Coronavirus #2

Dat is fijn om te horen. Mijn dames zullen blij zijn dat zij niet binnenshuis moeten blijven.

3 likes

Ik werk zelf bij de post, wel als bezorger. Maar voor nu blijft het bedrijf gewoon functioneren (al denk ik zelf dat we straks bijvoorbeeld alleen nog medische en rouwpost gaan bezorgen). Ook omdat het in principe werk is zonder contact met anderen. Veel mensen maken zich wel zorgen om de scholenkwestie omdat veel bezorgers kinderen in de basisschoolleeftijd hebben

1 like

Ik zou best wel wat willen doen om te helpen, ik werk momenteel maar twee dagen in de week (20uur) en zoals het er nu naar uit ziet gaat mijn werk ook 2 weken dicht dus heb tijd om te helpen. Maar ik weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken en of het verstandig is. We hebben wel al bij hele oude mensen in de straat een briefje in de bus gedaan dat als ze hulp nodig hebben qua boodschappen ofzo ze mogen bellen.
Maar ik denk ook aan de kindjes opvangen van ouders die in de zorg werken die misschien niet meer naar school kunnen.
Maar is dat dan wel weer verstandig en hoe pak je dat aan?

5 likes

Wat gaat dit topic insane hard zeg

2 likes

Het leeft hè

8 likes

Ik zet nu al het geld dat ik normaal gesproken aan ondernemers hier in de buurt uitgeef apart. Is het gek om dat (als de storm eenmaal is gaan liggen) in een envelopje aan ze te geven of niet? Ik heb niet zo’n warme persoonlijkheid dus ik hoop vooral niet dat het ongemakkelijk wordt :crazy_face:

19 likes

Ik weet niet meer wie het vroegen maar over de post en was in lockdown: ik las dat in Italie er gewoon post bezorgd wordt, en ook amazon blijkbaar nog gewoon. Maar geen wasserette @kali, dus zorg voor een voorraadje onderbroeken :stuck_out_tongue:

2 likes

Ja vind ik ook! Moest net 500 berichten teruglezen, was benieuwd

3 likes

Ik vind het een lief idee maar zou dat wel gek vinden ja. En kan me voorstellen dat het voor hen ook belastingtechnisch ingewikkeld is, dus weet niet hoeveel ze eraan hebben. Misschien kun je beter tegoedbonnen kopen ervan, zodat je toch nog hun business steunt?

3 likes

Fijn dat je meedenkt! Ik zou het inderdaad breder kunnen trekken. Zat bijv. aan de groenteboer te denken maar ipv tegoedbonnen zou ik dan misschien groenten kunnen doneren aan de voedselbank ofzo

Ik ga er nog een poos op broeden

@Pantalones heb je het idee dat er het hier in Nederland minder serieus nemen en zo ja in welk opzicht? Hier is het behoorlijk rustig om mij heen weinig mensen

De Belgen weten wel de juiste vragen te stellen, ook op volgorde van belangrijkheid :smile:

46 likes

Ik vind het ergens wel tof dat ik dit later aan mn kleinkinderen kan vertellen.
" In de corona lente van 2020 heeft oma wc papier gegeten:

27 likes

Je kunt ons het antwoord dan ook niet schuldig blijven! Vertel!

Ik zag eerder deze week een Vlaams artikel waarin werd besproken of seks nog wel verantwoord is maar die zat achter een paywall dus Joost mag het weten

2 likes

5 likes

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het best spannend vind, wat er (hopelijk?) vandaag uit het overleg over het onderwijs gaat komen. Ik word er zo onzeker van,het is echt killing. Nu lees je vandaag weer ‘kabinet stevent op sluiting scholen af’ om vervolgens weer allemaal persoontjes te horen zeggen dat dat toch echt onzin is want de kans is maar 0,003%. Wat is het nou?? Ik hoop dat ze vandaag een keuze maken en dat het daarbij blijft. En niet elke keer weer dit heen en weer geslinger.

6 likes

“Wel niet meer toegestaan”
Lekker duidelijke taal weer zuiderburen.

10 likes

Pff ik ook, ik voel me zo onrustig omdat ik gewoon niet weet waar ik aan toe ben morgen, of ik wel/niet moet werken en hoe het dan allemaal moet…

2 likes

Dat inderdaad. En als het onderwijs dan dicht gaat, ja dat is ongelofelijk klote. Voor iedereen, de ouders, de leerlingen, de leerkrachten. Maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Of doe het niet, en zeg dan inderdaad tot 31 maart blijft alles open, maar hou je daar dan ook aan.

1 like