Vooral de action… die gaan zeer zeker niet failliet.
Bij de kop ‘Kabinet stevent af op sluiting scholen’ zie ik allemaal politici voor mij die al dobberend op zee in een grote storm zijn beland en allemaal een zuidwester op hun kop hebben met Rutte lachend aan het roer. Corona is dan de wervelstorm die Nederland opraast.
Krijg net mail dat alle Basic Fits dicht gaan
Volgende week zou hier een feest zijn, maar dat is natuurlijk afgelast. Nu gaan de organisatoren volgende week een livestream houden, zodat iedereen in de huiskamer toch een beetje kan feesten. Vond ik wel een leuk idee!
Mochten we binnenkort weer een cultureel leven hebben dan tipt NOS dit:
Nou inderdaad. Zucht
Ja vreselijk hé dat soort uitspraken
Tot dat het iemand betreft in hun eigen sociale kring
Ik had al weinig vertrouwen in de mensheid maar sommige acties nu… In België zijn alle horeca gesloten en de sportcentra/niet-essentiele winkels in het weekend. En nu zijn er mensen die als oplossing hebben om dan maar naar Brabant te gaan om op restaurant te kunnen of om te gaan sporten… facepalm
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik werk net als @punaise bij PostNL en heb eigenlijk nog vrij weinig gehoord. Mijn leidinggevende is ook nog eens op vakantie, dus dat is op het moment ook geen punt van informatie.
@lantaarnpaal Ik werk zelf bij de brievenafdeling, maar daar is ook echt nauwelijks wat gecommuniceerd en mijn collega’s hebben het er ook echt niet over gewoon.
Diep van binnen hoop ik uit puur egoïstische redenen dat de scholen open blijven: namelijk dat ik niet wil dat Wilders gelijk krijgt.
knuffel
Als we digitaal iets voor je kunnen betekenen het gewoon aangeven
Vrienden van me vroegen of ik gister mee op stap ging, want het zou wss de laatste keer in lange tijd worden. Hell no dat ik op stap ga, beter safe than sorry. Snap dat dan echt niet he…
Bij mij is ook alles afgezegd
Dikke knuffel
Dat ze die dat donderdag hadden besloten idd, of morgen. Maar bij onze stichting (en bij meerdere hoorde ik) hebben alle ouders met vitale functies die geen opvang hebben, aan mogen geven. Die kinderen vangen wij als school dan op als we sluiten.
Heel veel ouders werken al thuis (deze weken) en een heleboel kinderen zijn onverwacht al thuis moeten blijven omdat ze ÓF zelf klachten hadden OF omdat er geen leraar was.
Maar zeker stom dat ze op zondagavond beslissingen gaan nemen…
Edit: wij kregen vanochtend mail van directie dat we op dit moment morgen volledig open zijn (als in we kunnen alle klassen bemannen), maar dat de situatie per minuut kan wijzigen, dus hou je mail in de gaten… ontspannen weekend zo
Aan de ene kant zou het denk goed zijn om strenge maatregelen aan te kondigen zodat mensen het hopelijk serieuzer nemen, aan de andere kant is het misschien niet bijdragend voor het voorkomen van verspreiding en misschien zelfs wel versnellend.
Zie ook deze Twitter-thread:
We weten gewoon niet alles van dit virus, het is allemaal nog onduidelijk en er moeten beslissingen gemaakt worden met suboptimale informatie, maar we moeten er maar van uit gaan dat de deskundigen met de informatie die ze wel hebben de juiste keuzes maken.