Coronavirus #3

Ja ik hoorde van een geboren en getogen Duitser dat ze de capaciteit hebben om 160.000 mensen per maand te testen.

Lekker met 30 man naar de kerkdienst zondag? Geen probleem joh! Wel ff uit elkaar gaan zitten. Maar verder geen probleem!!

Maar dit geldt dan ook voor andere geloofsbijeenkomsten neem ik aan. Er wordt tenminste gesproken over ‘religieuze’ en niet alleen christelijke. Ik ben zelf niet gelovig maar ik kan me wel voorstellen dat mensen nu extra behoefte hebben aan steun vanuit hun geloofsgemeenschap.

1 like

De brief in kwestie.

28 likes

Hmm ja nu ik die brief lees is het toch wel een vreemd besluit…

Ja sorry maar ik kan het toch niet begrijpen. @Nowayjose Waarom een uitzondering maken terwijl kerkdiensten ook digitaal door kunnen gaan, zoals… alle andere dingen?

15 likes

Wat belachelijk om het voor gelovigen wel toe te staan. Alsof een god of meerdere goden je wel zullen beschermen tegen dit vreselijke virus. :face_with_raised_eyebrow:. Terwijl de mensen in de zorg en andere sectoren overuren draaien met grote gevolgen voor hun eigen gezondheid.

Ik blijf het toch wel jammer vinden dat vanwege de Nederlandse geschiedenis sommige groepen vaak nog een speciale behandeling krijgen. Sommige privileges mogen ze best eens gaan afschaffen. Gelukkig is er ook nog wel wat common sense onder gelovigen die het ook bullshit vinden.

18 likes

Een rechtlijniger besluit zou ook voor veel meer duidelijk zorgen, iets wat je juist in deze tijd hoopt te bewerkstelligen. Het zou voor iedere leek nu gewoon direct duidelijk moeten zijn waar je je aan hoort te houden. Forum Feminarum moet maar de kamer in. :sunglasses:

7 likes

Ja precies, scholen gingen dicht omdat het volk dat wilde.

2 likes

Ik mis daadkracht bij alle partijen en de VVD doet tegenwoordig graag alsof ze een partij voor het volk zijn, dan krijg je dit soort dingen nog meer. Nu denk ik dat het dicht gaan van de scholen ook gewoon voor meer duidelijkheid zorgde voor het onderwijs zelf (net zoals we nu hebben besloten de eindexamens te schrappen).

2 likes

Steeds meer mensen denken dat het gaat duren tot de meivakantie. En mensen baseren dat vaak op het feit dat de eindexamens geschrapt zijn.

Ik wil even een situatie voorleggen, want ik weet niet zeker of ik me nou druk maak om niks.

Ik werk in de kinderopvang en sinds deze week vangen wij verschillende schoolkinderen op, van ouders met een vitaal beroep.
Dit gebeurt van 8:30 tot 14:00 of 15:00. Dit ia dus eigenlijk de opvang die school zou doen, maar nu is het soort van uitbesteed aan ons. Heb aan mijn directe leidinggevende gevraagd hoe dit zit, en zij wist ook niet waarom wij dit nu deden.

Nu vang ik dus dagelijks 10-15 kinderen op van drie verschillende scholen in de leeftijd van 4-12 jaar. Is dit dan wel de bedoeling? Dit is toch een groepje leerlingen bij elkaar. De school is toch niet voor niks dicht.

Ik probeer die 1,5M aan te houden maar heel haalbaar is dat niet. Een extra factor is dat mijn moeder nu op mijn kindje moet passen van 13 mnd, en mijn vader een verminderde hartfunctie heeft.

Weet iemand meer over die opvang van kinderen van verschillende scholen samen? Mag dit überhaupt?

Wat vreselijk ik heb ook echt zo’n medelijden met al die jonge mensen in de supermarkten en winkels. Wat een shit zullen die over zich heen krijgen. Ik neem zelf bewust afstand van ook de vakkenvullers maar ik merk dat niet iedereen dat doet… dat durende dag door vreselijk zeg en dan te bedenken dat ze daar voor 3/4 ?? euro per uur werken.

9 likes

Bolsonaro, die zaterdag 65 werd, zegt zich geen zorgen te maken over zijn eigen gezondheid. “Vanwege mijn atletische achtergrond hoef ik nergens bang voor te zijn. Als ik besmet zou raken, zou ik hoogstens de symptomen hebben van een griepje.”

We’ll see.

Hij is echt de Braziliaanse Trump.

3 likes

Minister Slob heeft hier een uitspraak over gedaan omdat ze nog steeds onderzoeken aan het doen zijn

2 likes

Bij ons mocht dat absoluut niet

2 likes

Ik heb net besloten dat ik straks even een kaartje langs breng bij mij appie om ook de supermarktmedewerkers even een hart onder de riem te steken, want ik zou ook dat werk nu niet willen doen

Edit: dat klinkt verkeerd. Omdat ik het echt kut vind voor hoe zwaar zij het nu ook hebben en dat ik ze daarom niet benijd

25 likes

Als ik nu als puber een bijbaan in een supermarkt had zou ik serieus overwegen om ontslag te nemen, mits financieel mogelijk. Lijkt me zo kut om voor die paar euro per uur zo behandeld te worden!

12 likes

Ik werk zowel als in het onderwijs als in de kinderopvang. Bij ons is het zo geregeld.

Wij zijn een noodlocatie voor alleen onze kinderen. En bij ons is heel duidelijk afgesproken dat er sowieso iemand van school aanwezig moet zijn onder schooltijd (voor de kinderen, dus niet de directeur in zijn/haar kantoortje) en dat we ons aan kindaantallen moeten houden.

VSO tijden: 1 PM’er (max 7 kinderen per groep)
Schooltijden: 1 leerkracht en 1 PM’er aanwezig (max. 4 kinderen in 1 lokaal)
BSO tijd: 2 PM’ers op 7 kinderen. Meer dan 7 dan kinderen is nieuwe groep openen en daar 2 PM’ers.

Maar binnen onze organisatie werken wij ook met locaties die clusteren en daar gelden dezelfde regels als hierboven.

5 likes

Dat ja. Als ik als ouder wat meer zou kunnen missen zou ik mijn kind tijdelijk wat extra geven. Niet omdat je op dit moment veel leuke dingen buiten de deur kan doen, maar gewoon vanwege gemiste inkomsten.

2 likes