Documentaires

Hi!

Op EGF was er een topic waarin je documentaires kon aanraden en dat vond ik echt een heel leuk idee. Ik wil mijn avonden/vrije tijd wat waardevoller gaan besteden dus ik ben op zoek naar goede documentaires. Mag echt van alles zijn. Wat zijn jullie absolute aanraders?

3 likes

Ik vond Blackfish goed en The deviant Ones. Ik wil nu graag I am Usain /Bolt kijken.

2 likes

Ah, nu al mn favoriete topic. Heb heel veel gezien, maar vergeet altijd de titels.
Heel lang geleden heb ik een docu gezien over een bejaard stel die beide dement waren, volgens mij was het Frans? Ik zou die zo graag nog eens zien, maar weet de titel niet meer. Het klinkt heel suf, maar was heel mooi. Dus als het iemand bekend voorkomt, ik hoor het graag.

3 likes

13th

3 likes

Icarus vond ik ook heel goed, over wielrensport en prestatieverhogende middelen. Die draait ineens 180° haha, vooral niet teveel over lezen van tevoren en gewoon onbevangen gaan kijken.

5 likes

Fligh high, light fly. Gaat over een meisje in India dat opgroeit als dalit en je ziet hoe zij probeert door middel van boksen een inkomen en onafhankelijk leven te krijgen.

India’s Daughter gaat over de bus gangrape (was toen veel over op het nieuws) van Jyoti. Een vreselijk onderwerp, maar het heeft uiteindelijk wel tot protesten en meer verzet van vrouwen tegen vrouwengeweld geleid.

2 likes

Vroeger had je op ned 2/3 altijd een docu maand met veel mooie/goeie docu’s. Veel weet ik de naam niet meer van helaas.

The Cats of Mirikitani
Etre et Avoir
Twin Sisters
Louis Theroux: America’s Medicated Kids ( en meer van Louis )

  • een ouder stel dat doof is krijgt beide een implantaat dit heeft alleen voor beide een andere uitwerking (weet de naam niet meer)
3 likes

Alles van Louis Theroux.

7 likes

Verder:

  • Blackfish
  • The Confession Tapes
  • Making a Murderer
  • Killer Woman
  • Nurses Who Kill
  • Reggie Yates: Outside Man
  • The Toys That Made Us
  • 13 Novembre: Fluctuat Nec Mergitur
  • The Keepers
  • Chef’s Table
  • Hot Girls Wanted
  • Evil Genius
  • Amy
  • Encounters With Evil
  • The Vietman War
  • Planet Earth (1 & 2)
3 likes

Hebben jullie nog goeie aanraders op bijv. Netflix of YouTube? :slight_smile: Ik heb er al best wel wat gezien op Netflix en ik vind dat daar altijd hele boeiende docu’s opstaan over seriesmoordenaars enz. Zal later zal ook even een lijstje posten met wat ik heb gezien!

Dit leek mij wel een goed idee want dan blijft het algemene moord-vermissing topic een beetje recent met nieuwsberichten die er op dit moment toedoen.

3 likes

@Enthusiasm :biggrin:

1 like

The staircase! Bizar verhaal, vrouw wordt onderaan trap in huis gevonden en letterlijk alles zit onder het bloed. Vreemde zaak met een heleboel onbeantwoorde vragen.aanrader!

3 likes

Dear Zachary: A letter from a father to his son. Ik wil niks spoilen, maar dit is echt een aanrader!

2 likes

@Fenayi ik ga dit topic samenvoegen met het algemene documentaire topic. Anders versplintert de boel wel heel erg.

2 likes

I’m a killer. Ik weet niet of je die docu al hebt gezien? Gaat over gevangenen die de doodstraf hebben gekregen en wachten op hun executies, vond ik heel interessant!

2 likes

Ik ga nog wel een lijstje maken maar hoofd staat er even niet naar. Het is best veel werk om alles te zoeken.

deze zag ik vandaag, wel interessant. hoop gezien over Bhagwan maar dit geeft wat meer info over hoe het allemaal begon met hem. kwam 'm tegen omdat ik achterloop qua Wild Wild Country kijken en keek of er stukjes op yt stonden.

1 like

Ja what the fuck echt. Mijn vriend en ik zaten elkaar ook steeds zo aan te kijken: :cold_sweat:
Hoe kan het dat er zulke mensen zijn. Vooral die vrouw met twee dochters vond ik schrijnend

1 like

Ik heb deze jaren geleden gezien! Heb nu zin om weer alle Louis Theroux docu’s te gaan kijken.

1 like

Nou ongelooflijk. Ook dat ze niet naar school gaan en dat die racistische moeder ze dan thuis lesgeeft, top :confused:

2 likes