Coronavirus #3

Mijn wijkje in haarlem gaat het prima hoor? Natuurlijk gaan wat mensen naar buiten maar is toch niet gek en ook niet verboden. Mensen hier houden zich gewoon aan de richtlijnen. Misschien ook niet vergeten dat heel veel mensen misschien ook wel geen tuin/balkon hebben

1 like

Tijdens een niesbui door hooikoorts kwam er ineens een vraag in me op.
Stel ik loop buiten, er loopt iemand netjes op1.5 achter me en ik nies (in elleboog) Degene achter mij loopt 5 seconden later op hetzelfde stukje. Dan zwerven er toch nog steeds niesdeeltjes door de lucht?

Hier is het ook gewoon rustig buiten.

Dat geloof ik direct, maar dat is niet overal. Het is zelfs niet in heel Haarlem zo

toch niet als je in je elleboog niest

Centrum Alkmaar is rustig, normaal is het heel druk hier op een zondagmiddag. Zeker met warm weer.

Misschien iets te snel geconcludeerd dan :blush: hopenlijk valt t mee

2 likes

Haarlem valt heel erg mee vind ik.

Worden alle zorgmedewerkers getest? :neutral_face: Staat dat echt ergens?

Het is echt heel kinderachtig maar ik heb emetofobie en ben als de dood voor die test. Ik vind het al zo erg om hem af te moeten nemen bij patiënten. Laat staan hem zelf ondergaan.

In Leiden was het echt uitgestorven in de stad!

Ik heb testen afgenomen via de neus. Zo’n 8 cm naar binnen en dan 15-20 sec ronddraaien terwijl ze me aan moesten kijken.
(Beide patiënten hoefde niet te kokhalzen)

Ik vroeg me af hoe en wanneer en wat.
Ik ben zelf zzp’er (individueel bij mensen thuis/bij ons thuis; gehandicaptenzorg vooral), moet je dan ergens aan kloppen bij klachten
? De ggd ofzo?

Net terug van het boodschappen doen en zó veel stelletjes in de supermarkt
 :exploding_head:
Echt heel irritant.

1 like

haha ik voel me erg niet romantisch als ik lees over stelletjes in de supermarkt. Lijkt me juist heerlijk even niét met je wederhelft te zijn en alleen naar de supermarkt te gaan aangezien je al 24/7 samen binnen blijft (als het goed is)

8 likes

Inderdaad, dat heb ik ook, haha!

@Oprah dat verschilde een beetje. Sommige wel, andere hadden er gewoon één. Denk dat er niet erg streng op gecontroleerd werd.

1 like

Wij gaan met twee karren 1x in de 5 dagen ofzo, hij onze boodschappen ik voor m’n schoonouders en dan meeten we weer bij de auto. En als ik iets zie wat in wil gooi ik het in de kar d’r bij en ga ik weer verder met mijn lijst (moet er gek uitzien iemand met eigen kar die in een random kar wat gooit)

1 like

Heb jij toevallig nog meer boeken in dit genre? Ik was al een tijdje geleden begonnen aan de Mythe van Sisyphus, maar niet echt het juiste moment kunnen vinden om verder te gaan.

Wat is dat voor bus?

https://www.washingtonpost.com/opinions/2020/04/05/worst-president-ever/

Ik las nu net dit artikel en ik vroeg mij af hoe jullie er over denken. De republieken en vooral Trump hadden al een zwaar jaar achter de rug. Nu komt er ook nog eens een pandemie bij waar zo slecht op gereageerd wordt dat het een heleboel levens gaat kosten. Het lijkt mij echt super onlogisch dat de republieken hier ooit nog boven op gaan komen. Alhoewel
 ze zijn er met veel gekomen

Nee helaas niet. mocht ik wat tegenkomen laat ik het je weten.