My bad!
Als je op visite bent zit je niet in quarantaine. Daarnaast, was niet helemaal mijn punt, maar kan het niet laten: als je alleen voor het noodzakelijke naar buiten gaat, ben je wel echt verdwaald als je met een wijntje en bitterballetje bij een vriendin beland. Dus ik vind het wel echt bullshit om een foto te delen waarbij je doet alsof je je aan de regels houdt āsamen in quarantaineā als je er eigenlijk laks mee omgaat.
Alleen jij kan die afweging maken, denk niet dat wij dat kunnen.
Adviezen zijn alleen noodzakelijke verplaatsingen e.d. Jij bepaald of het noodzakelijk is.
In mijn ogen niet. Maar als jouw opa en oma steeds bij familie is kan me voorstellen dat het fijn is als ze een eigen huis hebben.
Ik zou voorstellen dat je eerder of juist later komt, als je zus en moeder er niet zijn. Evt komen als zij weggaan ivm sleuteloverdracht. En dan alvast een specifieke taak bedenken om te doen.
āIk ben in intelligente lockdown met Pietjeā bekt toch wat minder lekker.
Maar precies deze opsomming vind ik dus het hele onduidelijke. Bezoek is in principe toch nooit noodzakelijk? vind het zo verwarrend
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat het punt is van een intelligente lockdown. Als je met een zorgvuldige afweging tot de conclusie komt, dat je naar een vriendin kan reizen, voor wijn en bitterballen terwijl je enkel voor noodzakelijke zaken naar buiten mag, ben je in ieder geval alles behalve intelligent bezig. Als we allemaal weer gewoon op bezoek gaan voor een lolletje, blijft er niks van de lockdown over.
Als deze maatregelen iets blootleggen is het dat een behoorlijk deel van het ātrotse en zelfstandige volkā, altijd op zoek is naar de uitzondering in de regel.
Naar buiten voor een frisse neus en beweging in de buitenlucht mag in NL gelukkig ook nog gewoon en valt zelfs onder de noodzakelijke dingen. Ik neem de regels heel strikt maar vind het wel een beetje irritant dat er soms gedaan wordt dat als je buiten je eigen tuin of balkon komt of dit langer doet dan een blokje van 5 minuten door je eigen straat je ook aan de schandpaal moet. En dat vind ik echt wat anders dan naar een populair natuurgebied rijden in het paasweekend met half NL.
Ik heb zelf soms het idee dat de regels bewust vaag en onduidelijk zijn omschreven zodat mensen ze op verschillende manieren opvatten en er dus een deel van de bevolking is dat nog steeds regelmatig andere mensen ziet. Op die manier verspreidt het virus zich nog wel maar op kleinere schaal en werk je toch naar die groepsimmuniteit toe. (Ik wil hier overigens niets mee goed praten, is meer een observatie.)
Ik luisterde de monica geuze fanpodcast (irrelevant verder) en 1 van die meiden zei dat ze corona gehad heeft en 3 andere vrienden van haar ook en dat ze dus met die vrienden gewoon kan afspreken en chillen. Maar zo werkt dat toch niet? Ik hoor dit wel vaker, vraag me af of dit ooit gezegd is in de media of dat deze mensen zelf invullen dat het dan wel kan.
Sowieso vind ik de term āintelligente lockdownā niet bij NL passen.
Wellicht ben ik te zuur maar ik vind de gemiddelde Gerda niet over de juiste vorm van āintelligentieā beschikken om dit soort beslissingen zelf te maken.
Ik verwacht hier wel Op zān minst een persconferentie over !?
Bedoel, iedereen ging uit van een babyboom over 9mnd, als die uitblijft, ja wat dan?
Nou die van mij is als single girl die geen fysiek contact heeft alleen maar gestegen hoor
Ik denk dat dat voort komt uit dat er gestreven wordt/werd? naar groepsimmuniteit. Dan zou het dus logisch zijn dat als je het hebt gehad je immuun bent en je dus met andere mensen kan chillen die immuun zijn. (wat ik dus bedoel is dat ze zelf die conclusie getrokken hebben).
Maar naast dat het dus nergens genoemd staat dat dit wel mag vraag ik me ook af of alle 4 die meiden getest zijn, anders kan het net zo goed een longontsteking zijn geweest. (ik heb nu 2 collegaās thuis zitten, beide met dezelfde klachten. De ƩƩn is corona of een longontsteking of keelontsteking en de ander dus dezelfde klachten en dat is een longontsteking - hij is getest want risicogroep)
Dit is zo waar. Ik merk het ook. Al die verhalen over doden, sterfte, ziekte is nou niet echt bepaald een aphrodisiac
Ik snap deze post heel goed, maar vind het ook lastig. Ben het met je eens: nood breekt wet. Je kent jezelf en als je merkt dat je het niet trekt moet je niet blijven doorpushen tot je onderuit gaat, maar handelen. Maar ik denk dat de groep voor wie contact nu echt noodzakelijk is, een heel stuk kleiner is dan de mensen die kiezen de regels voor hun eigen situatie gunstig te interpreteren. In de situatie die ik hierboven schetste en eigenlijk alle situaties op mijn instagram durf ik met zekerheid te zeggen dat dit echt niet noodzakelijk is, maar eerder: āje mag toch gewoon drie mensen op bezoek? Wat zeik je nou, we houden anderhalve meter afstand maar vissen wel bitterballen uit dezelfde schaalā.
Ik vrees wel voor het paasweekend want ik hoor al van veel mensen dat ze toch op bezoek gaan bij ouders om pasen te vieren met het gezin (maar geen huishouden dus). Mijn ouders hebben ook mijn broer en schoonzus uitgenodigd, vind ik lastig maar ik woon bij mijn ouders en ben wel blij om ze weer even te zien.
Dit inderdaad!
Hier niet hoor, ik vind het heerlijk, zie mān vriend normaal bijna nooit en vaak moe. Heb nu net als op vakantie heel veel tijd en heel veel zin, zonnetje dr bij, lentekriebelsā¦
Ik vind intelligente lockdown echt een slimme marketingterm. Lockdown nee doen we niet aan wij zijn veel intelligenter dan dat.