Coronavirus #3

Het leger staat hiervoor ook paraat. Zoals ze nu helpen met het vervoeren van patiënten naar andere ziekenhuizen, gaan ze ook helpen met handhaven mocht er een lockdown komen.

5 likes

Had van de week een idee met gekleurde buttons en zat al te fantaseren hoe dat zou zijn tot de gedachte tweede wereldoorlog :geek:
Edit: oh zie net je andere comment :biggrin:

1 like

Denk je niet dat dat dan toch is wat de overheid nu wil? Anders zouden ze dat toch wel zeggen? Ze hebben inmiddels echt wel door wat er gebeurd en toch zeggen ze niet blijf binnen, dan is naar buiten gaan met 1,5 meter afstand toch wat nu de bedoeling is

1 like

Ja maar dan moet je 10 jaar wachten tot je een keer aan de beurt ben. Dus hoopte eigenlijk nog even normaal de supermarkt in te kunnen samen met mijn vriend omdat hij niet goed is in boodschappen & ik niet kan tillen sinds corona is mijn volledige longinhoud weg. En volgens mij mag je dan alleen nog maar solo een supermarkt in

We hebben nog 45.000 militairen naast de 50.000 politieagenten, ook nog handhavers, misschien dat particuliere beveiligers nog een rol kunnen spelen. Waterdicht kan het nooit worden, maar ik denk dat je hier ook wel een heel eind mee komt.

9 likes

Als er een lockdown komt dan hoop ik dat het 's avonds wordt aangekondigd en direct ingaat, en dat ze het geheim kunnen houden tot de aankondiging.
Met vooraankondiging ga je toch nog een gigantische hoeveelheid besmettingen krijgen omdat iedereen gaat hamsteren. Dan werk het toch averechts.

24 likes

Ja met die horeca werkte volgens mij ook prima toch? Dat het een half uur later in ging.

5 likes

:joy:

1 like

1 like

Ja maar 't was ook wel superdom om iets wat verslavend is voor 3 weken te verbieden.

14 likes

Wel heftig dat Natuurmonumenten nu ook al een oproep moet doen om weg te blijven uit natuurgebieden. Maar ja, zonder die toestroom van nu is het vaak al heftig voor de natuur :pensive:

4 likes

Huh waar reageer je nu op?

2 likes

Tegelijkertijd wel warrige communicatie. Staatsbosbeheer maakte zich op voor een topdruk weekend en iedereen was welkom, mits ze afstand hielden. Ik snap niet dat men niet gewoon aangeeft: joh, blijf thuis, ga een blokje om in eigen wijk.

2 likes

De lockdownparties in overvolle kroegen zagen er supergezellig uit.

Zijn twee verschillende organisaties toch? En misschien is het in de gebieden van Staatsbosbeheer beter te spreiden? Geen idee. Hier in Brabant in gebieden van Natuurmonumenten is het op mooie dagen soms al onaangenaam druk (als je een rustige wandeling met ruime afstand wilt maken).

Oh oké. Ik had het niet over redenen dat coffeeshops weer open gingen, enkel over waarom er lange rijen stonden die zondag.

8 likes

Ja nu heb ik door hoe vaak ik even naar de supermarkt zou gaan voor een chocoladereep, zak snoep oid. Ondertussen snack ik van de hagelslag. Ook lekker.

8 likes

Klopt, maar ik heb geen idee welk gebied tot wat behoort en kan me voorstellen dat als je in het nieuws leest dat je naar het bos kan, je ook gaat. Vind het sowieso erg raar om landelijk af te spreken zoveel mogelijk binnen en dan vervolgens als openbare plek aan te geven dat men welkom is. Mensen die graag tussen de regels doorlezen hebben nu echt teveel ruimte.

Maar dit is echt zo’n beste stuurlui aan wal vanuit mij, want ik kan me goed voorstellen dat ze het niet zo erg verwacht hadden.

4 likes

Die jongen van 16 die op de IC lag is weer wakker! Bron: zijn zus

26 likes

Ja die laatste zin is het probleem. Het voelt als vechten tegen een onzichtbare vijand :frowning:

En vechten tegen een groot deel van Nederland.