Coronavirus #3

We kunnen juist wel een beetje uitdunning gebruiken toch? Hebben we Kensington nou echt nodig?

63 likes

Dan gaan die zenders er straks zelf ook aan

5 likes

Oh enig. Krijgen we straks Roy Donders op de radio.

3 likes

hahah ik ga stuk om deze manier van volgen.

Ik luister trouwens al 3 dagen de spotify playlist: Beste van NL.
Alleen maar pareltjes (oke niet echt best slecht)

1 like

Leave Guus alone!!!

1 like

Totaal niet relevante voor dit topic maar waarom wonen jullie eigk in Denemarken?

Is dit al besproken? Kan het zo snel niet vinden namelijk.

Vind dit echt heel erg.

9 likes

Wat moeten we nou als jij gaat bevallen en je handen vol hebt aan een baby :cold_face:?!

9 likes

Verschrikkelijk. Heel veel sterkte❤

2 likes

Wat vreselijk! Maar als dit de doodsoorzaak is dan wil je dat als familie zijnde toch weten? Wat erg dat dat dan niet mag/kan.

1 like

Heb even een vraagje onder de mensen die in een supermarkt werken

Mogen jullie met een mondmasker werken? ik werk in een supermarkt en maak mij de laatste tijd beetje zorgen omdat ik ook last heb van astma en vaak verkouden ben. Dus nu ben ik van plan te gaan werken met een mondmasker om mezelf en andere te beschermen maar kreeg dus een mail van werk dat ik dat niet mag :persevere:

Als je het voor jezelf doet moet je ook een afsluitende bril gaan dragen, want het virus komt net zo makkelijk via je oogslijmvlies binnen.
Ik werk niet in een supermarkt, dus verder kan ik je niet helpen.

3 likes

Bij Kruidvat werken er ook mensen met masker zag ik laatst.

FNV:
Wanneer je tot een risicogroep behoort, overleg dan met je werkgever en/of de bedrijfsarts als er geen beschermingsmiddelen meer zijn. Het risico op ernstige klachten is dan groter. Als je twijfelt, neem dan contact op met de bedrijfsarts.

Wanneer je vindt dat je werkgever te weinig doet om je te beschermen, dan kun je altijd een melding doen bij de Inspectie SZW (voorheen Arbeidsinspectie) over een onveilige situatie. Ook de ondernemingsraad kan deze melding doen.

Via; https://www.fnv.nl/corona/voorkomen-van-besmetting-met-corona

2 likes

Jeetje :disappointed::disappointed::kissing_heart:

hahaha oh neeeee

2 likes

Hahha volgende keer toch maar de politie bellen, is toch een stukje anoniemer

1 like

Hahah ooooh nee wat erg! Haha ik zou echt door de grond willen zakken :joy:

1 like

misschien omdat de huidige cijfers eigenlijk al te vertekend zijn? FE veel sterfgevallen onder ouderen waar geen corona officieel is vastgesteld, maar waarschijnlijk wel de doodsoorzaak is geweest

2 likes

Huh dat is idd wel gek…
Liever idd een te laag getal en dan beetje natte vinger werk gokje dat het x% hoger is, dan hele regio’s die niet meer melden :face_with_monocle:

Ze gaan het niet meer zelf op hun website dagelijks publiceren, alle cijfers worden uiteraard nog wel gewoon doorgeven aan het RIVM. Dat staat ook in de rest van het nieuwsbericht dat je eraf hebt geknipt:

Natuurlijk kunt u de cijfers per gemeente nog steeds dagelijks terugvinden op de website van het RIVM.

Dat van Amsterdam komt op hetzelfde neer, alle cijfers zullen nog steeds gewoon bij het RIVM terecht komen. De IC-cijfers worden door stichting NICE geregistreerd, daar heeft de GGD niks mee te maken. De GGD gaat dus alleen niet meer per regio die cijfers verzamelen (ze moeten dan namelijk ook natrekken of de Amsterdammer die nu in ziekenhuis Lutjebroek ligt positief is getest of niet) en publiceren.

19 likes