Jammer dat mensen hier zo cynisch over doen. Er zijn wel andere dingen om je nu druk over te maken lijkt me.
Oh jij bent dus Sws een gekkie voor ze !
Hier is maar manlief ook een specifieke mail gestuurd dat er echt verwacht wordt dat er8u gewerkt wordt. Maar bijna al zijn collega’s hebben kinderen en/of vrouw in de zorg. Dus… die mannen zullen allemaal de KDV vervanger worden nu. En vinden dat oké: want hun vrouw kan effe net wat nuttigers doen nu.
Daarbij zei mijn man ook nu heb ik nog wel wat dingetjes af te ronden, maar volgende week zou hij weer nieuwe projecten starten, maar dat gebeurd nu niet dus eh, het zal ook wel rustiger worden. Dat zal voor meer branches gelden denk ik?
Ik ben bij mijn ouders, maar weet niet of het verstandig is om hier te blijven. Zij hebben allebei een vitaal (edit: cruciaal) beroep en ik sluit me dan toch liever alleen op in mijn kleine studio
Mijn man moet morgen gewoon op werk verschijnen, maar omdat hij twee dagen terug wat supermild verkouden was (nu niet meer) en ik in de zorg werk in NB, hebben ze voor hem een hele afdeling leeg gemaakt zodat hij daar morgen in zijn eentje kan werken. Hij vind het meer dan prima. Ik zou denken blijf dan lekker thuis.
BREAKING: Massachusetts Governor Charlie Baker says gatherings of over 25 or more are prohibited
Damn, dat is wel heel drastisch
Nouja drastisch? In Oostenrijk zijn bijeenkomsten van meer dan 5 personen verboden…
Jeetje. Vind het vooral raar dat ik geshockeerd ben hierdoor terwijl ik tegen iedereen zeg dat ze geen sociale contacten meer moeten hebben haha
Ben echt woest op m’n werk en m’n collega’s. Kan de discussies met hen niet meer op mn vingers tellen. Ze doen al weken ontzettend laconiek over de situatie want ‘het is maar een griepje’.
Deze week kwamen ze hoestend naar het werk en deden dat lekker in de lucht en hun handen.
Ik zit sinds vrijdag in zelf-quarantaine omdat ik symptomen heb en de RIVM-richtlijnen opvolg. Dat vinden ze overdreven en in hun ogen ben ik een aansteller.
Maar nu.
Na de persconferentie van vanavond gaat het los in de groepsapp. Ze willen morgen gaan werken met plastic handschoenen (!) EN FUCKING MONDKAPJES! Stelletje idioten! Lever die mondkapjes verdomme in bij een ziekenhuis waar ze harder nodig zijn en ze wel weten hoe ze gebruikt moeten worden! Ben zo boos!
(Maar ik type dit even hier want mn baas zit in dezelfde groepsapp. Ben die discussies zo ontzettend zat!)
En in Spanje en Italië mogen ze helemaal hun huis niet meer uit…(Behalve voor boodschappen dan.) Ik hoop echt dat het hier niet zover hoeft te komen, lijkt me echt kut om niet eens een rondje te kunnen lopen of fietsen.
Ik vind motorrijden dus wel eigenlijk een prima bezigheid voor nu. Ik ga ook lekker stukjes racen met mn auto als uitje denk ik… je komt niet in contact met anderen en het is rustig op de weg.
Hij heeft het licht gezien. Gaat dingen afzeggen en in lockdown.
Dus allemaal linkjes doorsturen naar ignorant mensen van de washington post en die van Humo van @Delicate bleek ook effectief
Ja lekker 100 rijden vanaf morgen
Maar echt! We zitten dan wel in een uithoek van het land, maar het is niet zo dat we hier nog steeds nieuws via postkoetsen krijgen
Ik zoek het wel een beetje over de grens inderdaad
Zijn er andere meiden die hier alleen wonen? Hoe ver gaan jullie in het stopzetten van sociale contacten? Ik studeer en realiseer me nu ineens dat als ik het doe zoals het moet, ik 4 weken geen mens zie (behalve in de supermarkt) en vind dat toch wel heftig haha
Same, als je je goed voelt en geen klachten hebt zou je misschien kunnen afspreken om met iemand (die uiteraard ook klachtenvrij is) een stuk te gaan wandelen of fietsen? Het wordt heel mooi weer dus dat is al mooi
Dat artikel over Hongkong in de Volkskrant is dan wel interessant. Daar gaan ze dus massaal aan de wandel.
En verder gewoon veel bellen, facetimen etc. Ik wandel dus veel met mijn hond, voelt toch ook wat minder opgesloten!
O ja en natuurlijk online samen gamen, dat soort dingen zijn misschien ook leuk?
Ja ik woon ook alleen en alhoewel ik me normaal meer dan prima vermaak in m’n eentje, heeft het gevoel van niet “mogen” best veel effect, daardoor voelt het anders terwijl ik er normaal van geniet. Wat je zegt, de supermarkt is waarschijnlijk t enige. Heb 1 vriendin in deze stad wonen en wil wel met haar doordeweeks een avond wandelen oid, is zoiets een optie voor je? En ik houd normaal echt niet van bellen maar ga t nu wel doen
Ik ben sowieso al nogal een kluizenaar. Weet wel van mezelf dat ik vreemd ga doen na te lang geen menselijk contact. Wil proberen af en toe te bellen en facetimen met mensen. Forummen help ook wel, maar ik moet ook het echte praten blijven oefenen haha
Helaas ja
Wat goed dat de mannen er zo in staan! Ik zit in de edutainment, we verwachten niet dat het rustiger wordt omdat we nu juist ouders en kinderen vermaak kunnen aanbieden…
Ik heb dus een afspraak bij de kapper op donderdag. Ik denk dat ik, als ik niks hoor voor woensdag, wel effe check met 'm of hij het liever wil uitstellen.