Voor wie Netflix heeft, de docu ‘‘American Nightmare’’ is ook een bizar verhaal. Wel een aanrader!
Ja bizar! Ik veranderde ook steeds van mening tijdens het kijken, en de uiteindelijk afloop had ik niet verwacht.
Nieuw op Netflix en een aanrader voor de liefhebbers van cult/macht/(jeugd)trauma docu’s: The Program: Cons, Cults and Kidnapping. Is gemaakt door een aantal inmiddels volwassen mensen die in hun jeugd naar zogenaamde kostscholen zijn gegaan om heropgevoed te worden. Gaat wat mij betreft heel goed in op hoe zoiets werkt, waarom de ouders er in mee gaan, manipulatie vanuit cults en wie er waarom achter zit (spoiler: geld). Het doet me qua sfeer denken aan Great photo, lovely life (HBO, ook echt een aanrader! Over een opa die seksueel misbruik heeft gepleegd en hier tot nu toe eigenlijk altijd mee weg kwam), waarschijnlijk omdat het ook vanuit degene die het mee hebben gemaakt zelf is gemaakt en je ook heel erg de kracht ziet van hoe ze er nu mee om kunnen gaan. Mochten mensen meer van dit soort docu’s kennen: tip ze aub!
Edit voor The Program: De documentaire bevat een heel aantal dingen die triggerend kunnen zijn. Onder andere: manipulatie/huiselijk geweld vanuit ouders, beelden van geweld in de instelling zelf, praten over seksuele en geestelijke manipulatie vanuit medewerkers en confrontaties met ouders en oud-medewerkers die de gebeurtenissen ontkennen.
Trigger warning is wel op zn plek bij deze docu denk ik. Ik ben begonnen en ook weer afgezet omdat ik het echt te heftig vond. (Ook omdat het deels herkenbaar is)
Edit: hell camp op netflix komt een beetje in de buurt denk ik
Jazeker, eens. Ik pas mijn bericht even aan met een aantal triggers
Geen docu maar ken je de Elan school?
Is een online strip geschreven door een leerling, gaat niet in op ranzige details, maar het is echt een fucking bizar verhaal.
Holy shit man ik ben nu bij 48 en kan echt niet stoppen met lezen
Ja het is echt een koorts droom, heb er 5 dagen over gedaan geloof ik.
Ik heb dit in 1 ruk uitgelezen waarna ik pas om 5 uur ‘snachts naar bed ging en 2 nachten heb gedroomd dat ik daar zelf zat.
10/10 storytelling, ik raad het nu iedereen aan die ik spreek.
Hoeveel paginas zijn het totaal?
11.000
Nee even serieus? Ik ben pas bij chapter 26.
Trigger warnings?
En is het eng of kindfuck dat je niet kunt slapen? Ik ben nu tweee dagen alleen.
100 sgat
Nee je kan wel slapen
Het is een heel specifiek scenario dat je niet zomaar zal overkomen, hij deelt zo min mogelijk ramptourisme en er zit altijd wel een soort sarcasme aan zijn toon.
Ik heb gister de documentaire gezien over de jahova getuigen op Videoland. Vond het echt heel heftig en goed dat ze het nu ook zo onder de aandacht brengen, aangezien daar echt genoeg gebeurd. Zeker de moeite waard om te kijken
Ik heb deze ook gisteravond gezien en vond hem ook echt goed en heftig. Goed dat er aandacht aan wordt gegeven. Hopelijk blijft het hier niet bij en worden de daders alsnog achtervolgd.
Ik vind dit niet gepast voor het Boulevard-topic, weet niet of dit de juiste plek is maar het filmpje duurt wel vrij lang.
Samantha de Jong is ontsnapt aan gedwongen prostitutie en zit nu ondergedoken omdat haar leven in gevaar is. Wat heftig en wat heeft deze vrouw veel meegemaakt en wat is haar veel onrecht aangedaan, afschuwelijk hoe ze is behandeld en wat ze met haar hebben gedaan. Echt heel heftig
tw: heftig seksueel geweld
Heel heftig voor haar. Zij is echt misbruikt voor kijkcijfers. Het kon die makers van bijv OhOh Cherso ook niet schelen natuurlijk wat het met die jongeren zou doen, het was een enorme hit. En als je dan geen goede begeleiding hebt en wellicht al niet de meest stabiele persoon bent is dit wat er kan gebeuren. Hopelijk krijgt ze haar leven weer op de rit.
Wel echt een tenenkrommend interview qua vragen. ‘Dus je gaat geen gekke dingen meer doen?’. Hoe kun je die vraag stellen
Ja, bizar he, alsof ze daar actief voor koos, doe normaal zeg.