Coronavirus #3

‘Coronavirus does not discriminate’ hahaha
Is hier inderdaad ook al een paar keer langsgekomen

1 like

Zou het Jort Kelder zijn?:smile:

4 likes

Op discovery is een documentaire erop over covid-19.
Tot nu toe heel interessant.

Ik denk ook wel dat dit me extra raakt omdat ik in eerste instantie me zo strikt aan die regels houd en ons zoiets is overkomen. Een verdrietige uitvaart met maar een max aantal mensen. Dat doet pijn en is zwaar. Dan voel je die Corona regels echt door merg en been.
Als wij ons op zo een afschuwelijk moment al aan die kutregels moeten houden kunnen anderen zich aan die andere regels toch al helemaal dan houden, zou ik hebben gehoopt…?!
En ik wil niet kut doen tegen anderen want ik heb ook behoefte aan een frisse neus ik woon ook op mezelf en zie ook ff niemand. Dus ik snap het. Maar ik snap het echt niet dat je uren buiten kunt zijn terwijl er van de samenleving wordt gevraagd zo veel mogelijk thuis te blijven. We zijn een groter geheel, daarom is het juist zo belangrijk dat iedereen zich daar aan houdt ?!? maak gewoon je rondje wandeling maar blijf niet onnodig buiten pff
Vandaag weer een mooi voorbeeld hoe druk het op straat was omdat iedereen individueel denkt “ja maar dat kan Ik toch wel”
:tired_face::triumph:

9 likes

Wat bewust te trollen heb jij het over?? Ik stel een vraag waarop ik van diverse mensen een hele rant terugkrijg over hoe mondkapjes alleen werken bij mensen die daar een professionele opleiding voor hebben gehad en dat Henk en Ingrid toch te dom zijn om te kunnen leren hoe ze dat ding juist moeten gebruiken en zich daarna niet meer aan de 1,5 meter afstand te houden. Ipv gewoon de waarheid dat die dingen bij goed gebruik gewoon werken maar dat er in een rijk land als Nederland blijkbaar een tekort is dusdanig dat zelfs de bevolking wordt wijsgemaakt dat die dingen niet werken en dat terwijl ze in diverse landen waar deze zelfde apocalyps overheen raast het wel met klem geadviseerd wordt om ze wel te gebruiken aan de gewone bevolking. Het antwoord op mijn vraag is dus gewoon dat Nederland niet goed voorbereid was ipv de burger een dikke vette leugen wijsmaken en mensen die wel voorstander zijn van mondkapjes voor de bevolking af te zeiken lekker anoniem vanachter je scherm

1 like

Waarom stel je de vraag, als je het antwoord zelf toch zo goed weet?

16 likes

Lang antwoord om aan te geven dat de keuze dus blind voor je eigen gedrag is.

Mocht je het je afvragen, ook met dit lange antwoord zit je er weer volledig naast.

4 likes

Waarom heeft eigenlijk niet iedereen een beademingsapparaat thuis?

10 likes

Nou ik vind dat @Poetsvrouw wel heel hard aangevallen wordt. Ze brengt het misschien niet zo handig, maar ze heeft toch gewoon gelijk? Het zou beter zijn als iedereen wel mondkapjes zou dragen maar er is een tekort dus het wordt afgeraden.

10 likes

Vanaf vandaag kunnen de besmetting cijfers ineens de lucht in schieten right? Of is dat vanaf morgen? Omdat ze dan de testen van vandaag erbij hebben? :face_with_monocle:

Echt idioot en ik hoop dat ze een dikke vette boete krijgen en er niet vanaf komen met €10.000 oid :exploding_head:

4 likes

Haha ja het is totaal geen historische roman. Toch voelt het wel alsof je een logboek van een scheepskapitein aan het lezen bent. Heeft natuurlijk ook wel met het taalgebruik te maken. M’n vriend is al jaren fan van Camus en ik snap nu echt waarom hij zo’n fan is. Heb jij toevallig nog meer boeken in dit genre?

1 like

Ik snap gewoon niet hoe fucking laks mensen zijn met de maatregelen. Gisteren was het in mijn stad best wel druk. Heel veel gezinnen aan het wandelen, fietsen, voetballen en ga zo maar door. Wereldwijd gaan er mensen dood, operaties worden uitgesteld, begrafenissen zijn niet zoals normaal en mensen doen alsof het een doodnormale dag is. Ik moet geduld hebben voor m’n ziekenhuis afspraak, niet urgent, maar beïnvloedt wel mijn dagelijks leven. Ik heb geduld maar ik word nu wel gewoon een beetje boos als ik zie hoe druk het overal is en mensen moeite hebben met regeltjes. Het zal zeker niet overal druk zijn. Genoeg mensen die zich wel aan de regels houden maar toch. Ik ben er vandaag even klaar mee :tired_face:

5 likes

Mijn vader zit nog steeds in Nieuw-Zeeland, ik word beetje ongeduldig. Ik zou graag willen dat hij zo snel mogelijk terug komt. Maar er worden nog geen vluchten uitgevoerd vanaf Zuidereiland richting Nederland.
Hij weet nog van niks, wel bij BuZa gemeld.

Ik heb geen koorts meer maar maak me toch wel druk omdat ik nu echt bekaf ben als ik 1 trap oploop. :face_with_raised_eyebrow:

Haha ja, waarom heeft niet iedereen dat?

Pfoeh ja ik voel me ook wel echt naar door dit artikel… ben sowieso een beetje depri door alles (geen kritiek op jou hoor @Stars ik moet dit topic ook gewoon negeren)

3 likes

Wow wat een goed en belangrijk werk! En fijn dat je het deelt. Dit zijn echt de dingen waar ik me soms een beetje aan kan vasthouden :heart:.

3 likes

Oh wat interessant, die studie in Denemarken! Dat is namelijk waar ik me een beetje aan stoor in veel onderzoeken over mondkapjes, gaat toch wel erg uit van perfect gebruik en er is een reden waarom we dat bijv. ook bij anticonceptie meestal niet zo waarschijnlijk vinden, maar hoe groot het verschil dan is blijft toch een schatting vaak.

5 likes

Ik had vanochtend weer contact met mn huisarts en schrok een beetje van het advies dat hij gaf: volledig klachtenvrij (ben ik nog niet) en dán nog twee weken thuis quarantaine.
Zijn er mensen die positief getest zijn en inmiddels aan de beterende hand? Wat voor advies kregen jullie van je huisarts? Vraag me nu een beetje af of dit niet lichtelijk overdreven lang is. Ik lees dit advies ook online helemaal niet.

1 like