Coronavirus #3

Ik wissel mijn 2 joggingbroeken en mijn yogabroek af :grin: En ben ook blij met mijn verzameling hoodies. Alleen als ik even naar buiten ga voor boodschappen of een ommetje doe ik wel een gewone broek aan. Maar heb al sinds vorige week vrijdag geen bh gedragen, heerlijk.

14 likes

Nu iedereen alsnog met veel mensen naar buiten gaan enzo is er dan niet al een groot deel besmet eigenlijk?

Parkeerplaatsen bij Zandvoort zijn nu ook afgesloten

2 likes

Nee want het gaat niet om kosten maar om hoeveelheid tests.

2 likes

Nee. Het gaat niet om kosten of zuinigheid, het gaat om tekorten en bij leven en dood genoeg over moeten hebben om de juiste beslissingen te kunnen maken.

1 like

Denk het wel ja.

1 like

interessant perspectief!

3 likes

Ik hou echt mn hart vast. Zondag, stralend weer en mensen die ineens niet 12 uur per dag op hun mobiel zitten/voor de tv zitten op hun ‘vrije dag’. Volgens mij hadden ze beter in dat NL bericht kunnen zetten: blijf binnen! Ipv blijf binnen als je je verkouden oid voelt.

Het valt me echt op dat ik ineens meer kinderen buiten zie spelen. Laatst zag ik twee kindjes die hadden een provisorische (?) step gemaakt en hadden de grootste lol daarmee. Vroeger speelde iedereen zo en nu is het uniek.

9 likes

Dat is heel goed! Wrs is de berichtgeving binnen het AZC dan ook niet te missen en helder. Duidelijk ks dat iedereen het serieus neemt iig.
In die supermarkt was het in elk geval anders. Ze leken zich van geen kwaad bewust en dus ga ik er vanuit dat het nieuws ze gewoon niet goed bereikt of dat ze het niet serieus nemen.

1 like

Even iets luchtiger: in een rusthuis in de UK spelen ze real life Hungry Hippo met de oudjes in quarantaine :joy: Mensen worden wel creatiever deze periode haha

4 likes

We hebben geen behandeling. We geven met de rug tegen de muur in het ziekenhuis wat medicijnen waarvan we denken/hopen dat we meer goed dan kwaad doen en verder is het ondersteuning.
Als je gewoon thuis kunt zijn met lichte klachten is het niet nodig een test te doen, want dan geven we die medicijnen toch niet.

10 likes

Nou we gaan echt ten onder aan corona hoor. Mijn straat is afgesloten door de politie. Zie zoveel mensen die daar schijt aan hebben! Allemaal fietsers en wandelaars die gewoon om de wegversperring heen gaan. Zelfs net een man in een booster. De politie stuurt iedereen weg. Zo ontzettend aso

1 like

De huisartsen hebben het al retedruk op het moment. Er staat overal gecommuniceerd dat je bij lichte klachten niet je huisarts moet bellen, pas als je hoge koorts en luchtwegproblemen krijgt. Dus ik zou niet bellen @Shadina. Ik snap dat je het wil weten maar ze testen vrijwel alleen in het ziekenhuis, er is gewoon geen capaciteit.

20 likes

Er staan inmiddels ook allemaal groepjes ramptoeristen. Dat is geen 1,5 meter afstand mensen!!!

Ik weet niet zo goed of ik een risicogroep ben of niet (heb een lichte hartritmestoornis maar niet per se hartfalen) en wil eigenlijk even mijn cardioloog bellen om te dubbelchecken. Ook qua medicijnen en alles. Binnen blijf ik toch wel, het verandert verder niets aan wat ik fysiek doe, maar mentaal wel, want ik maak me zo onwijs zorgen… wil alleen niet bellen als het onnodig is, ze hebben het waarschijnlijk al druk genoeg. Vind dit heel lastig.

2 likes

Hoorde net gewoon een ruzie op straat over afstand houden. Weet niet precies wat de context was maar iemand riep dat ze verpleegkundige was maar dat ze wel afstand hield hoor!! Dus denk dat ze werd aangesproken op het feit dat ze buiten was? Iig die andere persoon zei iets in de trant van ‘jullie zijn allemaal gek’ haha. Maar het leeft dus wel hier.

Het zou inderdaad fijn zijn als je wist of je het gehad hebt. Mijn huisarts dacht dat ik het wel had. Ik had ook best hevige benauwdheid waardoor ik niet meer dan een paar volzinnen meer kon uitspreken. Vanwege mijn klachten wel een huisbezoek gehad van een huisarts in de praktijk in zo’n speciaal pak. Die heeft naar mijn longen geluisterd en mijn zuurstof saturatie gemeten. Advies was thuis goed uitzieken en als de klachten erger werden contact opnemen.

Ze testen alleen mensen boven de 70 of mensen die vanwege klachten in het ziekenhuis terecht komen. Anders moet je gewoon thuis uitzieken en binnen blijven. Ik ben geen risicogroep, maar ik had het ook wel fijn gevonden om zeker te weten. Ik denk zelf van wel. Nog nooit dit soort klachten gehad en het gaat gelukkig weer beter.

Eigenlijk zou mn partner morgen naar mij reizen (trein) maar nu weten we niet of dat verstandig is ivm advies van NS. Nou is het niet noognodig dat hij naar mij komt maar ik hou het niet in mn eentje vol en dan zou ik naar mijn famie gaan (ook met de trein). Nu vindt mn vriendin mij egoïstisch. Zij vindt naar de supermarkt gaan wel belangrijk (ook al hebben we allemaal een goedgevulde keuken). Wat vinden jullie?

Ik zou proberen het heen en weer reizen zo veel mogelijk te beperken. Dus dat je partner dan wel meteen voor een aantal dagen komt en niet voor 1 dagje heen en weer bijv.

6 likes

Ik begin verkoudheidsklachten te krijgen dus blijf vanaf nu maar echt binnen. Maar ik heb een kleintje en ik vraag me echt af hoe dat moet als ik echt ziek ga worden. Mijn vriend werkt thuis, maar die moet dan voor hem zorgen. Moet ik dan echt van hun afgeschermd worden? Als ik het heb, hebben zij het inmiddels toch ook al?

Hoop dat het gewoon een ‘normaal’ verkoudheidje is.