Deel je dromen

Ik heb sinds mijn tienerjaren een terugkerende droom. Ik loop in een soort paradijselijke tuin met allemaal vreemde dingen die ik moet overwinnen. Een grote plas water waarin ik akelige dingen zie, bruggen die ik over moet steken, keien in het water waar ik overheen moet lopen.
Er lopen drie jongens met mij mee. Ze helpen me alledrie met een ander stuk van de tuin passeren. Soms loop ik er met 1, soms 2 en bepaalde stukken met alledrie. Ze helpen me, dragen me, lopen naast me.

Nu ik drie belangrijke mannen in mijn leven heb/heb gehad begin ik er een beetje in te geloven dat deze droom hier wel iets mee te maken zou kunnen hebben. In het echte leven hebben alledrie de mannen mij met bepaalde obstakels en moeilijkheden geholpen in het leven. Met alledrie heb ik een langere tijd doorgebracht en op sommige momenten waren ze tegelijkertijd in mijn leven.

Als ik het zo typ klinkt het te bizar voor woorden, maar deze droom blijft me zo gedetailleerd bij.

9 likes

Klinkt wel bijzonder! Ken je de jongens in je droom ook?

1 like

Ik droomde gisteren dat ik de hond aan het uitlaten was, en ergens onderweg trok ik mijn broek uit, liet deze over een hekje hangen en ging in mijn onderbroek terug naar huis.
Het gekke was dat ik de buurt waar ik liep helemaal niet herkende uit mijn echte leven, maar het huis waar ik in thuiskwam was wel echt mijn huis. Het was ook mijn eigen hond die ik uitliet, alleen was het er maar één terwijl ik er twee heb.
Ik lees op google veel over het verliezen van je zelfrespect en schaamte ed, maar dat is hier helemaal niet van toepassing, niet in het echte leven, maar ook in de droom schaamde ik me helemaal niet, ik voelde me juist heel vrij.

Nee in mn droom niet haha!

Ik had echt een stupide droom vannacht.

Was bij het optreden van een band en erna moest ik naar de wc en merkte ik dat de gitarist in het hokje naast me zat om drugs te doen. Maar hij was ook aan het huilen dus ik probeerde hem uit dat hokje te krijgen om te kijken of ik kon helpen. Maar toen kwam een ander bandlid eraan en die werd pissig op me omdat hij dacht dat ik een singersongwriter was die probeerde haar eigen album te pluggen… Blijkbaar was ik niet sexy en desperate genoeg om volgens hem een groupie te zijn.
Uiteindelijk lukte het me om die knul uit dat hokje te halen voor hij de drugs had binnengekregen en we zaten te kletsen op een bankje over zijn level en waarom hij zich zo voelde. Hij zei dat ik wel een hele mooie praatstem had en of vroeg of ik iets met muziek deed.
Vervolgens zongen we een liedje en kwam die andere gast terug en die was weer boos omdat ik toch aan het zingen was en de gitarist voorstelde om samen met mij een liedje op te nemen…:joy:

1 like

Ik droomde vannacht dat ik in een bus zat die over een heel rare rotonde onder een viaduct ging en dat de bus helemaal op de kop ging rijden en stil bleef hangen. Ik was een beetje paniekerig dus ik liet mezelf op de grond van de weg vallen (logica is ook weg, wat was er gebeurd met het dak?). De val was niet heel hard maar ik was in een soort shock en heel erg aan het trillen. Eerst werd ik door mensen op een brandcard gelegd en toen kwam een jongen die ik ken met een grote prik en ik zei ‘neeee geen prik!’ en hij een beetje evil ‘ha, ik dacht het wel’. En toen stak hij vol die superlange naald in mijn nek. Echt heel naar (heb ook echt een hekel aan prikken).

1 like

Ik had een hele onsamenhangende droom over een soort plek met allemaal rare gehersenspoelde mensen die ervan overtuigd waren dat ze nooit meer weg konden gaan en iedereen die erbij kwam begon dat langzaam ook te geloven en het eindigde met dat ik zittend in een grote kom soep vanaf een grote glijbaan terug naar de echte wereld werd gekatapulteerd en als enige ontsnapte…

2 likes

ik had weer eens seks met casey neistat

1 like

Oke, ik had weer eens rare dromen…

Als eerste droomde ik dat ik per ongeluk van iemand een sparerib aannam en op at. Pas toen ik hem bijna op had realiseerde ik me, oh wacht even, ik eet helemaal geen vlees.

Als tweede droomde ik dat ik in een huis vol vrienden zat. Zowel het huis als de vrienden totaal onbekend, behalve mijn eigen vriend dan, maar schijnbaar waren het echt mijn huis en mijn vrienden. Opeens viel de opa van een van de vrienden voor mijn neus neer. ik had sterk het gevoel dat hij overleden was, maar hij deed na een paar minuten zijn ogen weer open.

