordt om alleen ouderen en hele zieke mensen te testen. Omdat er niet genoeg testen zijn. En niet om de zogenaamde waarheid te verhullen. Ook dit is weer puur stemmingmakerij die nergens op gebaseerd is.

25 likes

Als scholen sluiten, kunnen leerkrachten dan nog werken?
Op hogescholen en sommige universiteiten vindt er gemakkelijk online onderwijs plaats. Hoor en werk colleges die gewoon online gebeuren (MS Teams en dergelijke). Tuurlijk kan niet alles gedekt worden, I know. Maar vaak hebben studenten eigen projecten o.i.d.
Maar hoe zit dat met basisonderwijs?

En middelbaar onderwjs?

Precies dit, ik vind het ook lastig om te beslissen of ik moet gaan werken morgen. Voel iets, maar hoest en nies niet, dus zou niemand moeten kunnen besmetten als rivm geloof…
Hopelijk vanmiddag meer duidelijkheid. Het is voor mij invalwerk, dus ik sta ook niet in nauw contact met het personeel.

Ik heb mn jaarlijkse hooikoorts klachten. Maar toch denk ik maar wat als het ineens corona is…

Ja dit lijkt mij dus ook de beste optie!

Fuck diiiiit, sorry hoor ik moet echt weer even ranten. Ik wil op de Jumbo app boodschappen bestellen om door iemand te laten ophalen omdat vriend gisteren 0 boodschappen kon halen omdat ALLES leeg was, staat in die app dat je voorlopig niet kan bestellen door drukte en ze niet weten wanneer t wel kan.
Ik word helemaal gek van de benauwdheid, doodeng, pijn tussen mn schouderbladen, misselijkheid, hoesten en koppijn. Ik wil gewoon verse groente, fruit en gezond voedsel. Ik voel dat m’n lijf het nu nodig heeft, maar het is niet te vinden. Moet ik dan gewoon gaan rondrijden in mn auto, pijnlijke longen alles en lekker als besmettingsgevaar rondlopen? Ik wilde niet hamsteren, want ik vond het niet sjiek, maar ik ben weer eens te bescheiden geweest.

Ik vind dit een hele lastige kwestie. Ja sluiten om verder besmettingen te voorkomen maar ik ben zoo bang wat het gaat doen met de kinderen. Twee weken (of zelfs meer) onderwijs missen is echt heel veel. En ja je kunt huiswerk mee naar huis geven maar dat lost het grote probleem niet op. Ben heel benieuwd hoe dat dan weer verder zal gaan

Ik hoop eerlijk gezegd dat er maandag een lock down wordt afgeroepen. Dan is er maar duidelijkheid voor alles en iedereen. Geen mensen die nog even lekker uit eten gaan en geen werkgevers die overal schijt aan hebben.

Het is onmogelijk om de afweging te maken of de economie beter overleeft als we blijven kwakkelen zoals nu of even 2 weken doorbijten. Op dit punt is dat echt het enige waar ik me zorgen om maak en me op aan het voorbereiden ben, dit wordt toch gewoon een financiele crisis?
Ik heb gelukkig de reserves ( al spreek ik ze liever niet aan) om te overleven maar als zzp’er in de evenementen- en toeristenbranche en webshophouder van een absoluut niet vitaal product, ben ik nu gewoon werkloos. En over een maand weer een baan in loondienst gaan zoeken, dat wordt ook een gigantische opgave.

Mochten de scholen in Amsterdam dichtgaan en iemand met kinderopvang omhoog zitten deze week, laat het me weten.

22 likes

Mijn laptop loopt al weken te zeuren over een zwakke batterij maar doet het verder nog prima en ik heb nog een andere (nieuwere, maar minder fijn qua formaat etc) laptop. Toch voor de zekerheid vrijdag nog even mijn werklaptop van het werk opgehaald voor het geval we inderdaad de rest van de maand thuis moeten werken en het ding het toch begeeft…

Wat betreft je wasmachine: kun je niet bij een buur of kennis/vriend(in) in de buurt je was doen als dat nodig blijkt? Ik heb mijn wasmachine en zelfs badkamer ook weleens beschikbaar gesteld voor vrienden/kennissen die in de buurt woonden en een kapotte wasmachine/verbouwing badkamer hadden.

2 likes

Misschien gemist maar waar woon je? Ik heb niet veel in huis, maar wr kunnen best wat missen. Ik kon voor as woensdag nog bestellen bij de appie

Waarom gaat je vriend dan niet naar de supermarkt?

Ik had graag gezien dat het regent en stormde buiten.

2 likes

Zo zo zo lief! Vriend gaat zometeen nog een poging doen, na zn werk en m’n schoonouders hebben waarschijnlijk nog wel wat liggen…
Regio Utrecht trouwens (klein dorpje)

1 like

We testen buiten het ziekenhuis alleen selecte groepen. Binnen het ziekenhuis testen we iedereen die binnenkomt met ook maar de minste of geringste verdenking.
Over echt zieke mensen hebben we dus wel degelijk eerlijke gegevens. Er liggen echt geen jonge mensen te sterven aan Corona zonder dat we dat weten, we weten van elke persoon in elk ziekenhuis met een kuchje of ze wel of geen Corona hebben, dus we weten ook van elk overlijden in elk ziekenhuis of dat met Corona te maken heeft of niet.

23 likes

Ik wilde vandaag nog even houdbare sojamelk inslaan omdat dat in de aanbieding is. En omdat ze het bij onze appie niet hebben kopen we dan vaak in 1x 8 pakken ofzo. Maarrr nu ben ik bang om als een hamster over te komen haha #firstworldproblems

3 likes

O!!! Scherp!!!