Datingapps

Ik had enkele dagen geleden een man die random helemaal in sext modus ging, met dick pick en al en toen ik even niet antwoorde (was druk met andere dingen misschien?) ontmatchte hij maar ik kon nog wel 1 keer zien wat ie gestuurd had doordat ik de notificatie nog niet had geopend :rofl:

3 likes

Dit is ook echt precies waarom ik vrijwel nooit een gesprek begin op Tinder en gewoon afwacht tot zij beginnen. Want van die 100 matches ben ik waarschijnlijk bij driekwart niet eens hun type, maar hebben ze gewoon iedereen naar rechts gedaan.

5 likes

Ja dit snap ik heel goed. Zonde dat het zo is maar ik herken het ook.

Ik vind het echt irritant en ben benieuwd hoe jullie ertegenaan kijken. Ik merk heel erg dat ik gewoon zo teleurgesteld ben in het concept mannen, het patriarchaat, lompe sexisten, dat ik er ook niet goed “open”/“neutraal” in kan gaan. Dus krijgen ze dan ĂŒberhaupt een eerlijke kans? Haha en dat voelt ook weer onfeministisch van mezelf en dan ben ik daar weer geĂŻrriteerd door. Maar ik moet echt moeite doen om open en gezellig een gesprek in te gaan, ipv met een gevoel van “eens zien hoe jij weer een teleurstellende ignorante saaie rechtse man gaat blijken”. Ze starten voor m’n gevoel eerst op -10 en ik kan pas interesse hebben als ze zich eerst bewezen hebben ofzo.
Echt zo patriarchale sukkel until proven otherwise. En zo werkt het niet echt lololol.

9 likes

Hahaha ik snap wel wat je bedoelt! Ik heb na m’n relatie nog niet echt gedate, maar ik heb wel hetzelfde met mannen in het algemeen.

Als ik naar de mannen uit m’n omgeving kijk (partners van vriendinnen, neven, buurjongens, vrienden van m’n ex etc.) zijn ze allemaal gewoon nog steeds best wel racistisch, seksistisch, homofobisch, doen ze aan mansplaining. En dat zijn op het eerste gezicht allemaal best wel ‘normale’ jongens, als in ze stemmen geen FvD enzo. Maar ze flappen er nog steeds stomme dingen uit als ‘ik vind homoseksualiteit prima, maar mijn zoon gaat later niet op ballet’ en hartstikke leuk als hun vriendin/date/weetikveelwat Formule 1 kijkt, maar hoe veel ze ook weet, hij weet het altijd beter. Of ze vinden het stom als bedrijven diversiteit meenemen in hun sollicitatieprocedure.

En dan vraag ik me soms echt af waar het mis is gegaan. Want deze mannen zijn allemaal in dezelfde omgeving opgegroeid als ik, met dezelfde thuissituaties, op dezelfde middelbare school gezeten, een hbo-opleiding gedaan (en niet bij een gekke studentenvereniging gezeten). Vaak ook gewoon met een redelijk feministische moeder. Steken ze dan gewoon elkaar aan ofzo met dat gekke gedoe?

Niet dat ik perfect ben hoor, verre van. Maar ik vraag me idd ook soms echt af of er ook niet teleurstellende mannen bestaan? Die feministisch zijn, die homoseksualiteit ook daadwerkelijk volledig accepteren en die ook wat linkser stemmen. Hopelijk vind ik die in Berlijn haha.

Edit; jemig dit is wel een heel lang verhaal geworden

3 likes

Ik hoorde laatst de tip om naar speeddatingavonden te gaan, want dan zie je meteen of je een reallife klik hebt met iemand en vanuit daar kun je dan verder daten. En diegene vond het ook niet erg als het geld kostte, want dat kun je door 10 of 15 delen en je hebt minder reiskosten, het kost minder tijd en als er niks leuks bij zit heb je niet je avond verpest, want je hebt waarschijnlijk toch wel een gezellige avond gehad met een aantal en misschien zaten er ook een paar gekkies bij waar je achteraf om kan lachen.

Eerlijk, de efficiëntie spreekt me wel heel erg aan en het lijkt me een stuk minder kut dan het eindeloze swipen op tinder.

11 likes

Jaa echt zo’n typische dit, soms lijken ze nog wel zo progressief (en vinden ze dat ook van zichzelf) en dan komt alsnog deze aap uit de mouw.

Ja pff ik ga gewoon niet m’n energie aan je verspillen als je daar geen enkel probleem in ziet :disappointed:

Laat het weten, als dat zo is kom ik ook daten in Berlijn :joy:

1 like

Ik had een wat oudere collega die bij een datingwebsite stond ingeschreven en toen had hij via daar een tijdje gedate met een vrouw die een hoge functie bij een gerenommeerd bedrijf had. Zelf had hij niet een heel bijzondere carriùre, hij was niet echt goed in zijn werk (vond ik) en hij begreep helemaal niets van onze softwaresystemen, jongere collega’s moesten hem altijd helpen.

En toen vertelde hij dat hij niet meer samen was met haar omdat ze te veeleisend was en toen vertelde hij ook dat zij €10.000 had betaald aan een matchmaker die haar aan hem had gekoppeld als ‘perfecte match’. Echt je voelt toch alle hoop uit je wegsijpelen dat zo’n ouwe loser je perfecte match is en hij je dan dumpt omdat je te veeleisend bent.

