‘gaat nextlevel’ lekker populair
@Micki @Chuckie De maskers die nu overal gemakt worden zijn normaal gezien dubbelwandige stoffenmaskers (beetje zoals een hoes voor een kussen). Die kunnen hergebruikt worden en zijn dus steriliseerbaar en er moet door het ziekenhuis nog een filter in geplaatst worden zodat het echt werkzaam is. Dus dat in het handen drukken kan wel symbolisch geweest zijn, of iedere verpleegkundige krijgt zijn eigen mondmasker wat dan vervolgens gesteriliseerd en “gefilterd” wordt.
Yes het is nog cringier dan ik had durven hopen 
Ik kan er niks anders van maken, gisteren sprak ik de assistente en nu gewoon mn eigen huisarts.
Ben wel in contact geweest met bevestigde besmette patiëntenkamers binnen 1,5m van de patiënt (met pbm’s uiteraard), dus wellicht dat ie daar voorzichtiger mee was in z’n uitspraak, maar ik zit niet te verzinnen dat ie dit zei ofzo.
Edit: overigens is mn standaard temperatuur op deze thermometer altijd 36.2 en als ik ovuleer 36.4, kan ik echt een klok op gelijk zetten.
Nog een edit: rondom klachten meten mijn collega’s en ik sowieso 2 keer per dag en gisterochtend (11:30) was hij met lichte klachten ook nog 36.2 trouwens, anderhalf uur later dus 37.6
Misschien een beetje een rare vraag om hier te stellen, maar de moeder van mijn beste vriendin komt deze week te overlijden. Wel Corona achtige klachten, maar ze was al ongeneeslijk ziek. Hoe kan ik er voor haar zijn? Ik kan niet op de trein stappen, heb geen auto en kan alleen bellen en Whatsappen. Ze is ook nog eens jarig.
Ik vind het ook heftig maar ook begrijpelijk. Ik snap alleen niet waarom ze Duitsland aanspreken want die heeft ook allerlei materialen voor zichzelf gehouden (3M produceert veel materialen voor de medische industrie, waaronder mondkapjes, en die mochten ineens ook de grens niet meer over).
Ik spreek geen Duits dus geen idee wat er in de brief staat.
Oh, wat heftig is dat, dat is inderdaad heel moeilijk. Je kan een kaartje sturen, wat te eten bestellen (er zijn nu heel veel kleine ondernemers die eten rondbrengen, van brownies tot maaltijden), een thuisbezorgd bon. Vaak helpt het ook om actief te vragen of je kan helpen. Dus niet “kan ik iets voor je doen?” maar bijvoorbeeld “zal ik je helpen met X?”
Sterkte 
But say a prayer, pray for the other ones
At Christmastime, it’s hard but when you’re having fun
There’s a world outside your window
And it’s a world of dread and fear
Where the only water flowing is the bitter sting of tears
And the Christmas bells that ring there
Are the clanging chimes of door
Well, tonight thank God it’s them instead of you
“Pray for the other ones, at Christmas time, it’s hard, but when you’re having fun”
“Well tonight thank God it’s them instead of you”
Wat een lullige tekst eigenlijk haha??
Hahah ja duh. Het meeste denigrerende nummer in de geschiedenis van de popmuziek. Of niet, heeft iemand nog ergere voorbeelden? Trouwens, Don’t give up. Africa is ook een goeie
Ik weet er wel eentje:
Samenvatting
Even serieus, eigenlijk is deze ook vrij lullig gewoon. We hebben het in Nederland gewoon heel goed nu, vergeleken met een heel groot deel van de rest van de wereld, en onze club BN’ers schrijft een lied om de Nederlanders die het zo zwaar hebben een hart onder de riem te steken. Beetje #eigenvolkeerst vibes.
Hahaha ja idd goeie deelnemer in de race!
Het kan niet dat oksel/mond eigenlijk in werkelijkheid een lagere lichaamstemperatuur betekent hoor. Dat je er ook iets van af zou kunnen trekken.
Je moet er altijd iets bij optellen omdat oraal/oksel minder direct gemeten is (onduidelijk is alleen hoeveel, meestal wordt van een halve graad uitgegaan erbij. Nooit eraf). Itt rectaal wat direct en dus accuraat is.
Wat betreft wel/niet de meivakantie bij de verlenging van de maatregelen trekken: in de cao van onderwijspersoneel staat toch dat zij recht hebben op die vakantie? Dan lijkt het me dat je die vakantie niet zomaar kan overslaan. Ik snap dat deze situatie nu helemaal anders is natuurlijk, maar toch.
Nee begrijp ik. Maar ik bedoel meer: ook al worden de maatregelen tot voor de meivakantie verlengd en is daarna alles weer open (ik zeg maar wat), dan gaat die meivakantie toch nog gewoon door? In die zin dat in ieder geval de scholen sowieso dan ook dicht (nog) dicht zijn, maar bijv horeca wel al open. Of begrijp ik je verkeerd haha
Dit is niet helemaal waar. Het is vreemd gebracht in de persconferentie maar de uitzondering geldt voor alle huwelijken met Max 30 mensen.
Je mag bij veel opvanglocaties alleen je kind brengen als beide ouders een vitaal beroep hebben. Sommigen zijn hier coulanter in en hebben als regel dat één ouder een vitaal beroep moet hebben, maar niet alle locaties. En ik denk dat sommigen het ook niet durven, wat ik wel begrijp. Je kind komt dan toch weer in aanraking met veel mensen, wat anders niet het geval zou zijn.
Ja klinkt logisch idd om uitbreiding stellen om massale vakanties en uitjes in eigen land tijdens de meivakantie te voorkomen. We zullen het vanavond wel horen tijdens de persconferentie!
Pff ik hoop echt niet dat dit het geval gaat zijn, dat inhalen in de zomer. Die vakantie is altijd hard nodig om er weer een beetje fatsoenlijk bij te staan in september. Denk sowieso dat deze crisis voor super veel uitval gaat zorgen de komende tijd. Mensen trekken het echt slecht merk ik.
Pff ja, niet te hopen dat je (+ alle andere collega’s in het onderwijs) door moeten in de zomervakantie. Het is natuurlijk niet zo dat omdat de scholen nu dicht zijn, jullie nu ‘vakantie vieren’. Dus door in de zomer komt er gewoon extra bij…