Coronavirus #3

TOPPER :heart::heart::heart::heart:

@Krabsalade knuffel!

Ach wat vind ik het alleen al zwaar en verdrietig om dit te lezen. En dan is het voor jou de dagelijkse werkelijkheid. Heel veel respect, echt. Je doet wat je kunt, meer kun je niet doen. Wat een oorlog.

(En doodeng dat je zo in ene verslechtert en dood kan gaan. Bizar.) Je mag hier altijd je verhaal kwijt, als we wat kunnen doen…? Veel sterkte daar :two_hearts:

2 likes

@Krabsalade :heart: :heart: :heart:

@Krabsalade Heel veel succes collega, je kunt wat je kunt doen. :kissing_heart:

1 like

Vinden meer mensen het ‘verdacht’ dat er in Duitsland super veel gevallen zijn maar heel weinig doden? Ik vraag me echt af hoe dat komt. Weten zij iets wat wij niet weten, of is hun zorg gewoon veel beter? Ik weet niet ik vind het opvallend haha.

Meer testen? Hier wordt je volgens mij alleen nog getest als je naar het ziekenhuis moet. Dus dan gaat het al slechter met je.

5 likes

Ohh ja dat zou kunnen idd! Zij hebben ook veel minder kritieke gevallen dan ons zie ik nu.

1 like

@Krabsalade je bent echt een kanjer! Alleen maar respect :heart::heart:

@Krabsalade :heart::heart::heart:

En ook @Broodrooster en andere dokters, mensen in de zorg, verpleegkundige en noem het allemaal maar op jullie zijn toppers :heart::heart:

7 likes

Volgens mij noteert elk land ook anders waaraan iemand overlijdt. Dit hoorde ik dacht ik bij de Rudi&Freddy podcast van de Correspondent.
Bijv iemand heeft last van diabetes en krijgt corona en overlijdt. Dan schrijven ze als doodsoorzaak diabetes op omdat dat veel erger werd door de corona.
Terwijl in NL misschien dan wel Corona genoteerd wordt.
Dit is even een voorbeeld maar zo verschillen de landen van elkaar.

3 likes

Niks dan respect voor jou en landelijk al je collega’s en anderen in de zorg. Wat is je lievelingsvlaai?

10 likes

Ah kan me wel voorstellen dat het even schrikken is! Ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet, maar misschien valt het mee en is het alleen om verdere gang van zaken te bespreken. Succes en sterkte!!

Ik ben er even stil van. Heel veel respect voor jou :heart:

Ja ik hoorde van een geboren en getogen Duitser dat ze de capaciteit hebben om 160.000 mensen per maand te testen.

Lekker met 30 man naar de kerkdienst zondag? Geen probleem joh! Wel ff uit elkaar gaan zitten. Maar verder geen probleem!!

Maar dit geldt dan ook voor andere geloofsbijeenkomsten neem ik aan. Er wordt tenminste gesproken over ‘religieuze’ en niet alleen christelijke. Ik ben zelf niet gelovig maar ik kan me wel voorstellen dat mensen nu extra behoefte hebben aan steun vanuit hun geloofsgemeenschap.

1 like

De brief in kwestie.

28 likes

Hmm ja nu ik die brief lees is het toch wel een vreemd besluit…