Ik ben ook erg benieuwd naar deze docu! Heb jij een account op Apple TV?
Ik denk het wel haha mijn vriend had m opgezet en die heeft allerlei abonnementen lopen, heb eigenlijk geen idee wat we allemaal hebben. Sorry!
Heb deze laatst gezien en ik vind hem wel sterk. Je ziet gewoon de wanhoop van de eigenaren daar en hoe erg ze onder druk gezet worden door Westerse merken.
Vanochtend eerste deel van, de kinderen van Ruinerwold gezien. Wat heftig zeg, je ziet op de home videos dat de kinderen zo bang zijn. En hoe ze er nu als volwassen er over praten, dat ze het zelfs nu dat sommigen 10 jaar al niet meer bij het gezin woont. Het lastig is uit te leggen voor ze. Oh en vond het stukje dat die jonge voor het eerst buiten zijn verjaardag viert zo sneu om te zien. Dat hij eerst heeft gevraagd aan familieleden hoe dat dan gaat
Ben benieuwd naar de andere afleveringen.
Jaa vreselijk, en nog eigenlijk hun vader beschermen. Dat hij er ook niet veel aan kon doen.
Denk het ook vooral over misbruik.
Stukje van hun moeder die de geesten van anderen in zich neemt? Vond ik heel apart om te zien. Denk wel echt dat die vrouw erin geloofde dat ze kon veranderen in de ziel van een ander.
Oh dat wist ik helemaal niet. Bedoel je dat de klusjesman de foto op insta heeft gezet ?
Zo duurde even maar ik ben ook eens de documentaire over karbaat aan het kijken. Een van de zoons zegt dat ie zich meer verbonden voelt met hem en zich meer āeen karbaatā voelt en ik vind het zo zielig voor die moeder vooropgesteld dat hij natuurlijk het volste recht heeft om het te beleven zoals hij wil hoor, alleen ahh die man heeft de hele boel bij elkaar bedrogen met zijn zaad, lijkt me echt moeilijk als moeder (en/of vader in wezen) om te zien hoe dat je gezin ontwricht.
Ik kwam hier ook om hierover te posten, dit was zo zielig Dat zij ook zegt: hij heeft er een hele familie bij, maar voor mij is het alsof ik een deel van hem kwijt ben. Echt, wat een vreselijke man die Karbaat. Wel een heel goede documentaire trouwens, ik vind het ook mooi hoe ze vraagstukken als nature/nurture en de betekenis van familie erdoorheen weven.
Gisteren avond deel 3 gezien van de documentaire over de kinderen van Ruinerwold . Dat beeld van dat meisje van een van de jonger kinderen die van de stoel werd gesmeten vreselijk
Van die man uit het laatste deel kreeg ik ook de kriebels joh, brrrrrrr, die āzoveel mogelijk nazatenā wilde want dan had hij iets āneergezetā en ādie moeten dan zijn uitvaart verzorgenāā¦
En dat ie over de kwestie dat het mogelijk voor onbedoelde incestueuze relaties kan zorgen zei: neuh, dat zal wel meevallen. Is niet allemaal in hetzelfde dorp dus boeiend
Ongelooflijk, zo akelig allemaal
Oh dat wil ik wel zien! Zie dat het gister op canvas was maar ik kan niet klikken op terugkijken en via de site van canvas kan ook niet omdat ik in NL ben
Ja jammer! Dacht doordat het HBO was dat het wel zou moeten kunnen maar helaas
Hopelijk binnenkort ook op een andere streamingsdienst
https://pers.bnnvara.nl/extra-online-uitzending-de-kinderen-van-ruinerwold-donderdag-15-april-op-npo-start/?fbclid=IwAR1ua_6Fny97qF2f64vud2trh7rY5AR_J0EJWnXx8Zz1wtGUpcnaxqYwkEQ In deze extra online aflevering vertellen Shin, Marjan en Endino hoe zij eerder gevlucht zijn van de boerderij en hoe sinds dien is vergaan
Niet gezien maar destijds wel de zaak en de rechtszaak live gevolgd! En alle berichtjes stonden toen ook ergens in een overzicht online. Fucked up meisje en bizarre situatie iig.
Maar ik snap dit dan niet helemaal, is Jessica dat vergeten toe te voegen aan de docu en omdat ze merkt dat veel mensen dat afvragen gaat ze nu nog maar een deel online zetten of?
Thanks. Oke ja te lange gesprekken voor een serie? Maar wel relevant en op veler verzoek dan nu maar wel dit deel online zetten?
Ik weet niet vind het gewoon beetje rommelig of onzorgvuldig of zo overkomen (van Villerius)
Ja was ook het eerste wat ik dacht. Maakt me niet echt uit want was hier heel specifiek heel benieuwd naar (net als iedereen volgens mij) maar krijg wel de indruk dat ze dat nu even snel in elkaar hebben gezet ja.
Het belangrijkste verhaal lijkt mij gewoon de tijd in het huis. Dus dat heeft ze voornamelijk in de docu opgenomen. Maar aangezien veel mensen tijdens het kijken ook schijnbaar veel vragen hebben over de ontsnappingen heeft ze dat nu ook gereleased denk ik? Jessicas docus kennende is het niet rommelig of onzorgvuldig maar lijkt me echt een kwestie van keuzes maken wat je in de beperkte hoeveelheid afleveringen kan stoppen. Maar ja ik ben haar niet natuurlijk.
Ik vond de laatste aflevering erg rommelig en onduidelijk. Maar dat kan ook komen doordat ik me moeilijk kan concentrerenā¦
Ik hoop zo dat alle kinderen dit kunnen verwerken op hun eigen manier en de tools krijgen om hun leven weer op te pakken. Lijkt me heftig. Ook nu iedereen weet wie je bent en wat je geschiedenis is. Zo moedig van ze om zo op tv te komen.
Nee vond ik ook.
Wel bijzonder om te zien dat een van de jongere kinderen nu toch ook een statement had gemaakt en niet meer bij pa wilde wonen