Damian is nu ook live met Delano en Damian is al een paar minuten aan het janken
Waaar?
Andalouse saus is echt een ding. Nog nooit op maar mensen vinden het heel lekker. Werd nog regelmatig besteld in de snackbar
Totaal niet relevant dit. Doei!
Instagram live
Damian was in tranen spijt aan het betuigen over zijn gedrag en dingen die hij in het programma heeft gezegd en toen was er steeds een heen en weer gesprek van je doet het goed broer/strijder/mattie en we gaan binnenkort allemaal bij elkaar komen etc. Dan begint Delano uit het niets opeens een paar keer te schreeuwen āHou jullie kanker bek dicht, zit niet zo te kankerenā en werd ie helemaal agressief op mensen in zijn huis midden door Damians verhaal Dat was wel weer genoeg Dream School voor vanavond
Ja ik vind dit ook zo gek? Deze aflevering verschilde zooo erg met alle andere afleveringen, alsof er de laatste dagen allerlei dingen zijn gebeurd die niet zijn uitgezondenā¦
Ik heb echt het idee alsof ik heel veel heb gemist ofzo
Nou dat zou wel kunnen toch. Mensen krijgen soms nieuwe diagnoses ook al zitten ze al jaren in de hulpverlening. Kan ook heel frustrerend zijn trouwens. Ik ken iemand die in 10 jaar hulpverlening eerst te horen kreeg dat hij adhd had, toen autisme en nu is het toch een persoonlijkheidsstoornis. (Ligt overigens niet aan de hulpverlening hoor, soms ben je gewoon een lastig geval of lijken dingen heel erg op elkaar.)
Ja het einde vond ik ook zo gekkig. Heel abrupt en die laatste dag hadden ze even in 5/10 minuten gepropt. Ook alsof er nul stijgende lijn in zat en het maar even mooi wilden afronden.
Dat verhaal van Thimo is hij mij?
Ligt vaak ook wĆ©l aan de hulpverlening hoor. Er worden zoveel fouten gemaakt in ādiagnosesā.
Ik zeg dit als psycholoog zijnde overigens.
Sorry ik bedoelde in dit specifieke geval, was niet heel duidelijk geformuleerd. Misschien ook wel trouwens hoor maar ik wilde niemand afzeiken/voor het hoofd stoten die in de ggz werkt.
Haha ik was ook niet sarcastisch hoor. Er worden echt veel en makkelijk foute diagnoses gegeven. En patienten tillen er vaak heel zwaar aan, niet altijd nodig want vaak is een ādiagnoseā slechts een classificatie en slechts een formaliteit om betaald te krijgen van de zorgverzekeraarš¤·āāļø
āEmotieregulatiestoornisā is ook niet echt een diagnose, denk dat hij bedoelt dat hij emotieregulatieproblemen heeft, wat zoān beetje voor iedereen in de ggz geldt. Of hij bedoelt borderline. In dat geval denk ik, goedzo ggz, weer een verkeerde diagnoseš
Omg nee dit was in seizoen 1, laatst teruggekeken. Toen gingen alle ouders op de slotdag in een microfoon vertellen, dat ze zo trots waren, blij waren dat het goed ging, hun kind iets af had gemaakt, zoiets. Heel lief, trots en bemoedigend in elk geval.
En toen ging die moeder van Pieter-paul staan: āja nou mijn zoon maakt niets af, weet niet wat ie wil⦠heeft thuis veel stress opgeleverd. En ja, daar heb ik het heel moeilijk meeā¦ā
Echt zo zielig, was echt pijnlijk stil toen. Gelukkig nam Lucia toen microfoon over en ging wel allemaal positieve dingen noemen. Maar vond ik zo zo zo sneu voor hem!
Ah toch wel idd! Ik kom me niet meer herinneren bij wie/wanneer het was! Dat was zo pijnlijk om te zien idd, heel sneu
Heeft Quino nou een vriend? Of zei hij niet bij die jongen āen dit is mn vriendā?
En Ariscaya maatschappelijk werk opleiding, chapeau! Zou ze goed kunnen
Ja helemaal mee eens hoor, had echt met hem te doen. Hoop ook echt dat die moeder van Pieter dat moment op tv zag en hopelijk dan op dat moment bedacht, o ja dream school ging over mm zoon, niet mijzelf
Misschien stom om te zeggen, maar ik vond dit seizoen best wel zwakjes eigenlijk. Er was nauwelijks vooruitgang te zien in de gehele groep, bij sommige jongeren wel, maar bij een grote groep gewoon heel weinig. Veel jongeren zijn nauwelijks aan bod gekomen, bijvoorbeeld Yves, Milo, Quino etc, waarbij het voelt alsof ze als opvulling van de groep dienden. Weet niet, ben niet echt overtuigd van dit seizoen en ik hoop dat het ze allemaal goed gaatā¦
Dat dacht ik ook, dat ze echt een goede maatschappelijk werker kan worden!
Ik vind het echt bizar dat er een aantal dreamschoolers nu als influencer bezig zijn op Insta. Alsof dat goede voorbeelden zijn voor de jeugd???
ach volgens mij was dat ook voor een aanzienlijk deel de reden om mee te doen
Ja jammer, ik ga hierna andere seizoenen kijken, ben benieuwd of dat anders is. Ben trouwens verliefd op Ariscaya