Coronavirus #2

Je bent wel lekker op dreef afgelopen tijd he :stuck_out_tongue:
@flamoes ik kende de tips dus al, maar studieadviseurs en psychologen etc komen er ook altijd mee aan dus zijn vast genoeg mensen die het nog nooit gehoord hebben.

Maar als je twee gezonde ouders hebt, waarom zou ouder één dan niet thuis kunnen werken/zijn met de kinderen? Meenemend dat het kind als je het wel naar school brengt een belasting is voor een momenteel nogal fragiel systeem?

Ok leuk/aardig dat je zo reageert? Voortaan zal ik alleen nog maar dingen delen waar niemand ooit van heeft gehoord.
Ik vind dit echt heel kut van je want ik vind dat er in dit topic (ondanks alle narigheid) een goede sfeer hangt in de zin van dat forummers elkaar proberen te helpen. Maar goed heb het al verwijderd want nu voel ik me er dom over.

34 likes

Ik snap niet precies wat je bedoelt. Leerkrachten en opvangmedewerkers staan gewoon op de lijst van vitale beroepen dus kunnen, mits ze geen klachten hebben, gewoon aan het werk terwijl hun eigen kinderen door partner worden opgevangen.

Waar lezen jullie dat beide ouders een vitaal beroep moeten hebben om nog in aanmerking te komen voor het kdv?

Mijn vriend werkt in een inrichting voor jongeren dus hij moet blijven werken. Ik heb een kantoorbaan en kan thuis werken, maaaarrr dat wordt niet erg succesvol met een baby van 7 maanden… ik weet nu al dat ik amper wat kan doen aan werk… nou heb ik op het moment ook niet heel veel liggen, dus dat scheelt maar ik voel me wel vervelend tegenover mijn werkgever

Jij bent echt het zonnetje op het forum ofnie

9 likes

Ik vond dit. Ik denk sws dat dit de beste 2 weken zijn om dingen te leren. Dus ik ga, ook weer mn spaans oppakken haha.

3 likes

Hahahaha neem een screenshot van deze activiteit. Ik had linea recta ze op het matje geroepen als tiener. Niet spelen met mijn privé.

1 like

Je mag dus alleen voor wc papier, en blikken eten naar de supermarkt? Die zijn allemaal uitverkocht :stuck_out_tongue:
In theorie zou ik nog dagen kunnen eten van mijn gedroogde linzen, maar ben op zich ook wel toe aan fruit en tussendoortjes.

Ik bedoel @Shaaar, als de tweede ouder dus thuis moet blijven omdat ouder 1 een vitale baan heeft. Maar ouder 2 heeft bijv een fabrieksbaan of iets dergelijks dat niet thuis gedaan kan worden. Dus diegene moet thuis blijven, mogelijk geen geld verdienen in sommige gevallen. Dat ik het daarom zonde vind waarom ze niet kiezen voor ook bij 1 ouder met ene vitale baan.

• Lijstitem

Oh zo, dat is inderdaad wel cru. Valt het beroep van ouder 2 dan niet onder de lijst? Hoop dat ze die gelede schade dan nog gaan compenseren.

Officieel hoorde ik nog niet tot de lijst van de rivm, net mail gehad van ons bedrijf dat we eraan worden toegevoegd. ( ook wel logisch) morgen maar contact gaan opnemen met het kdv

1 like

Maar jij zei dat degene met het vitale beroep dan niet (volwaardig) kan werken? Dat is niet waar. De andere ouder kan dan misschien niet werken, maar als het kind ziek zou zijn is het toch dezelfde situatie? Dan zou een ouder ook zorgverlof/ouderschapsverlof o.i.d. moeten opnemen.

Ik bedoel alle duizenden leerkrachten en opvangmedewerkers van de scholen die dus sluiten!
Die dus in principe zouden kunnen werken, die zonder klachten of niet ziek zijn momenteel

Heb eens nagedacht over de kaart(en) waarop de besmettingen worden aangegeven. Die kunnen eigenlijk best gevoelens van schijnveiligheid oproepen. Bijvoorbeeld Texel. Daar zou nu geen enkele besmetting zijn. Maar Texel heeft geen ziekenhuis dus de kans dat daar nog iemand getest wordt is klein.

Ik weet niet zo goed of het nog wel wenselijk is om iets te bestellen online?

2 likes

Er staat ook regelmatig onder dat er van een X aantal personen de woonplaats niet bekend is. Weet iemand hoe dat kan? En dat zijn vaak flinke aantallen

Mensen vallen over mijn laatste opmerking zo cru was het niet bedoeld.
De overheid zal niet voor niets deze afweging hebben gemaakt. Net als andere landen met deze maatregel.
Er staan wel meer beroepen niet op de lijst die ook belangrijk zijn, maar ze moeten ergens de grens stellen. Ouders en ook werkgevers zullen een weg moeten vinden in dit alles. Waarbij er een groot beroep wordt gedaan op ouders om creatief te zijn. Zie meerdere oproepen van mensen die willen oppassen. En ik ben mij bewust dat dit niet voor alle ouders mogelijk is.
Zou willen dat de kinderen naar school of opvang konden voor ouders die het thuis niet trekken met continue de kinderen thuis vanwege escalaties of andere redenen. Alleen die mogelijkheid is er niet we zullen het moeten doen met de huidige maatregelen.

Ik hoor het veel om me heen, maar zou zelf Zalando bv denk ik overslaan. Denk dat die medewerkers het niet zien zitten om orders te picken en de postbode niet om alle huizen af te moeten. Of wel ivm inkomen en 0-uren contracten? Ik vind het lastig.

2 likes

Ik moet ook thuiswerken met zoontje van 2. Heb werkgever geappt dat ik vooral tijdens zijn dutje en de avonden m’n werk zou doen. Vinden ze gelukkig prima en als ik in de knel zou komen moest ik het aangeven. Denk dat werkgevers het probleem ook wel begrijpen, dus zou het gewoon even bespreken :slight_smile:

3 likes