Coronavirus

Alle ziekenhuizen zijn vanaf dinsdag al hun patiënten gaan testen die met luchtwegklachten zonder een bekende verwekker in het ziekenhuis lagen, plus alle mensen die vanaf toen een griep-test moesten krijgen werden ook op Corona getest.
Ik denk dat we nu vooral een effect zien van véél meer testen, want die testen worden nu na 36 uur allemaal bekend.

17 likes

Het lijkt me ook echt verschrikkelijk! :frowning: Niet even naar buiten kunnen, gaan sporten, even boodschappen doen… Van die dingen die je nu meestal nu niet waardeert, maar dan ineens wel :stuck_out_tongue:

1 like

Zou jij in paniek raken als blijkt dat je het virus hebt?

• Ja
  • Een beetje
  • Nee
  • Natuurlijk niet

0 stemmers

Denk jij dat je het virus gaat krijgen:

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Denk jij dat de pleuris gaat uitbreken door dit virus?
Dat het heel erg wordt en de halve wereld naar de klote gaat?

• Ja
  • Nee
  • Zou kunnen

0 stemmers

Ik zit de hele dag door op mijn nagels te bijten, in mijn neus te peuteren en in mijn ogen te wrijven dus als het bij me in de buurt komt ben ik wel fucked waarschijnlijk, maar doe het ook onbewust.

5 likes

Mijn angststoornis zegt steeds dat de pleuris gaat uitbreken. Heel lastig deze gedachten

1 like

Probeer het ook te relativeren maar is ontzettend moeilijk

Nee denk het echt niet man, we hebben best wel wat soortgelijke uitbraken gehad en dat hebben we best wel goed gefikst als mensheid. Maar eerlijk als ik jou was zou ik dit soort polls niet plaatsen, zoals je zelf ook al zegt is het je angststoornis die dit triggert, en ben bang dat je die alleen maar voedt door dit soort polls te maken. Ik snap dat het lastig is maar zou het echt alleen bij de feitelijke informatie houden als ik jou was (of misschien wel helemaal geen nieuws hierover volgen), vragen of volgens andere random mensen van het internet de pleuris uitbreekt heb je echt niks aan, wij kunnen jou daarmee waarschijnlijk alleen maar bevestigen in je paniekgevoel dat inderdaad de pleuris gaat uitbreken als je ziet dat andere mensen dat ook vinden.

12 likes

Ik denk nog steeds jezus waar gaat het eigenlijk over Theo. Als je die getallen ziet en naast bevolking legt en dan zeker kijkt naar het verloop van het virus bij de gemiddelde gezonde volwassene is er toch vrij weinig aan de hand?
Ik vind het virus zelf niet zo eng, maar de commotie (die ik overigens ook goed snap en alle maatregelen eromheen vind ik heel goed en terecht) vind ik wel een beetje spannend.

Anderzijds was ik vandaag boodschappen doen met m’n baby op m’n rug in draagdoek en een man naast me stond buitengewoon ranzig in z’n hand te hoesten en wilde daarna m’n baby aaien. Daar ben ik normaal al niet van gediend maar reageerde nu wel echt heeeel fel dus ik laat me zelf ook flink opjutten hoor haha.

Tldr: onzin verhaal

9 likes

Democratische Republiek Congo

(Waarbij dat Democratische een beetje ironisch is, zoals dat gaat met landen die dat in hun naam knallen)

7 likes

Het is gewoon verschrikkelijk op t moment bij me. Normaal zou ik dit niet posten maar ik voel me gewoon afschuwelijk.
Heb continue paniek, moet veel huilen en ben steeds bang voor dat de pleuris uitbreekt.

Ik kan het gewoon niet relativeren. Ik weet ergens ook wel dat het komt door mijn hormonen icm angststoornis maar dit is gewoon niet leuk meer. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen

1 like

Ik vroeg gister aan m’n oma (94) of ze bang was, maar ze zei “ach je moet ergens dood aan gaan” en toen schonk ze wijn in.

:ok_hand:t3:

120 likes

Oke maar wie is Theo?

20 likes

Ik ben totaal niet gevoelig voor nieuwsberichten zoals nu met Corona, maar nu ik hoogzwanger ben vind ik het opeens helemaal kut. Ben er niet constant mee bezig, maar áls ik ermee bezig ben, ben ik als de dood dat ik nu zwanger ziek word of dat straks m’n baby ziek wordt na de geboorte ofzo. Bah.

3 likes

Dank jullie voor de lieve berichtjes.

Ik ben ook behoorlijk in de stress omdat ik weer ben gaan roken ( 3 per dag) en nu doodsbang ben om dood te gaan door Corona omdat ik weer rook. Maar stoppen lukt niet door de stress. Is dit reeel?

1 like

Heb je al contact opgenomen met je huisarts om met een maatschappelijk werker te kunnen praten? Ik vind het heel rot voor je dat je je zo voelt, maar ik denk niet dat wij in staat zijn om jou gerust te stellen.
Een professional die al het laatste nieuws heeft en jou kan doorverwijzen misschien wel.

Ik bedoel dit echt niet verkeerd en heb echt het beste met je voor

7 likes

Ik ben best benieuwd hoe dit zich de komende tijd gaat ontwikkelen en hoe het er tegen de tijd van het Songfestival uitziet (of wanneer ze de knoop doorhakken om het bijvoorbeeld te verplaatsen/af te lasten als het allemaal te erg lijkt te worden).

ik bedoel dat mijn longen geïrriteerd zijn door het roken en als ik dan Corona krijg dat ik longontsteking krijg en dood ga omdat mijn longen geïrriteerd zijn.

1 like