En als derde droomde ik dat iemand uit mijn verleden opeens bij mij thuis zat met haar kat (zelfde huis als in droom 2 trouwens, en nog steeds totaal onbekend). Ze maakte het zich gemakkelijk, klaagde over troep en weigerde te vertrekken.

Ik droom wel eens dat ik op mijn huidige leeftijd weer op de middelbare zit en mijn huiswerk niet gedaan heb/heel ver achter loop/geen diploma kan halen.
Die droom komt best vaak terug in verschillende varianten en ben dan echt heel gestrest haha

2 likes

Ik had laatst een super rare droom. Ik zat bij mijn oma thuis en ik voelde me heel erg onveilig en bleef maar zeggen van:’ ze is er zo, ze is er zo’. Er waren dan ook allemaal geesten in dat huis waaronder een oude man, ik maakte er dan ook geen oogcontact mee. Op een gegeven moment komt mijn oma binnenlopen, en toen zei ik:’ ohh gelukkig ze is er, nu kan niks ons meer kwaad doen’. Toen werd ik even wakker en besefte ik me dat dit best freaky is omdat mijn oma ook dood is, en in mijn droom had ik dit dus niet door. Vervolgens viel ik weer in slaap, en de droom ging verder. Ik zat toen met mijn oma op de bank. En ik werd me heeeel bewust van alles, de droom werd dus ook super lucide. Ik gaf haar toen een knuffel en ben met haar gaan kletsen. Door dit soort dingen denk ik soms echt dat ze me dan echt even heeft opgezocht om te praten ofzo. Dat ik met haar afgesproken had en dat zij me tegen slechte geesten moest beschermen en dat ik dan ineens zo lucide ben, echt super vreemd.

2 likes

Vannacht droomde ik dat er een super dure trein mij van Zuidplein naar het huis van mijn ouders moest vervoeren, en die trein bracht daarvoor 110 euro in rekening. Het was een speciale trein ofzo? En ik was er ingegaan zonder te betalen en toen zei ik nog dat het zo’n goede deal was enzo :joy:

2 likes

Heel vaak droom ik over stenen. Dat ik ze moet tillen en verplaatsen en dan voel ik ze ook echt als ik ze aanraak. Heel raar altijd.

1 like

Nee! Hahaha nogeneens! Het was een vet standaard trein alleen wel wit gekleurd :joy:

1 like

Dat is wel echt sick

Ik droomde vannacht dat mijn ouders met mij gingen zitten en dat ze zeiden: ‘het wordt tijd dat we het je vertellen…we waren vroeger bevriend met Jim Carrey’. En toen lieten ze me een foto van hem zien met ons in Disneyland, en zeiden ze:’ We zijn zelfs met z’n allen naar Disneyland geweest, kijk maar’. En toen reageerde ik met:’ waarom vertelden jullie mij dit niet eerder?!’. En toen ging ik posten op het forum erover en had ik een flashback naar onze Disneyland vakantie met Jim Carrey. :joy:

6 likes

Ik onthou de laatste tijd weinig dromen omdat ik vaak plotseling wakker word voor mn wekker maar vannacht droomde ik weer een keer dat ik geen huis had, en net zoals in mijn tienertijd in een 1 of andere instelling woonde en dat was echt naar wakker worden. Dus nu geniet ik even van het feit dat ik een hele fijne flat heb en probeer ik dat gevoel van me af te schudden.

Vandaag droomde ik dat mijn tas keihard begon te vibreren terwijl ik omringd was door mensen die me vreemd aankeken. Er zat een vibrator in mn tas die op hol was geslagen en die ging niet uit. Maar toen dacht ik he… Mijn vibrator werkt op vaste stroom en toen zat er ineens een verlengsnoer aan van een kilometer lang richting mn huis. Toen ik het volgde werd ik ontvoerd door een groep mensenhandelaren waar io van ontstnapte door op een rijdende trein te springen dus dat escaleerde snel…

2 likes

Ik droomde dat mijn vriend het uitmaakte maar het leek zo echt. Er was zelfs een stukje in mijn droom dat ik het verhaal ging posten in het break up topic :face_with_raised_eyebrow:
Toen ik wakker werd was ik ook zo opgelucht

1 like

Ik droomde dat ik op werk klanten aan het helpen was vanuit mijn bed :joy:. En dan ging ik helemaal naar ze schreeuwen dat ze naar mij toe moesten komen, en dan was ik geïrriteerd als ik mijn nest uit moest om ze te gaan helpen. Dat bed lag ook echt achter de balie en ik lag onder de dekens in een soort nachtjapon. En toen zei mijn zus: ja maar dit is toch ook helemaal niet representatief dat je klanten vanuit bed ligt te helpen’. Hahaha ik moest er echt om lachen toen ik wakker werd.

4 likes