Vandaar mijn schatting van 85%
Ja ik bedoel dus ook dat er meerdere groepen zijn die ook onderbetaald worden.
Meteen ontslaan ook echt?? Jeetje…
Vaak als eerste de tijdelijke krachten (niet dat dat minder erg is, maar dat gaat makkelijker).
Nu op Nederland 1 wel goede info over waarom je niet meteen het land moet platleggen maar het met mate moet doen.
Als je het meteen platlegt komt de piek alsnog maar later.
Heeft iemand tips om thuis een beetje te bewegen? Blogilates staat al op het lijstje.
Overigens nog een tip om elkaar te helpen: er zijn volgens mij ontzettend veel mensen die niet voor meer dan een paar dagen aan boodschappen kunnen doen omdat ze enkel op de fiets of lopend naar de winkel kunnen. Als je een auto hebt, kun je die mensen misschien helpen door voor een ander een week aan boodschappen mee te nemen (geldt niet als hamsteren toch?). Plus dat er dan minder mensen in de winkel zijn dus dat is ook top.
PopSugar vind ik altijd leuk (en zwaar wel, maar leuk).
En goede tip!
Je kan ook de BBG workouts doen (of daar oefeningen uit halen)
Denk dat als de maatregelen niet getroffen zouden worden de gevolgen nog veel en veeeeel groter zouden zijn.
DAT DUS!!
Ik denk dus echt dat er vanaf morgen pas echt gehamsterd gaat worden
De pilatesstudio waar ik heen ga (@kotadaily) gaat op instagram lessen aanbieden (en ook yoga en meditatie waarmee ze samen werken) tegen vrije gift via tikkie.
In de zorg misschien niet, maar in de schoonmaak in het ziekenhuis volmondig ja!
Serieus, iemand die in de buurt van Alkmaar zit en wil komen helpen, heel graag.
Iedereen zonder ervaring wordt als buddy meegestuurd met een ervaren schoonmaker, hebben vooral echt extra handjes nodig.
Denken jullie dat het ook effect gaat hebben qua sfeer op straat? Bijvoorbeeld mensen die niet genoeg wiet (of andere verslavende shit) hebben, niks meer kunnen kopen… deals op straat… de sfeer op straat. Of denk ik nu te ver?
En de mensen die nu alsnog de kroeg in wilden gaan. Die gaan vast thuis alsnog met zn allen zitten ronken en zuipen vermoed ik maar goed dat is altijd nog minder dan wanneer alle horeca gewoon open is denk ik.
Deed net een rondje stad met de hond en er was een restaurant die gewoon nog ramvol zat. Hoe dom?! Volgens mij ben je echt je vergunning kwijt als ze daarachter komen. En waarom blijven al die mensen gewoon zitten op hun reet?
Ik vind het nog steeds best onduidelijk. Kinderopvang en scholen gaan dicht maar blijven wel open voor ouders met cruciale beroepen? Dan moet er vanavond wel snel een plan gemaakt worden hoe en wat. Wie gaan er werken, hoe veel personeel is er nodig, komen er uberhaupt kinderen?
Ik werk in VO en daar moeten morgenvroeg alle collega’s samenkomen en dan “overleggen we”. Volgensmij ligt er echt nog nergens een duidelijk plan, want dit ging zo snel.
Wij worden morgen verwacht en dan maken we een plan. Wat een gedoe jongens.
Mijn kind mag ook naar school (nog geen update vanuit die hoek maar volgens de richtlijnen dan) maar wil ik dat? Waar doe je verstandig aan?
Weet iemand hoe het zit met verlofdagen? Hier wordt nu gezegd als je niet kan werken, dat je dan vakantiedagen in moet leveren. Ik vind dat nogal wat.
Is het een optie om je kind mee te nemen naar jouw werk?
@Vloeistof Mijn vo-school heeft gemaild dat we morgen met z’n allen samenkomen in de aula waar we met zijn allen op gepaste afstand van elkaar kunnen zitten. Ik ben benieuwd of dat ook gaat gebeuren of dat men “voor de gein” toch bij elkaar op schoot gaat zitten.
Verder zijn de leerlingen uitgenodigd om boeken uit kluisjes te komen halen en ik ben wel benieuwd hoe dat eraan toe zal gaan.
Ik denk dat alle dagverblijven en scholen daar nu wel druk mee bezig zijn met het maken van een plan. Maar dat kan denk ik nog wel even duren voordat je daar dan over wordt geinformeerd omdat sommige scholen veel verder zijn in hun plannen en anderen nu acuut aan de slag moeten!