De Slimste Mens NL

Oooh ja, ik was dit vergeten van zn show, maar inderdaad! Die man moet echt kapot zijn gegaan, haha

Ja ik dacht ook altijd dat het een maniertje was haha!

3 likes

Heel onsamenhangend ook, steeds afdwalen. Althans dat merkte ik in een recente podcastaflevering van Kroegpraat.

Ik vond Ghislaine zo cringe

7 likes

Ik vraag me af of het iets logopedisch is, zeg je dat zo? Eerst ook in een talkshow en toen ze ergens een langer bericht had ingesproken bij de radio; het klinkt dan zo geknepen ofzo. Volgens mij door zenuwen/manier van ademen/iets met haar stembanden of halsspieren. Ik herken het wel van als ik zenuwachtig ben, maar ik heb geen idee wat er dan precies gebeurt en wat je eraan kunt doen. Logopedist in de zaal toevallig?

1 like

@Fredje dacht ik?

1 like

Ik kende haar niet, heb even een klein stukje van haar geluisterd (eerste wat ik tegen kwam, iets van Pauw en De Wit van februari dit jaar). Geen idee of dit hetzelfde klinkt als wat jullie bedoelen, maar ze klinkt iig wel hees en een wat zachte stem, het trage hoor ik hier niet.
Dat kan door van alles komen: slechte stemgewoonten, te weinig ademsteun, verkeerd ademing tijdens het spreken (bijvoorbeeld te lang doorpraten op ƩƩn adem), spanning in het hals gebied, onvolledige stembandsluiting.

2 likes

Belgiƫ lijkt wel een totaal ander programma. Wel een heel leuk programma. Maar gewoon niet te vergelijken lol

2 likes

Echt zo spannend nu! Ze zijn echt aan elkaar gewaagd. Ik vind het bij iedereen die nu nog meedoet leuk als ze winnen behalve Brankele Frank :joy:

Wat een stomme finale vraag over Gerard Joling?!

6 likes

Rare antwoorden

:roll_eyes:

1 like

Ik vind Brankele wel leuk dus blij met de uitslag!

Vond trouwens dat ze dit seizoen soms erg weinig wisten, ook niet vaak hele hoge scores :sweat_smile:

6 likes

Jaa ik vind het ook leuk dat ze gewonnen heeft! Al had ik het die anderen ook best gegund.

Ze leek superzenuwachtig in de finale trouwens.