Goede kans dat mijn opa is besmet. Hij is vorige week woensdag in contact geweest met een kennis, en die kennis ligt sinds maandag in het ziekenhuis met corona. Hij heeft zelf sinds dinsdag lichte klachten en sinds vrijdag ook hogere koorts en kortademigheid. Gisteren hebben mijn ouders mijn oma bij hem weggehaald en naar een verzorgingstehuis gebracht waar ze in een speciale kamer wordt verzorgd zodat ze als ze besmet is geen anderen kan besmetten. Ze heeft sinds vandaag ook klachten en heeft een hele zwakke gezondheid dus ik maak me echt zorgen. Opa wordt 4x per dag gecheckt/onderzocht door de thuiszorg en verder mag niemand bij hem. Hij is nog te goed om naar het ziekenhuis te gaan dus hij wordt niet getest.
Het stomme is dat mijn moeder de afgelopen week boodschappen heeft gebracht, heeft geholpen op de computer enz, en nu ook mijn oma heeft weggebracht waardoor zij risico loopt en ik heb mijn moeder donderdag nog gezien toen we samen aan de slag zijn geweest in onze moestuin. Ik voel me zoo suf. We hadden onze cirkel al ontzettend verkleind, ik heb alleen m’n moeder gezien buiten m’n vriend maar nu zie je hoe snel het zich verspreidt… Ik zou via 'n moeder m’n vriend weer kunnen hebben geinfecteerd en hij is vrijdag nog in contact geweest met een collega. Bedenk me nu pas hoe moeilijk het is het in te dammen als je jezelf niet echt opsluit binnen en geen contact hebt met anderen. Nou lang verhaal kort, ik maak me echt zorgen niet zozeer om mezelf maar wel om hoe die verspreiding gaat als iedereen lekker z’n gang blijft gaan…