Disney films

Nee, een andere pipo. Hij heet John Rolfe. De echte Pocahontas (later Rebecca, want kolonisten houden ervan om hun religie op te dwingen) was getrouwd met hem, dus Disney wou zijn fouten rechtbreien. Hij had trouwens een tabaksplantage.

Want de relatie tussen John Smith en Pocahontas is nooit gebeurd. Pocahontas was destijds 10-11 jaar en Smith was bekend met creatief te zijn met de waarheid.

3 likes

Het verhaal is zo disturbing. Niks aan wat de Kolonisten daar deden was goed. Terwijl ik de film best mooi vind. Nog meer dan bij andere Disney films.

Achteraf gezien is het een schande dat die film ooit is gemaakt. Dus hopelijk heeft Disney het verstand om nooit een live action van te maken.

2 likes

Wow ik wist wel dat Pocahontas (de film) controversieel was maar dat wist ik allemaal niet. Ik moet oprecht zeggen dat ik het een mooie film vind, vooral de boodschap van “Colors of the wind” maar dat is dus helemaal niet zo congruent met hun intenties.
Vond t wel altijd raar dat ze opeens zodra er een witte man in haar leven kwam ze opeens dacht “JA!” maar als kind sta je daar niet zo bij stil.

Dat zou echt niet goed aflopen voor Disney. :joy:

1 like

Ik zou dit YouTube filmpje zeker aanraden om te kijken

En Pocahontas had echt een kloteleven gehad. En ik vertel de helft geeneens want het kan triggerend werken (witte mannen, ‘exotisch’ meisje die minderwaardig wordt gezien. Je kunt ongeveer raden wat ik hiermee bedoel en anders kijk je even op haar Wikipedia pagina)

5 likes

Ik zie “Prey” als een soort Pocahontas 2.0 die wel ethisch klopt. Vond dat een ontzettend goeie film en heb er ook podcasts van geluisterd door native americans die zeiden dat ze eindelijk een keer een film hadden gezien die authentiek en niet stereotypisch of racistisch was. Geen Disneyfilm dus ik dwaal af. Wel een aanrader.

3 likes

Krijg wel zin om nu een oude Disney film te gaan kijken.

1 like

Same :joy:

eigenlijk deze

maar ik ben me bewust van het racisme in jungle book, dus questionable.

4 likes

Is zij nog teruggekomen online op een ander platform? Ik hoop toch dat ze besluit weer te gaan posten.

Wat ik van begreep houdt ze haar patreon bij en is ze bezig met een nieuw boek. En ze heeft een kind nu. Maar ik volg het maar half.

Toevallig vorige week voor het eerst gezien (‘schat je mag kiezen, of we kijken de nieuwe Pinokkio of we kijken Oliver’, altijd zo blij als die tactiek werkt) en vond ‘em echt tof! Hele lekkere muziek!

2 likes

Ik vind alle liedjes uit de prinses en de kikker fantastisch. De hele sfeer in de film is tof. Dit is de laatste handgemaakte tekenfilm. Hopelijk maken ze weer eens een echte.

4 likes

Tangled is een van de weinige “recente” (volgens mij is die ook al 10 jaar oud, ugh) disney films die niet handdrawn is die ik leuk vond (veel leuker dan “Frozen”). Mandy Moore is ook zo underrated, zo’n mooie stem. Die scene met die lichtjes <3

2 likes

De kleine zeemeermin 2 is mijn favoriete disney film ooit! Ik heb die vroeger echt grijs gekeken. Maar ik las net dat @Hejira hem niet zo vind, haha. Ik zou hem gewoon eens kijken. De bij personages vind ik ook grappig gedaan. En de zus van Ursula is leuk uitgewerkt.

@Hejira oooh ja die lichtjes scène is zo tof. Ik heb die film in 3d gezien in de bios. Was echt heel gaaf alsof je zo de lichtjes kon pakken.

1 like

De Kleine zeemermin 2 he! want het origineel is mijn favorite disneyfilm.
Deel 2 vind ik er echt niet uitzien, een soort Foxkids cartoon.

1 like

Maar maar maar Frozen 2 :worried:

2 likes

Sorry ik bedoelde wel deel 2 @kali Ik vind die film echt heel leuk en schattig. De dochter is een goede combi van Erik en Ariel, sebastiaan heeft een leuke rol en die hulpers later zijn ook zo schattig.

Ja gewoon kijken. Het is wel gewoon een vermakelijke film…het is niet ontzettend slecht. Gewoon een beetje slordig ofzo.
Ik herinner me nu ook dat ik als kind “De wraak van Jafar” AKA Aladdin 2 geweldig vind maar dat is nu ook echt niet meer om aan te zien.

3 likes