Coronavirus #3

Lief! De supermarkt hier in de buurt heeft beveiliging ingeschakeld. Zij werden bedreigd en uitgescholden door klanten omdat ze erop werden gewezen dat ze een winkelwagen moesten pakken. Dan ben je toch gewoon niet goed snik?

Ik ben sowieso heel erg teleurgesteld in de mensheid. Wat een asociaal en dom (ja sorry, echt heel dom) volk bestaat er toch. Ik sta ook onbeschermd mijn werk te doen (een broepsgroep die ook MOET blijven werken en met geen mogelijkheid kan stoppen) en mensen houden gewoon geen afstand. Er zijn ook echt mensen die weten dat ze besmet zijn, en toch even fijn in je gezicht komen hoesten. Het maakt me zo verdrietig allemaal.

11 likes

Misschien een positieve kant: mijn broertje en zusjes werken ook in een supermarkt en zeggen juist dat het de laatste dagen wel beter is geworden. Tijdens het hamsteren waren de mensen echt verschrikkelijk, maar nu is rustiger en zijn de meeste mensen wel aardiger. Het afstand houden is wel nog lastig, maar ze moeten daarom nu allemaal gele hesjes aan zodat mensen beter opletten (ik weet niet of dat overal zo is, maar dat moeten zij in ieder geval). Ze zijn zelf in ieder geval heel blij dat ze nog kunnen werken want ze vervelen zich helemaal dood haha.

18 likes

14 likes

Ik zit dus al 2 dagen om 8:59 klaar maar kom er niet doorheen. Nu moet ik alsnog op jacht in 10 supermarkten vandaag.

Picnic bezorgt nog niet eens in mijn buurt. Je zou denken dat ik op Mars woon of zo.

14 likes

Maar als flamoes woon je op venus.

12 likes

Aaargh ik heb net nog even gekeken en alles is nog steeds vol. Nou moet ik ook zeggen dat ik per dag 10 Picnic-karretjes zie rijden en het is niet alsof ik veel buiten ben.

Huh snap ik deze spotprent nou niet of?
Het ziet eruit alsof diverse niet westerse culturen de wetenschapper (westers) smeken om op te schieten met het medicijn omdat het virus er aan komt.
Maar wat is hier grappig aan?

3 likes

Denk niet dat je het moet zien als westers vs. niet-westers maar religie vs wetenschap. En hoe religie altijd roept dat God ze wel zal redden maar dat als de nood hoog is, ze toch komen smeken bij de wetenschap om iets te doen.

12 likes

Zo lief mijn zoon is ook erg in de ban van corona kijk mama een piloot in quarantaine

Lieve kinderlogica

78 likes

Ja bij mij kwam het ook echt binnen, nu lijkt het zo uitzichtloos. Hoe lang nog halfbakken thuis werken
 Het kan toch nooit dat de scholen na 6 april open gaan als dat onderzoek nog niet half af is dan. Ik stel me maar vast in op de meivakantie :confused:

3 likes

Vandaag / vanochtend voel ik me extra down :disappointed: echt wakker geworden met een steen in m’n maag.
Relatief gezien heb ik niks te klagen, maar alles waar ik energie van krijg kan/mag niet meer en de realisaties iedere dag over m’n leven, de overpeinzingen, die zijn heel erg vermoeiend.

3 likes

:frowning: take care!

1 like

Dit is ook gewoon zwaar kut. Daar mag je best van balen! :heart:

1 like

Ik deel je feeling.

Kreeg vandaag voor de derde keer sinds Corona een bericht van onze directie via de mail aan alle medewerkers dat er zeer veel begrip voor is als je thuis niet aan al je werkzaamheden toe komt omdat ze begrijpen dat je ook kinderen, partner of wat voor situatie dan ook thuis hebt. En dan ook nog die bevestiging erbij dat dit nooit gevolgen zal hebben voor je verlof uren en dat dit ook nooit ingehaald zal moeten worden. Ik vind dat zo fijn, geeft echt een stukje rust als je niet al je uren net zo kunt knallen als op kantoor.

111 likes

En dat is top!
Mijn man kreeg een heel hoopgevend mailtje dat ze niet dachten dat de omzet er ernstig onder zou leiden. En dat iedereen het zo geweldig deed thuiswerken. Dat zorg voor gezin en elkaar de grootste prioriteit had.

En toen na 2 enters: wanneer je door zorgen voor je gezin geen 8-9u per dag kan werken, schrijf dan onbetaald verlof :crazy_face::joy:

5 likes

Wat ook een verschrikkelijke tekst en opmaak.
Holy fuck :sweat_smile: “lieve mensen jullie hebben allemaal de oorlog meegemaakt, wat nu komt is minstens even erg” :slightly_frowning_face:

In Spanje is het heftig. Verschrikkelijk.

6 likes

Maar echt he :sweat_smile: ik zou mooi dat verplichte compliment met stront op de muur schrijven :+1:

9 likes

Wat een rotnieuws! Heel veel sterkte de aankomende tijd.

1 like