10 likes

Hahaha hier kan ik ook wel om lachen hoor, het is natuurlijk een vaag verhaal wat ik postte.

Maaaaarrr uiteindelijk bleek m’n intuïtie juist en de twijfels die ik bij zijn oprechtheid had terecht! Ik checkte de dating app en daar was ik ontmatcht. Jammer maar ach. Toch waren er een aantal gekke toevalligheden + hij zei geen social media te hebben met wel erg mooie reis foto’s dus die laatste heb ik even door Google images gehaald en het blijkt een catfish.

Edit: ‘zij’ ipv zei hahaha omg op mezelf

6 likes

Ja dit eerste beschrijft eigenlijk perfect wat ik bedoelde haha. Als je elkaar wil zien en dus nieuwsgierig naar elkaar bent, hoezo valt een gesprek dan plots stil terwijl er eerst intensief geappt werd. Natuurlijk kan je het druk hebben maar ik geef dat vaak even mee, hier was er echt een plotse verandering

2 likes

Ik vraag me toch altijd een beetje af wat voor types er op die avonden afkomen. Vriendinnen van mij zijn wel eens geweest en als ik hun verhalen hoor dan word ik niet meteen enthousiast :sweat_smile:
Het lijkt me ook best wel heftig ofzo haha

1 like

Dit echt 100000% :joy: Ik ben heel dat online praten met iemand gebeuren zat. Als ik plotseling niets meer van iemand hoor, terwijl we een leuk gesprek hadden, zonder dat daar een reden voor is, denk maar dat ik daar achteraan ga. Je kunt het zo druk hebben als je wil, maar ik geloof er geen kut van dat je in 24 uur niet 1 minuut de tijd hebt om even een berichtje te sturen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Ik probeer, zeker als ik leuke gesprekken heb, altijd, hoe druk ik het ook heb, om even 1 seconde te vinden om ergens op te reageren of te zeggen waar ik mee bezig ben. Dat hoeft geen heel gesprek te zijn verder overigens, maar gewoon IETS laten weten. Als ik die toewijding niet in iemand anders vind, hoeft het van mij niet haha. Misschien dat ik daarom amper dates heb (wat ik overigens helemaal prima vind haha) :joy:

4 likes

Sommige kerels zijn ook wel enorm ongeduldig zeg. Ik heb de helft van de meldingen niet eens aan staan en soms denk ik er niet aan of ben ik druk en antwoord ik later. Nu had ik er gisteren eentje die sowieso gisteren al nog een extra bericht erachteraan stuurde en vanochtend een berichtje zo van ‘ben je er nog’ en nu dacht ik; oke ik ga wel even reageren, heeft ie me er alweer afgegooid echt binnen een uur na dat laatste bericht. Ja dan niet he :woman_shrugging:t2:

4 likes

Net gelezen als bio: ik ben een blabla man en zoek als beloning (?!) een mooie vrouw :face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

1 like

Welke dating apps gebruiken jullie nog meer? Ben een beetje uitgekeken op tinder :no_mouth:

Oh en hoezo moeten mannen die een huis hebben altijd een foto hebben van het tekenen van de akte van levering bij de notaris? Doen vrouwen met een eigen huis dit ook?

3 likes

nee dan moet je een foto van jezelf gedrapeerd aan de haard hebben

2 likes

Haha nou @Claro en ik hebben de avond van ons leven gehad tijdens een betaalde speeddate avond. Heeft ons vooral veel leuke anekdotes opgeleverd :’)

Een soort van verzameling van mannen die op dating apps geen likes kregen en in real life in sommige gevallen vrij bizar waren. Echt alles is de revue gepasseerd, mansplainen, vertellen dat je een hoerenloper bent (zijn woorden), pochen met het hebben van een koophuis (ongeveer 60% die avond), 4 minuten lang een monoloog over zichzelf houden, toen ik nog onderweg terug was naar mijn tafeltje m’n kaartje checken om te kijken wie ik opgeschreven had en interessant vond en daar een opmerking over maken en nu vergeet ik nog een heleboel omdat ik het verdrongen heb.

Echt ik raad het iedereen zwaar af. Al die mannen kwamen er ook regelmatig weer terug vertelden de meesten, vrijwel geen waren er voor het eerst. Als ik zoiets nog eens zou doen dan zou dat zijn als een leuk cafĂ© ofzo een keer zo’n event organiseert, maar echt NOOIT meer via een organisatie die hierom bekend staat.

10 likes

Ik heb nu Bumble omdat daar voor m’n gevoel de knapste mannen zitten, Tinder dus omdat daar de meeste mannen op zitten (maar is wel beetje zoeken naar een speld in een hooiberg idd :sob:) en dan Feeld omdat iedereen daar met hetzelfde (niet serieuze) doel lijkt te zitten.

3 likes

Geen ervaring met die andere 2, dus ik ga ze gewoon eens downloaden. Dankje! :hugs:

3 likes

Dus eigenlijk alleen op speeddate gaan als je zin hebt in irritainment?

1 like

Ja! En om als je achteraf grappige verhalen wil kunnen delen

1 like