Nee normaal gezien niet. De grenzen tussen BE en NL zijn als het goed is gesloten. Ze hebben zelfs op veel plaatsen containers neergezet om de wegen te versperren.
Ja dat dacht ik dus ook. Zou het ook wel heel krom vinden dat wij niet naar België mogen, maar dat hun dan wel naar ons komen.
Ik woon in het grensgebied, dus normaal komen hier altijd wel veel Belgen, maar nu viel het extra op omdat de parkeerplaats sowieso al vrij leeg was. Blijkbaar hebben die dan een trucje ofzo want zelfs op de sluipwegen staan hier aan de grens containers en hekken inderdaad. Heel raar
Ik denk dat Belgen en Duitsers enz wel nog mogen komen, maar wij niet daarheen. Anders zou Rutte ze niet vragen om thuis te blijven denk ik
Ik bedoelde meer vanuit het oogpunt van Nederland, dat ze dus niet âde grenzen dicht hebben gegooidâ. Dus dat ze door de Nederlandse overheid waarschijnlijk niet worden weggestuurd, maar misschien dus wel een probleem hebben omdat ze van hun eigen overheid niet weg mogen
Dit dacht ik ook. Hier ook veel Belgen die boodschappen komen doen in NL. Ik mag België niet in.
Volgens mij mogen Belgen enkel de grens over als ze moeten werken inNl. En omgekeerd ook zo.
en ik dacht dat dit vrij goed gecontroleerd werd want ik hoor dagelijks over de files aan de grens. Ik woon trouwens totaal niet in die buurt dus spreek niet uit eigen ervaring
Aah duidelijk. Ik dacht dat je door vaccins zélf niet ziek kon worden, maar het werkt dus ook beschermend Ri de niet ingeënten (die paraplu dus).
Thanks!
Dit klopt niet helemaal hoor. Je kan mensen direct (uit jouw slijmvliezen/faeces) en indirect besmetten, dus via besmette oppervlakten. Dat laatste kan ook nog als je immuun bent. Via handen schudden, besmette deurklinken, boodschappen, etc. nadat het door iemand anders besmet is. Het is niet zo dat het coronavirus sterft op jouw huid, alleen je wordt er zelf niet meer ziek door.
Weet jij hoe dat zit met dat bericht van vandaag dat mensen met milde klachten niet immuun zijn?
Ik dacht dat iedereen immuun was die met het virus in aanmerking was gekomen
Ja inderdaad:
Ze weten er nog heel weinig over, het zou kunnen zijn zoals bij waterpokken, als je het maar heel licht gehad hebt heeft je immuunsysteem er niet genoeg respons op kunnen aanmaken en kun je het nog een keer krijgen op latere leeftijd. Maar omdat niemand het virus langer dan 3 maanden geleden heeft doorgemaakt kunnen ze nog niks zeggen over lange termijn-zaken.
Minimaal 12 uur
Wat betekend het verder als mensen met milde klachten niet immuun zijn dan?
Dat is dus erg?
De afgelopen twee dagen is het bij mij echt zo erg toegenomen qua drukte bij mij in de stad (denk door de warme temperaturen). Er zijn echt veel meer mensen op straat (ijsjes eten, koffie to go halen, bootjes met gezinnen en meerdere stellen die samen varen) dan een paar dagen geleden en het is echt onmogelijk om afstand te houden als je nu naar buiten zou gaan. Pff vind het wel echt lastig om te zien vanuit mân raam. Het lijkt wel zomervakantie zo druk is het. Ik ben echt zo bang dat mensen steeds soepeler met de regels omgaan nu we aan de situatie âgewend zijnâ en de ernst van de situatie daardoor een beetje naar de achtergrond verdwijnt.
Dat klinkt al iets positiever dan het nieuwsbericht.
Dat kwam echt een beetje over van: we zijn er achter gekomen dat mensen met milde klachten niet immuun zijn.
Van Dissel liet zien dat uit onderzoek blijkt dat mensen die lichte klachten hebben gehad, ook weinig antistoffen opbouwen. âHoe heftiger de infectie, des te meer antistoffen we zien.â Er wordt nu nader onderzoek gedaan om te kijken of mensen met lichte klachten toch immuniteit opbouwen.
Vooral dit stukje
Dan is het voor de mensen met milde klachten dus inderdaad net als bij een verkoudheid. Lichte immuniteit en dan 3 maanden ben je weer vatbaar ( of eerder)
En voor de zware gevallen is het misschien net als bij mers dat ze jaren lang immuun zijn.
Hier hetzelfde! Ook alweer veel drukker op de wegen. Hou mân hart vast voor het paasweekend. We zullen dan wel merken over 3 weken ben ik bang
Ik kon dit echt niet gelovenđ. Wat maakt t nou uit als de kassa maar in NL staat toch? Haha.
Vind t echt zo kut van die grenzen :(( mn vriend woont in BEâŠ
Het lijkt mij dat ze deze apen geen gigantische hoeveelheid virus hebben gegeven dus dan kun je wel immuun worden bij âmildereâ klachten of ben ik nou gek?
Niemand zegt ook niet dat het niet kan, maar jij bent op zoek naar zekerheid en die bestaat niet bij een ziekte waarover nog zoveel onbekend is.