Ja dit komt als een ‘extra’ harde klap na een dag met relatief minder opnames en overledenen
@Profound ook sterkte aan jou…
ik ben een hele naaste plots verloren in de afgelopen dagen (niet aan corona) en jullie weten geloof ik door mijn posts hier wel hoe stellig en streng ik ben met die maatregelen, 1.5 m afstand, niemand zien en alles… maar man dat is niet vol te houden als je te maken krijgt met een enorm verlies.
en boven al het verdriet en het grote verlies komen ook nog eens die maatregelen max 30 man uitvaart/begrafenis, dat voelt nu zo onmenselijk. we zijn een jong iemand verloren en dan komen er gemiddeld al méér mensen voor het afscheid (edit: hiermee bedoel ik niks vervelends alleen dat iemand van in de twintig meer te maken heeft met oudklasgenoten van de basisschool, middelbare, hogeschool/uni, vrienden, vriendinnen, familie, collega’s bijbaan/baan, studiegenoten van nu etc) en dat dat nu niet kan breekt mijn hart zo, alsof het geen volwaardig afscheid heeft kunnen zijn nu omdat mensen niet mógen komen. echt, alsof we in een nachtmerrie zitten… 
iemand verliezen is al onvoorstelbaar verdrietig en erg, maar vooral in DEZE corona omstandigheden. echt, mijn hart gaat uit naar anderen die nu ook iemand hebben moeten verliezen. dit zijn zware tijden op deze manier, echt heel veel kracht en liefde en sterkte aan iedereen
Volgens mij worden die mensen wel meegeteld maar later, omdat het even duurt voor dat die meldingen door alle “poortjes” bij het RIVM komen.
Maar ben gene expert 
Ik vind deze pagina op de site van het RIVM heel duidelijk, vooral de uitleg onder het kopje ‘duiding’:
Deze mensen worden niet meer gerekend.
Alleen overledenen in ziekenhuizen.
Jeetje wat heftig
echt vreselijk. Het was ook heel onverwacht toch? Weet je wel wat er precies scheelde? Veel sterkte!
ja, het is al vreselijk om iemand te verliezen maar iedereen die nu in deze bizarre tijd iemand verliest dealt echt met extra dingen die heel pijnlijk zijn maar die nu zijn zoals ze zijn.
en dankjewel… ik bedoel met plots dus ook echt plots (niet natuurlijke dood) wat ons allemaal kan overkomen
Pff kan me zo angstig maken. En jou vast ook. Nogmaals heel veel sterkte!
@Visual eens met dit, dat je dan het land nog uit kunt betekent niet dat er nog een vliegtuig vliegt.
RIVM plot vanaf nu de kaart met opgenomen patiënten. Zegt waarschijnlijk veel meer dan de hoeveelheid positief geteste mensen.
Van de website:
“De provincie Noord-Brabant lijkt over de piek van het aantal nieuwe ziekenhuisopnames te zijn. In Zuid-Holland, Noord-Holland, Gelderland en Limburg neemt het aantal ziekenhuisopnames nog wel toe. In de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Flevoland en Zeeland is het aantal ziekenhuisopnames stabiel laag.”
Gek dat die biblebelt ook meer gevallen lijkt te hebben. Weet iemand hoe dat komt?
Kerkdiensten waarschijnlijk. Zo is het in Goeree echt massaal uitgebroken.
Kerkdiensten denk ik idd. Dat legde die man uit gisteren bij JINEK.
Ik hoop niet dat het komt omdat “als het onze tijd is zal het zo zijn” en dus hoeft social distancy niet.
Maar dat is ook een vooroordeel gebaseerd op 1 uitspraak van 1 Bible Belt inwoner
Gebruikt je vriend al hooikoortsmedicatie? Dat kan héél veel verschil maken en dan kun je misschien beter beoordelen wat allergiegerelateerde klachten zijn. Sterkte in ieder geval!
Vriendin van mijn ouders is gisteren ook met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Ze was er nogal slecht aan toe. Ligt niet op de IC maar op een corona afdeling nu.
Ze is jonger dan mijn ouders. Toch weer ff een wake-up call
.
Juist minder toch? Of nou ja voornamelijk 10-30. Dit is de Bible Belt:
Buiten die ring rondom Brabant om zijn het toch wel specifiek een paar bible belt gemeentes die veel opnames hebben toch?
Eigenlijk alleen Hoeksche waard (33,2) en Goeree overflakkee (48) en dan daarboven tegen Gouda aan nog een stuk (maar dat ligt niet rondom Brabant).
Bij Hoeksche Waard weet ik niet of het door de kerkdiensten komt maar zij zitten al heel lang hoger dan gemiddeld. Iedere keer als ik dat kaartje opende keek ik namelijk eerst naar Hoeksche Waard omdat ik dacht dat het Dordrecht was 
Dat zijn er maar een paar als ik het zo zie, en er zijn ook een paar gelovige gemeenten waar het juist minder is (Barneveld en ik denk Ermelo of Harderwijk, weet niet welke van de twee). Dus geloof niet dat er echt een heel duidelijk verband te maken valt.
Ik zit te kijken en Kampen heeft 62,6 Zwarteland heeft 88,1 en dan heeft Staphorst 5,8.