Coronavirus

Omdat we er voorlopig nog niet vanaf zijn… Een topic speciaal gewijd aan COVID-19.

https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden#nederland

10 likes

Normaal ligt dat gewoon in de patientenkamers, nu ligt het idd ofwel achter slot en grendel ofwel in de teamkamers.
Nog meer stom is dat ze dus niet eens beschermen tegen het corona virus

2 likes

Huh? In welke omgeving was dit? In een ziekenhuis ofzo of gewoon random op straat /supermarkt oid?

In de sluis van een isolatiekamer/sluiskamer ligt dan een doosje voor het personeel. Dus dan denk ik dat mensen het pakken? Bij ons moet het bezoek ook een masker opzetten als ze naar een patient gaan met (mogelijk) corona of influenza of ander iets. Maar echt belachelijk joh… zo’n masker is ook echt niet effectief als je m steeds op/afzet en met je handen aanraakt…

Vond dit wel een goed artikel

6 likes

Ben er zelf wat tegengekomen op de huishoudbeurs en tijdens het treinreizen.

Nu is er een ander ziekenhuis (IC afdeling) ook gesloten gisteren. De zorg komt wel onder druk te staan bij een echte uitbraak staat in een ander nieuwsbericht en ik ben benieuwd hoe dat verder dan gaat lopen als steeds meer mensen ziek raken. Het ministerie is aan het kijken voor extra personeel, maar waar haal je die opeens vandaan? Er is al jaren een tekort in de zorg aan personeel.

Ik dacht dat het gisteren zo rustig in de trein was vanwege het virus, maar vandaag was het loeidruk. Niet te doen. En ik was lekker aan het snotteren en voel me echt niet op m’n gemak dan :’)

nou hier op mijn werk is nu ook een corona protocool e-mail verstuurd. Dat we eigenlijk allemaal even onze laptop mee naar huis moeten nemen om te kijken of de verbinding het doet, of VPN werkt.
Maar de helft van het bedrijf waar ik werk kan niet eens thuis werken. Heel erg benieuwd hoe ze dat met productie medewerkers doen.

1 like

Hier is nog geen protocol (zorg), maar ik ben wel een week ziek geweest en kreeg toch wel de vraag of ik getest was

Ik heb een kantoorbaan en hier is vanuit de directie gecommuniceerd dat we ons aan de richtlijnen van het RIVM moeten houden. Hoe gaan jullie werkgevers ermee om?

Wij hebben vrijdag een mail gekregen dat we 2 weken (betaald) mogen thuis blijven als we in bepaalde regio’s/landen geweest zijn (ook als je geen symptomen hebt of bij gekende besmette patiënten geweest bent o.i.d.).

En verder overal extra berichten over handhygiëne en hoe je moet hoesten e.d.

Op bepaalde plekken wordt bij ons sowieso met mondmaskers gewerkt (tegen stof), maar onze voorraad kan momenteel niet aangevuld worden, omdat er wereldwijd zo’n grote vraag naar is.

Oh, en ik werk in een voedingsbedrijf en ik heb al horen zeggen dat er rekening gehouden wordt met een erg drukke periode vanwege het hamsteren, maar dat er daarna mogelijks economische werkloosheid volgt, als iedereen voldoende ingeslagen heeft/de hele paniek minder wordt.

1 like

Ik heb ook een kantoorbaan, ben in Lombardije geweest én heb een hoest, dus mijn baas wil dat ik een week thuis blijf, ook al zegt mijn huisarts dat ik mag werken.

Van mijn schoonfamilie met wie ik op vakantie was, mogen 4 van de 6 mensen niet naar hun werk (inclusief ikzelf) deze week. Dus wel strenge werkgevers wat dat betreft.

2 likes

Op mijn werk (overheid) is vandaag voor het eerst een bericht gestuurd met informatie. In de basis hetzelfde als wat het RIVM adviseert. Gezien de soort organisatie die het is, weet iedereen wel goed wat ze moeten doen en zijn ze er sowieso al behoorlijk druk mee bezig.

1 like

Niet. Wij kunnen niet thuiswerken of dicht dus blijven gewoon open zoals altijd zonder extra maatregelen.

2 likes

Ik zit in het crisisteam van mijn organisatie (onderwijs) en ik heb echt bij de helft van de mogelijke gevolgen niet stilgestaan. Zo kunnen examens in de soep lopen, kunnen studenten niet op excursies of stages in het buitenland, moet er een protocol geschreven worden voor als het hier “uitbreekt”, etc. Vind het ook wel interessant trouwens, maar ben er inmiddels wel achter dat veel organisaties momenteel keuzes maken uit voorzorg en om zich financieel te kunnen redden en niet per sé uit paniek-reactie.

2 likes

Examens kan ik me zeker voorstellen. Ook de SE’s die net voor de examens zijn kunnen spannend worden als die allemaal herkanst moeten worden een paar weken later, zit er zo dicht op.

Of als er veel ziek zijn bij het CE, moeten allemaal herkansen dan?

Denken jullie dat er een grote kans is dan de overheid zegt dat evenementen afgelast worden? Heb binnenkort een concert en ben benieuwd of het doorgaat

Ik lees dat er nu 24 bevestigde besmette mensen zijn, maar ik kan nergens vinden waar die 6 nieuwe wonen. Weet iemand dat hier?

dat zou ook niet meer gedeeld worden, of alleen via een regionale omroep.

Nee ziet het nergens staan maar ik vind het eigenlijk wel goed. Uiteindelijk zal elke provincie wel aan de beurt komen.

1 like